כי תבוא: הבאת 'ביכורים' בימינו - קידוש הגשמיות והחומריות
תבוא: הבאת ביכורים בימינו – קידוש הגשמיות והחומריות
מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו השלושים-ושש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", הנלמד כחלק ממפעל ה"ליקוטי שיחות" העולמי * והשבוע: שיחה לפרשת כי-תצא מלקו"ש חלק יד, בה הרבי דן ומחדש בגדרה של מצוות מחיית עמלק, מתוך פירוש רש"י למילים "תמחה את זכר עמלק", ומסיק מכך על משמעות מחיית עמלק בימינו – ביטול הקרירות על ידי קבלת עול
מדוע מביא הביכורים מזכיר בדברי השבח לבורא רק את מאורעות ההצלה מידי לבן וההצלה מגלות מצרים? * האם הצלת יעקב מידי עשו נחשבת כהצלה כללית? • מתי רש"י לא מבאר שאלות המתעוררות בפשוטו של מקרא? • מתי מחשבה רעה נחשבת כמעשה ומתי כמחשבה בלבד? * האם עשו הרשע היה בגדר "ישראל מומר" או לא? • עניינה של הבאת הביכורים – הודאה לה' על חסדו וטובו בהתיישבות קבועה בארץ • תוכן ההודאה בביכורים – מהתיישבות במקום סכנה, להתיישבות במקום של חסד וטוב * משמעות ה'ביכורים' הרוחנית – לגלות ב'פרי' הנשמה את שורשה ומקורה ב'אילן' הנשמות • המשותף ל'לבן' ולמצרים' ברוחניות – המשכת חסדו העליון של הבורא למטה • הדיוק הכפול הנפלא בדברי רש"י בביטוי "חסדי המקום" • משמעות ה"ביכורים" בעבודת האדם: לא רק שענייני האדם לא יפריעו לדביקותו הרוחנית, אלא להמשיך אלוקות בענייני העולם • מתוך השיעור השבועי ב"ליקוטי שיחות" לנשות כפר חב"ד • לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל • טעמו וראו
לצפיה בוידאו: