שלמה מן | יום י"ב אלול ה׳תש״פ 01.09.2020

מרוץ סוער נגד הזמן: כך הצליחו שלוחי הרבי למנוע שריפת גופה

לדניאל, יתום צה"ל ישראלי, הייתה בקשה אחת השבוע מהשליח שעמו עומד בקשר: לדאוג לקבורה יהודית בעבור דודו הגלמוד בגרמניה העומד לשריפה • ברגע האחרון, לאחר מסע מפותל ושורת השגחות פרטיות, נמצא פתרון
מרוץ סוער נגד הזמן: כך הצליחו שלוחי הרבי למנוע שריפת גופה
מסע הלוויה בגרמניה (באדיבות המצלם)

לאחר ימים טרופים ומרוץ סוער נגד הזמן, זכה השבוע יהודי בודד וגלמוד להיקבר בקבורה יהודית בקלן שבגרמניה.

"הכל החל בתחילת השבוע, כאשר קיבלתי טלפון מדניאל, יתום צה"ל ממלחמת יום הכיפורים שאיתו אני נמצא בקשר אישי במסגרת תפקידי כשליח חב"ד למשפחות שכולות", מספר ל-COL שליח הרבי הרב מנחם קוטנר מצעירי חב"ד.

"דניאל סיפר לי על דודו הזקן, אח אביו הי"ד, המאושפז בבית רפואה על ערש דווי בעיר קלן שבגרמניה שם התגורר לבדו ללא אשה וילדים וניהל אורח חיים עם קשר קלוש ביותר ליהדותו. הרופאים הודיעו למשפחה שימיו ספורים ויש להיערך לפטירתו ולהזמין עבורו "שריפת הגופה וקבורה" כנהוג בגרמניה.

"בטלפון, דניאל ביקש ממני קצה חוט כדי לסייע לו למצוא דרך לשנות את המצב במרוץ נגד הזמן ולהביא את דודו לקבר ישראל בקבורה יהודית ולא לשריפה כמנהג העמים".

במהירות יצר הרב קוטנר חיבור טלפוני בין דניאל לשליח הרבי המקומי בקלן, הרב מענדל שטראקס, שהתגייס למשימה ונסע בבהילות לבית הרפואה. הרב שטראקס הספיק לשהות ליד מיטת הדוד כשהוא ברגעי חייו האחרונים, ולפתוח בהליך של הגשת מסמכים מול גורמים מקומיים ורשויות העיר כדי לגרום לכך שהקבורה תהיה יהודית על פי מסורת ישראל. 

במקביל פעל הרב קוטנר בישראל, ושיתף את קרובי המשפחה בחשיבות הקבורה היהודית לנשמתו של הדוד למרות שבימי חייו לא הקפיד על הפגנת זהותו היהודית.

למחרת נפטר הדוד בגרמניה, ובמקביל התקבל האישור לקבורה יהודית.

האחיין, דניאל, שכאמור השקיע מאמצים רבים בתהליך, החליט שהוא טס להשתתף בעצמו בלוויה בקלן שבגרמניה.

בעידן הקורונה נמצאה בעבורו טיסה מפותלת לקלן דרך טורקיה. בטורקיה, למרבה האכזה, עיכבו הפקידים את דניאל לבירור מסמכי בדיקת הקורונה, והטיסה לקלן יצאה לדרכה בלעדיו... בסופו של דבר התברר כי הייתה לפקיד טעות, והמסמכים אכן תקינים. הציעו לדניאל לעלות לטיסה חליפית לכל יעד שיבחר תוך כדי התנצלות על הטעות.

הלוויה נקבעה לשעה 4 אחה"צ וכל טיסה חליפית שהוצעה הייתה מאוחרת מידי כדי להספיק ללוויה. דניאל כבר חישב לחזור לישראל. ברגע האחרון הפקיד בשדה התעופה הטורקי מצא מקום בטיסה מוקדמת לדיסלדורף. דניאל קפץ על המציאה ובמקביל יצר קשר עם שליח חב"ד בקלן בבקשה לנסות לאחר את שעת הלוויה לשעה חמש אחר הצהריים.

דניאל ירד מהטיסה בדיסלדורף, לקח מונית והסביר לנהג שעליו להספיק ללוויה. אך למרות הנסיעה בכבישי אגרה מהירים היה נראה שאת השתתפותו בלוויה הוא כבר לא יספיק. בהגיעו לבית העלמין היהודי השעה היתה שש וחצי בערב. בדיוק כשנכנס שומע את הרמקול מודיע בדיוק ברגע זה על תחילת מסע הלוויה של דודו. התברר כי בעקבות מאמציו של שליח חב"ד נדחתה ברגע האחרון שעת הלוויה לשעה שש וחצי בערב.

כך החל טקס הלוויה עם מניין יהודים מקומיים יחד עם שליח חב"ד ודניאל, המותש אך הנחוש מהמסע המפרך, והובילו את הדוד בדרכו האחרונה לקבורה יהודית וזכתה נשמתו למנוחת עולמים.

יהי זכרו ברוך.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
והחי יתן אל ליבו
י"ב אלול ה׳תש״פ
כל הכבוד ,על כל אחד שנטל חלק במבצע ; השליח חב"ד דניאל , הרב קוטנר . זהו חסד של אמת שלא על מנת לקבל פרס בשמחות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.