שלמה מן | יום י"ד אלול ה׳תש״פ 03.09.2020

איזה ארגון זכה שהרבי יעניק לו בקביעות, בכל שבוע, 100 דולר

JEM
במשך שנים נהג הרבי לתרום בכל יומא דפגרא סכום של 100$ במזומן לארגון כולל חב"ד. בשנים המאוחרות יותר תרם הרבי לפחות פעם בשבוע תרומה של 100$ לכולל, והכל מכספו האישי • הרבי גם ניסח, באורח נדיר, בכל שנה מכתב מיוחד שהקריאו אותו בדינרים שקיים הארגון
איזה ארגון זכה שהרבי יעניק לו בקביעות, בכל שבוע, 100 דולר
צילום: JEM

במשך שנים נהג הרבי לתרום בכל יומא דפגרא סכום של 100$ במזומן לכולל חב"ד. בשנים המאוחרות יותר תרם הרבי לפחות פעם בשבוע תרומה של 100$ לכולל, והכל מכספו האישי.

כמו כן, ידוע על תרומות רבות שקיבל הרבי מאנשים פרטיים, אותן העביר ישירות לכולל חב"ד.

בכל שנה ניסח הרבי מכתב מיוחד, אותו הקריאו במהלך ערב המלווה מלכה שקיים הארגון לצורך גיוס תרומות. הייתה זו תופעה נדירה, והעובדה שנוהג זה נמשך מדי שנה הינה ייחודית לכולל חב"ד. המכתבים נשלחו על ידי הרבי בכל שנה החל מתשל"ח, ולכל מכתב צורף בקבוק משקה מהרבי עבור הדינר.

את המכתב המיוחד הקריא בכל אירוע שנתי ר' זלמן גורארי', כשהוא מקדים ומציין כי כולל חב"ד הינו המוסד היחיד שזכה לקבל בכל שנה מכתב מהרבי עבור תומכי הארגון.

כשכולל חב"ד החל לקיים גם דינר שנתי לתורמים, ביקשו המארגנים מהרבי מכתב נוסף שייקרא בדינר. על אף שבמזכירות היה מי שהתרעם על עצם הבקשה, הרבי נעתר בשמחה ושלח מכתב מיוחד גם לדינר.

לוח כולל חב"ד המודפס מידי שנה הינו לוח שימושי ויעיל, המציג בבהירות רבה את לוח השנה היהודי והאזרחי וכולל פירוט של הליכות ומנהגי חב"ד. לאורך השנים הקפיד הרבי להחזיק אצלו את לוח כולל חב"ד, ועודד גם אחרים לנהוג כך. לעיתים היה הרבי מביע את דעתו הקדושה אודות פרטים מסוימים בלוח, רושם הערות וממליץ על עדכונים ותיקונים שהוכנסו לאחר מכן ללוח.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.