| יום י"ז אלול ה׳תש״פ 06.09.2020

המטוסים לא מגיעים אך מתחם הציון בהאדיטש בפעילות שיא

לקראת יום הבהיר - ח"י אלול, פנינו לבחון איך נראה מתחם הציון הקדוש בהאדיטש בעת הזאת בצלו של הנגיף, והופתענו עד מאוד. אמנם אין תנועה אווירית הנה ותושבי ארץ ישראל, ארה"ב ושאר מדינות אירופה אינן יכולים להגיע, אולם מתחם הציון מלא וגדוש והפעילות בו נמשכת ללא הפסקה
המטוסים לא מגיעים אך מתחם הציון בהאדיטש בפעילות שיא

צפו בוידאו:

תופעה מעניינת מתרחשת בימים אלו בציון אדמו"ר הזקן בהאדיטש. בצל הדיונים האינטנסיביים סביב הנסיעה לאומן בראש השנה, הושבתו קווי הטיסה מארץ ישראל לאוקראינה לחלוטין, הכניסה לישראלים אסורה והיכולת להגיע לקרית רבנו הגדול האדיטש אינה מתאפשרת לנוכח הנסיבות.

תקופת הקורונה באופן כללי הגבילה בצורה דרסטית את הטיסות ואת התיירות, וממילא את התנועה של יהודים מכל העולם שנוסעים למסעות תפילה והשתטחות על קברי צדיקים באוקראינה ובכלל, והשפיעה על זרם העולם לפקוד את ציון גדולי חסידות, בכללם ציון רבנו בעל התניא.

יהודי אוקראינה מתעוררים

אלא שבעוד שהאורחים מהעולם ובפרט מישראל אינם מגיעים, ניכרת התעוררות גדולה מצד היהודים המקומיים, והמתחם בהאדיטש שוקק פעילות של יהודים מאוקראינה שנשאבים אל הציון הקדוש לתפילה, לשיעורי תורה ולצרוך תורה ויהדות וגודשים את המקום. הפעילות בקרב אותם יהודים דווקא בזמן הזה, מגיעה לשיא של כל הזמנים, אם במסגרת סמינרים מאורגנים ואם כאלו שבאים באופן ספונטני.

שליח הרבי ומנהל קרית רבנו הגדול הרב שניאור דייטש מספר: זה מדהים לראות איך הציון הקדוש של האלטער רבי שוקק חיים גם בימים אלו. המוני בית ישראל שמגיעים להשתטח על הציון במשך כל השנה, ודאי שלרגל יום הבהיר ח"י אלול – יום הולדתו נוהגים להגיע בכל שנה, אינם יכולים להגיע בעת הזאת, אולם דווקא בזמן הזה חלה התעוררות עצומה בקרב היהודיים המקומיים, ופעולות קירוב הרחוקים הנעשות דרך קבע במקום, הכפילו ואף השלישו את עצמם. אין לזה הסבר על פי דרך הטבע, וברי לנו שרוחו הגדולה של ה'אלטער רבי' שתמיד מושכת אליה כבעבותות את נדחי ישראל מכל רחבי העולם, היא זו שפועלת כעת ומפיחה חיים בקרב אותן נשמות יקרות.

גם בימים כתיקונם מתקיימות לאורך השנה כולה  במתחם בהאדיטש מיזמים לקירוב רחוקים, החל מסמינרים מיוחדים לקהילות יהודיות שמגיעות לכמה ימים של התעלות רוחנית, בדרך כלל יחד עם השליח האזורי ועם רבנים נוספים שמטעימים את נועם טובה של התורה הקדושה בפיהם של היהודים שנמשכים אל האור, וכלה באלו שמגיעים לשמחת בר או בת מצוה, ברית מילה ואפילו כאלו שמעמידים חופה לנישואין כדת משה וישראל. כמו"כ בהאדיטש מקווה טהרה שמשמש את היהודים המקומיים לשמירה על חיי משפחה טהורים וקדושים.

חזקה על שליח עושה שליחותו

לא קל להתנהל בתקופה הזאת, עם הקביעה הזאת יסכים כל אחד, למול המציאות הנוכחית בצל הנגיף, קשה עוד יותר לנהל מתחם גדול כל כך שרבה פעילותו בעת הזאת. זאת משום, שמחד - אותם יהודים ברי לבב שמגיעים להאדיטש בימים של שגרה מארץ ישראל, ארה"ב, צרפת ושאר ארצות  אירופה ופותחים את ליבם בהענקת תרומות להחזקת המקום, אינם מגיעים בעת הזאת, ומאידך - הפעילות בקרב היהודים המקומיים התרחבה, כשאתה גדלות בהתאם גם ההוצאות הרבות, זאת לנוכח העובדה, שכלל הפעולות מול האוכלוסיות המקומיות מסופקות לא עלות כלל, או בתשלום סמלי.

אז איך 'מחזיקים את הראש מעל למים'?

בפי הרב דייטש שני דברים, אותם חשוב לו להדגיש: ראשית, הוא אומר, כשם שהפעילות בקרית רבנו הגדול האדיטש לא הפסיקה מעולם, כך בעזרת ה' היא גם לא תפסיק, אנחנו לא נמצאים רק כשקל ונוח, שליחים אנו וחזקה על שליח עושה שליחותו, ואדרבה – הפעילות הקדושה לקרב את היהודים המקומיים - אין ערוך לה, ועלינו להמשיך אותה  ביתר שאת וביתר עוז. ושנית – אכן, הפעלת הציון הקדוש דורשת משאבים רבים שחסרים לנו בעת הזאת, ואני פונה לציבור הקדוש שיתחבר לאלטער רבי ויעשה לכבודו את כל מה שיכול ואף למעלה מדרך הטבע, ויתרום לטובת אחזקת מתחם הציון, ובטוחני כי האלטער רבי לא ישאר חייב למי שיתרום לכבודו, וכמו שהוא עצמו אמר כמה שעות לפני הסתלקותו: "נשבע אני בחיי נפשי, שבכל מקום שיהודי יעשה משהו במסירות נפש אבוא אליו לעזור לו".

>>לתרומה מקוונת לחצו כאן

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.