שלמה מן | יום ו' אלול ה׳תש״פ 26.08.2020

טעימות ופירורים משולחן השבת בביתו של החוזר הרב יואל כהן

מסכת שלמה ומפורטת של דרכי החסידות ואורחותיה, מלוות במעשיות וסיפורים מחסידים ואנשי מעלה, כפי שהטעים והסביר החוזר ר' יואל כהן בסעודות השבת בביתו בשנת תשע"ח - הועלו על גבי הכתב והוגשו כתשורה בחתונת גולדשמיד-שיינברגר שנערכה אמש • COL מגיש את הקובץ המלא להורדה
טעימות ופירורים משולחן השבת בביתו של החוזר הרב יואל כהן
ר' יואל (צילום ארכיון)

תשורה ייחודית חולקה אמש (שלישי) בחתונת משפחות גולדשמיד ממגדל העמק ושיינברגר מכפר חב"ד: רשמים מסעודות השבת של החוזר ר' יואל כהן בשנת תשע"ח, שהועלו על גבי הכתב בידי החתן, שהיה אז תלמיד ה'קבוצה'.

ר' יואל, כידוע, זכה להכיר את דמויות ההוד של חסידי חב"ד בשנים קדמוניות שהתגוררו בעיר תל אביב. מהם היו בעלי 'השכלה' מופלגים, חלקם היו בעלי 'עבודה' אמיתית, וגם חסידים 'פשוטים' שהביעו את חסידותם בצורה אותנטית עם חוש חסידי. ר' יואל התבשם מאותה אווירה חסידית שהייתה תדיר סביב אותם חסידים של אותה התקופה. ואצר בזיכרונו עשרות סיפורים, מעשיות ושלל אפיזודות מאותם חסידים ואנשי צורה.

בעיקר זכה ר' יואל, להסתופף עשרות שנים בצילו של כ"ק אדמו"ר זי"ע, ולשמש כ'חוזר' ראשי לתורתו של הרבי. עומק עיונו במאמרי הדא"ח, יחד עם עוצם ביטלו והתקשרותו לרבי, הניבו דמות יוצאת דופן בהסברת עיקרי החסידות, אורחות החסידות ויסודות ההתקשרות החב"דית.

"בחוברת זו נפרשת", כותב החתן בהקדמתו לקובץ, "מסכת שלמה ומפורטת של דרכי החסידות ואורחותיה. הרשימות שמובאות כאן מלוות במעשיות וסיפורים מאותם חסידים ואנשי מעלה, תוך כדי שר' יואל מטעים ומסביר את הדברים בסגנונו ועומקו היודעים לשם דבר. כך שמתוך כל סעודות שבת אלו, ניתן להתחזק בדרכי החסידות, בהוספה בלימוד החסידות, ובחיזוק הקשר לכ"ק אדמו"ר זי"ע.

"תקוותי ותפלתי שחוברת זו תחזק אצל הקוראים את ההבנה החסידית, את אורחותיה ואת דרכה, ותתרום להפצת מעיינות החסידות אשר תחיש ותזרז - כהבטחת המשיח לבעש"ט - את גאולתנו על ידי משיח צדקנו".

לצפייה בקובץ (ולהורדה) > לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.