צבי סופר | יום ז' אלול ה׳תש״פ 27.08.2020

לאחר 5 חודשים של סגר: נפתחה ישיבת חב״ד בארגנטינה

ישיבת חב״ד בארגנטינה נפתחה לראשונה לאחר למעלה מחמישה חודשים של סגר כללי שנמשך גם כעת • זהו המוסד החינוכי היחידי במדינה שקיבל רשות לפתוח את שעריו במתחם סגור ומחוץ לעיר הבירה • מוסדות חב״ד בארגנטינה בראשות השליח הראשי הרב צבי גרינבלאט שכרו לשם כך קמפוס ענק ומפואר בכפר נופש הממוקם במרחק של שעה מעיר הבירה בואנוס איירס
לאחר 5 חודשים של סגר: נפתחה ישיבת חב״ד בארגנטינה

 

 

למרות שהסגר עדיין בתוקפו ושום מוסד חינוכי בארגנטינה עדיין לא נפתח מאז תחילת המגפה, המוסד היחיד שנפתח הוא דווקא ישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש בארגנטינה שקיבלה היתר מיוחד ובלעדי מהרשויות המקומיות להקים את הישיבה הגדולה והישיבה הקטנה במתכונת מיוחדת ובמתחם סגור ומרוחק מעיר הבירה בואנוס איירס.

המתכונת כללה תנאים נוקשים שחייבו את כל התלמידים ואת כלל אנשי הצוות ומשפחותיהם לעבור בדיקה קודם הכניסה לישיבה.

מדובר בתהליך בידוד של 48 שעות קודם בדיקת הקורונה ולאחר מכן בידוד של 48 שעות נוספות מיום הבדיקה ועד ליום הנסיעה למתחם הישיבה, כדי להבטיח שבדיקת הקורונה תשקף את המציאות כמו שהיא.

עריכת הבדיקות נעשתה באופן פרטי ומאורגן מטעם הישיבה ולא במרפאות הציבוריות, כדי למנוע שהייה במקומות ציבוריים טרם הכניסה לישיבה. התלמידים ואנשי הצוות התחייבו מראש להישאר במקום באופן קבוע וללא כל אפשרות יציאה, לבד ממקרים יוצאי דופן שבהם יוכלו לקבל אישור מיוחד בתנאי הכרחי שבחזרתם יצטרכו לעבור שוב את כל תהליך הבידוד והבדיקה.

כדי לקיים את כל התנאים הללו ולהבטיח את קיומם כראוי, ובו בעת גם את שביעות רצונם של הצוות והתלמידים, מוסדות חב״ד בארגנטינה בראשות השליח הראשי הרב צבי גרינבלאט שכרו קמפוס ענק ורחב ידיים המשמש בדרך כלל ככפר נופש לקהילות החרדיות בארגנטינה וכולל את כל התנאים הנצרכים עבור הישיבה: בית כנסת, אולמות לזאל ולבית המדרש עבור הישיבה גדולה והישיבה קטנה, חדרי אוכל, מקווה, דירות מגורים לתלמידים ולאנשי הצוות, מגרשי משחקים ומדשאות רחבים ואפילו בריכת שחייה מקורה לרווחת התלמידים.

ראשי הישיבה ואנשי הצוות הגשמי והרוחני העבירו לעת עתה את מגוריהם לתקופה בלתי מוגבלת למתחם החדש. כשמאחורי כל פרויקט הארגון וההכנה עומד המנהל האדמיניסטרטיבי המסור של הישיבה הרב שמואל (פוּלי) לוי שעמל ימים ולילות לביצוע המשימה.

יש לציין שלאור הקשיחות הנהוגה בנושא הקורונה ברחבי המדינה, הרי שמדובר בהחלט בהישג אדיר למוסדות חב״ד בארגנטינה שהצליחו לשכנע את הממשל על הצורך החיוני בלימוד התורה של תלמידי הישיבות ולקבל ׳אור ירוק׳ למהלך כזה בתוך הסגר הקיים עדיין גם בימים אלו.

הרב אלי רייטשיק ממשפיעי הישיבה מעיד על התרגשות ושמחה גדולה בקרב הבחורים שסוף סוף יכולים לחזור ללמוד ביחד פנים אל פנים ובמקום מרווח ונעים ובחודש אלול שבו המלך נמצא בשדה, יוצאים גם הם אל השדה, אל מחוץ לעיר הבירה בואנוס איירס, על מנת לשקוד על התורה ועל העבודה, לקבל את פניו ולהתכונן היטב לקראת הימים הנוראים הבעל״ט ולברכה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.