שלמה מן | יום ט"ו אלול ה׳תש״פ 04.09.2020

פתאום מאות בנות חב"דיות הפכו לגרפיקאיות. איך זה קרה בדיוק?

איפור, עריכת סרטים, איור דיגיטלי, גרפיקה, כתיבה, יצירת פלייבקים - אלו היו רק חלק משלל הקורסים שהפעיל ארגון 'בנות חב"ד' שע"י 'ארגון נוער חב"ד' בימי הקיץ • אלפי בנות נטלו בהם חלק ויצאו מוקסמות ונלהבות • "הייתי תקועה חודשים בבית, בלי יכולת למצוא את עצמי. הקורסים הללו הצילו אותי"
פתאום מאות בנות חב
צילום אילוסטרציה

את ימי הקיץ הפנויים בתקופת הקורונה, שהתרגשה על העולם במפתיע, ניצלו אלפי בנות חב"ד ללימוד מקצועות מעשירים ומגוונים, שילוו אותם לכל החיים ויעניקו להם כלים פרקטיים ביום יום.

לימוד המקצועות נעשה באמצעות קורסים ייעודים, שאליהם נדרשו הבנות להירשם מראש (תוך השתתפות סמלית ומסובסדת). את הקורסים יזם ארגון 'בנות חב"ד' שע"י 'ארגון נוער חב"ד'.

כך לדוגמה התקיימו קורסים באיפור, בעריכת סרטים, באיור דיגיטלי, בגרפיקה, בכתיבה, ביצירת פלייבקים ועוד. הקורסים כולם הועברו על טהרת הקודש, תוך מקצועיות בלתי מתפשרת ומסירות מצד המוסרות. גב' מ. טורנהיים הייתה אחראית על המערך.

"היה מדהים לראות עד כמה תרמו, ולמעשה עדיין תורמים, הקורסים הללו לבנות", אומרת מנהלת 'בנות חב"ד' הגב' חני גרינברג ל-COL. "בנות רבות היו תקועות חודשים בבית, בלי יכולת למצות את עצמן. והקורסים הללו היו פשוט הצלה בשבילן. מהמשובים שאנו מקבלים ללא הרף בימים האחרונים, אנו מבינים עד כמה מדובר היה ביוזמה חשובה".

אחת הבנות שהשתתפה בקורס איפור סיפרה: "קיבלתי מהקורס טיפים ליום יום וכלים מעשיים. גם אם לא אצא מאפרת בעתיד, וזה לא התחום שלי, יצא שאני יודעת יותר מהרבה נשים אחרות שלא לקחו קורס. יודעת מה נכון מה לא, זה דבר שמגיע לשימוש המון, ואין ספק שיתרום לי המון גם עכשיו וגם בעתיד".

בת אחרת כתבה: "מיזם מהמם! התאים לי בדיוק בזמן, זה היה תעסוקה מושלמת לחופש! הגשים לי חלום. כל כך מתאים. זה בדיוק מה שבנות בגילנו אוהבות. קלעתן בול:) הלוואי וזה יהיה כל שנה! תודה ענקית כיף לי שאני חלק מארגון מדהים שכזה!"

הגב' שפרה ריבקין, שהעבירה את הקורס לכתיבה, מספרת: "כשהסדנא האחרונה הגיעה לסיומה, התעצבתי קצת. איך נפרדים משתי קבוצות של בנות שנכנסו לי ללב? הפכנו כמעט למשפחה אחת גדולה. קורסי הכתיבה שהעברתי היו קסומים, מלאים בתובנות עמוקות, ברגשות גואים ובהודיה לרבי שאפשר לדבר הזה לקרות.

"הבנות היו מופלאות, בוגרות, רגישות, מלאות בעדינות וטוהר, ביופי פנימי ובעבודה עצמית. לא העליתי על דעתי שיש לנו בנות בתיכון ובסמינר שכותבות ברמה כל כך איכותית ונדירה! יש כותבות בחב"ד, והן מוכשרות כל כך! אז תודה לחני גרינברג ולמיכל טורנהיים, שאיפשרו לקסם הזה לקרות, ונתראה בשנה הבאה בעזרת השם".

הגב' מושי בליזינסקי, שהעבירה הקורס לגרפיקה, מספרת: "הכרתי קבוצה גדולה של בנות חב"ד מוכשרות. נהנתי להעביר להן ידע בסיסי בתוכנות המרכזיות בעיצוב, באופן שיאפשר להן להשתמש בהן באופן מיידי. בשביל בת חב"דית, שעוסקת בשליחות מגיל צעיר, הקורס הזה יעיל במיוחד. מסייע להפיץ את המעיינות. תודה לבנות חב"ד על ההזדמנות שנתנו לי ללמד קבוצה איכותית זאת, ועל האפשרות להוציא מהכח אל הפועל כשרונות צעירים מכל קצוות תבל".

COL מעניק הצצה לחלק מהעבודות שביצעו הבנות במסגרת הקורס.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
יישר כח
י"ז אלול ה׳תש״פ
כבר כמה שנים חיפשתי עבור בנותי העשרה בחופשת הקיץ , ולא היה מענה !!
כל החופשות היו רק סביב קעמפים, ולא פיתחו צדדים נוספים אצל הבנות.
אז הנה ... משהו טוב שיצא מהקורונה .
תודה ענקית ליוזמות ולמבצעות.

אל תשכחו גם בקיץ הבא כשהקורונה תהיה מאחורינו
הבנות ישמחו לנצל את הקיץ להתפתחות בתחומי עניין שונים.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.