צבי סופר | יום י"ז אלול ה׳תש״פ 06.09.2020

קבינט הקורונה מתכנס היום; הביקורת בערים החרדיות גוברת

היום: קבינט הקורונה יתכנס ויחליט באלו יישובים יוטל סגר • לפי נתוני משרד הבריאות, אתמול נערכו 15,804 בדיקות, ושיעור הנדבקים עמד על 9.8% • ביקורת קשה בערים החרדיות: בביתר בני ברק ואלעד חוששים מסגר ויש קריאות שלא לשתף פעולה עם ההחלטות
קבינט הקורונה מתכנס היום; הביקורת בערים החרדיות גוברת
(צילום: דוברות המשטרה)

משרד הבריאות מפרסם הבוקר (ראשון) את נתוני הקורונה המעודכנים: אתמול זוהו 1,482 נשאים חדשים ב-15,804 בדיקות, ושיעור הנדבקים עמד על 9.8%.

בבתי הרפואה מאושפזים 877 בני אדם, מהם 120 מונשמים, 434 במצב קשה ו-132 במצב בינוני. קצב הכפלת מספר החולים עמד על 4 אחוזים תוך 18 ימים. מספר המאומתים שזוהו אתמול מחוץ לאזורים האדומים הוא 1,027.

הערים עם כמות החולים הגדולה ביותר: ירושלים עם 3,163 חולים, בני ברק עם 1,264 חולים, אשדוד עם 1,098 חולים, תל אביב-יפו עם 714 חולים, מודיעין עילית עם 664 חולים, בית שמש עם 629 חולים, פתח תקווה עם 572 חולים וחיפה עם 563 חולים.

ועדת הקורונה תאשר היום את רשימת הערים האדומות שעליהן תוטלנה מגבלות תנועה והן ייחשבו 'אדומות ביותר'. כוחות המשטרה והצבא נערכים בימים האחרונים לקראת ההחלטה, שתכנס לתוקף כבר מחר.

ביקורת קשה בציבור החרדי על ההחלטה, והודעות יוצאות דופן הסתובבו בתקשורת, שגורמים בעיריות של בני ברק ואלעד, שחוששים מסגר והשלכותיו הקשות, מאיימים באי שיתוף פעולה עם הממשלה ו'החזרת המפתחות'. לא התקבל אישור רשמי להודעות הללו, אולם הן מצביעות על תסכול וחשש כבד בקרב הציבור החרדי. 

כרמל ליבמן: "הרשויות החרדיות קיבלו החלטה משותפת שלא לשתף פעולה עם הסגר על הערים. בין הרשויות גם בני ברק ואלעד שנמצאות ברשימת הערים עליהן צפוי להיות מוטל סגר. אם לא תשתנה החלטת הממשלה, הערים ימשיכו להפעיל את המשל"ט שלהם ולסייע לתושבים לשמור על בריאותם, אך לא ישתפו פעולה עם הממשלה ומשרד הבריאות בהטלת הסגר."

בעיריות מוחים כי ההחלטות מתקבלות בלי שיתוף פעולה אמיתי איתם וכי משרד הבריאות מקבל את ההחלטות מעל לראש שלהם".

ישראל פרוש, ראש עיריית אלעד, בריאיון לרדיו קול חי הבוקר: "תראה את ירושלים, הם לא בדרך לשום סגר כי הפסיקו להיבדק. אולי זו הדרך. אני מזהה מרד בציבור החרדי מול ההנחיות של משרד הבריאות. נתייעץ עם גדולי ישראל כיצד לפעול ואני מצפה מכל ראשי הערים החרדיות לדבר בקול אחד וברור".

שר הפנים אריה דרעי, מתנגד להטל סגר סלקטיבי, ולחלופין מציע סגר כללי אם לא תהיה ברירה: "אי אפשר להתחמק מהאמת: כדי לצאת מהמספרים האלה - נצטרך להיכנס לסגר כללי", אמר השר דרעי. 

בערים החרדיות נקראים התושבים לצאת ולהבדק כדי להוריד את אחוזי החיוביים בבדיקות, בהתאם לדרישות שמציב ממונה הקורונה פרופ' גמזו. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.