| יום י"ט אלול ה׳תש״פ 08.09.2020

סיפור מפעים מניידת הספרים של 'אור החסידות'

עם משאית שהוסבה לספריה חסידית סבבו פעילי 'אור החסידות' ברחבי הרי הקסטקילס להפיץ את תורת הרבי להמוני היהודים הנופשים. בין התגובות הנלהבות שיתפה אישה בסיפור ההחלמה הפלאי של בעלה מנגיף הקורונה והחיזוק מהדרכות הרבי שהופיעו בקונטרס 'בטח בה' שיצא לאור על ידי המכון
סיפור מפעים מניידת הספרים של 'אור החסידות'

הרי הקסטקילס הפכו לאזור הנופש המועדף על ידי רבים מהמגזר החרדי. הנופים הירוקים השלווים והאוויר ההררי הקריר נהיו למפלט קרוב מרחובותיה המהבילים של ניו יורק הקייצית. ההתכנסות החרדית הגדולה גרמה להקמה של בתי כנסת ומרכזי לימוד באזורי הנופש, ורבים מעתיקים את מושבם בתקופת הקיץ למדרונות ההרריים הנעימים.

נראה שאת חוויית הנופש וטעינת המצברים לא יכול היה לעצור גם הנגיף. על אף האבדות הרבות שספגה הקהילה החרדית בניו יורק, נרשמה עליה המונית להרים. משראו בארגון 'אור החסידות' את הנהירה המסורתית המחודשת להרי הקטסקילס, פנו הם - כהרגלם - לניצול המצב להפצת תורת הרבי בקרב הקהילה החרדית. מיד נשכרו משאיות הובלה, כשתא המטען האחורי מוסב לחנות ספרים חסידית עמוסה במיטב אוצרות החסידות. אל דפנות המטען חוזקו ארונות ברזל שנבנו לעמוד במשקל העמסה והפריקה של 11,000 ספרי חסידות.

"נרשמה התלהבות רבה מהמפגש עם תורת החסידות. בכל נקודת עצירה נאספו אברכים רבים לעיין ולסקור את המבחר הרב של הספרים שנדדו במיוחד אליהם" משתף ר' אברהם מן יו"ר המכון.

באחת מנקודות המכירה הגיעה אישה וביקשה לשתף את אחד מהאברכים שאייש את המשאית בסיפור טרי ומרגש שקרה בעקבות היתקלות בחוברת שיצאה על ידי הארגון וכך סיפרה:

לפני חודש וקצת בעלי נפל למשכב. חולשה חזקה פשטה באיבריו ולוותה בשיעול כבד. הוא הובהל לבית הרפואה שם לאחר בדיקה מהירה אושש החשד כי הוא נדבק בנגיף. אלו היו הימים המרים של ההתפרצות הרחבה בקהילת ניו יורק. שממת מוות היכתה ברחובות, מידי כמה שעות פשטו ידיעות על עוד חבר טוב שנפטר. הכאב היה בלתי נסבל.

עברו ימים כשהמצב של בעלי רק הולך ומחמיר ותחושת חוסר האונים שלי ושל ילדיי גוברת. הנורא מכל הפך למוחשי עם כל ידיעה מרה שהתקבלה מאנשים מהמעגלים הקרובים שאיבדו את קרוביהם. הייתי כבר ביאוש מוחלט בשעה שפגשתי את קובץ בטח בה' שיצא לאור על ידי מכון 'אור החסידות'. בקובץ ליקוטי הדרכות ומענות מהרבי בשלל תחומים כשהמכנה המשותף להם הוא עידוד לחשוב טוב, להאמין ולבטוח בה'.

מכתב מיוחד תפס את תשומת ליבי, במכתב, מסביר הרבי כי לרופאים ניתנה רק הרשות לרפא ולא לייאש, והקב"ה הוא הרופא כל בשר. הרגשתי איך עוצמות חדשות ניסחות בי מדברי הרבי. החלטתי לאמץ את קו החשיבה של הרבי והודעתי בבוקרו של אותו יום לילדים: הולכים לבקר את אבא, אבא מתחיל להתאושש! עלינו לרכב המשפחתי וכבר באמצע הדרך עוד לפני שהספקנו להגיע לבית הרפואה כבר עדכנו הרופאים כי מצבו של בעלי השתפר משמעותית. לא חלפו ימים רבים ובעלי שוחרר ושב הביתה בריא ועומד על רגליו." נצבט קולו של ר' אברהם בהתרגשות.

"יוזמת מכירת הספרים דרשה השקעה ומאמץ כבירים, בפרט שזה בנוסף לעיסוק התמידי בהוצאה דל חורת "לקראת שבת" מדי שבת בשבתו. אבל חשנו שדווקא כעת – עם התפשטות מגפת הקורונה, זו העת להפיץ את משנת החסידות בנוגע לביטחון בה', בשילוב עם מסרים של עידוד, אמונה ותקווה  התרגשנו להיות עדים למופת של ביטחון יהודי בה'".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.