צבי סופר | יום ו' אלול ה׳תש״פ 26.08.2020

מחיר אטרקטיבי לחסידי חב"ד, יקר לסאטמר? • COL יצא לבדוק

לאחרונה פורסם כי השנה חסידי חב"ד צפויים למחירים אטרקטיביים של אתרוגי 'קלבריה', ואילו חסידי סאטמר שנוהגים להמתין לפריחה המאוחרת של עץ האתרוג – ישלמו מחיר יקר יותר עקב מחסור • COL שוחח עם מספר משווקי אתרוגים, ושמע מהם על מה שקורה באמת • האם משבר קורונה השפיע על השוק? וכמה צפוי להיות מחירו של אתרוג קלבריה מאיטליה?
מחיר אטרקטיבי לחסידי חב

לאחרונה פורסם כי השנה חסידי חב"ד צפויים למחירים אטרקטיביים של אתרוגי 'קלבריה', ואילו חסידי סאטמר שנוהגים להמתין לפריחה המאוחרת של עץ האתרוג – ישלמו מחיר יקר יותר עקב מחסור.

אתר 'לדעת' שפרסם כתבה בנושא גם מנמק את הסיבה: יבול האתרוגים, שהשנה תואם את הגדלים שמחפשים לרוב חסידי חב"ד. כידוע חסידי חב"ד רוכשים אתרוגים גדולים, מהפריחה של האביב בסביבות חודש ניסן, ולא ממתינים ליבול של הפריחה השנייה, קרוב יותר לחודש אלול. חסידי סאטמר לעומת זאת, נוהגים לרכוש אתרוגים מהיבול המאוחר יותר, כדי שהאתרוגים יהיו קטנים יותר ויוכלו לאחוז אותם ביד אחת עם הלולב.

בעל 'אתרוגי מסורת' ר' מרדכי מושיאשווילי, שמוכר היטב בענף כאחד המשווקים הגדולים של אתרוגי קלבריה, במיוחד בשיכון חב"ד בלוד ובמקומות נוספים בריכוזי אנ"ש ברחבי הארץ, דווקא חולק על המסקנות הללו: "לא צפוי השנה שום מחסור באתרוגים מקלבריה, ואולי להיפך. יש יבול מאוד יפה ואני צופה מחירים סבירים. גם לחסידי סאטמר שנוהגים להמתין לפריחה המאוחרת כשהאתרוגים קטנים יותר ממה שמקובל אצל חסידי חב"ד, גם להם אני לא רואה צפי למחסור השנה".

אתרוג 'קלבריה' לכל חסיד חב"ד: מושיאשוילי עם המד"א בלוד הרב ברוך בועז יורקוביץ' המעניק הכשר ל'אתרוגי מסורת'

 

ר' מרדכי מנצל את ההזדמנות ופונה לחסידי חב"ד: השנה כל חסיד חב"ד יוכל לרכוש אתרוג 'קלבריה' מקורי מאיטליה במחיר סביר, החל מ-300 שקל לאתרוג יפה ומהודר". מחירו של אתרוג כזה בכל שנה, הוא בסביבות 400 – 500 שקל ומעלה, מה שמנע מרבים לרכוש אותו ולהסתפק באתרוג מזן זה בלבד.

הוא גם מוסיף: "מי שירכוש אצלי אתרוג 'קלבריה', יקבל 50 אחוז הנחה על רכישה של לולב מזן 'דרי' – במקום 120 שקל כמחיר השוק, רק ב-60 שקלים. כך שאת הכסף שמוסיפים לרכישת אתרוג מהודר – אפשר להרוויח בחזרה בהנחה משמעותית על לולב והדסים".

ומה לגבי משבר קורונה? סוחרים לא יכולים לנסוע השנה לאיטליה. זה לא השפיע על יבול האתרוגים? שאלנו אותו.

ר' מרדכי: "כאמור השנה השגנו אתרוגים במחירים טובים יותר אפילו מבשנים קודמות. לגבי סוחרים, יש להם משגיחים שקוטפים להם את היבול, מכירים את העצים אפילו יותר טוב מהסוחרים עצמם. לא יהיה מחסור גם לחסידי סאטמר."

*

גם ר' שמעון לחיאני, בעל 'אתרוגי התקשרות' הנמצא בימים אלו באיטליה, מהסוחרים הבודדים שנסעו לשם בשל המצב, חולק על המסקנה שכביכול צפוי מחסור באתרוגי קלבריה לחסידי סאטמר:

"לא צפוי השנה שום מחסור", הוא אומר משם. לחסידי חב"ד יש לנו את האתרוגים המובחרים 'אתרוגי אלטיין' במחירים מצויינים, כל חסיד חב"ד השנה יוכל לרכוש 'קלבריה' מהודר. אני גם משווק אתרוגים לחסידי סאטמר, ולא תהיה להם השנה שום בעיה."

מהסוחרים הבודדים שנסעו השנה: ר' שמעון לחיאני עם הרב משה לאזאר בפרדס האתרוגים באיטליה

על האתרוגים שהוא משווק מעניקים הכשר השלוחים באיטליה הרב משה לאזאר, והרב שמואל ראדאל, שזכו לבחור אתרוגים עבור הרבי.

*

ר' בצלאל יקונט מכפר חב"ד, משווק מזה שנים אתרוגי 'קלבריה' ומעורה היטב בתחום. הוא אומר ל-COL: "לארץ הגיעו משלחוי אתרוגים פחות או יותר כמידי שנה. הסוחרים שנסעו מידי שנה לאיטליה, לא יוכלו השנה לנסוע בגלל משבר קורונה, אבל לכל סוחר יש אנשי קשר שדואגים לספק לו את הסחורה שהוא צריך."

לגבי מחסור אפשרי כללי, אומר ר' בצלאל: "חסידי סאטמר לא רוכשים אתרוגים מהארץ, רק ממרוקו ואיטליה. השנה יהיה להם קשה יותר להגיע אבל מחסור לא צפוי, רק הם ממתינים לאתרוגים מהפריחה החדשה שיבשילו על העצים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.