צבי סופר | יום ו' אלול ה׳תש״פ 26.08.2020

בתום 'מיני דרמה' בכנסת: תיקון סעיף הנכד בחוק השבות - יידחה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הציג הצעת חוק לתיקון 'סעיף הנכד' בחוק השבות וגרם ל'מיני דרמה' בקואליציה ובמפלגות החרדיות • ההר הוליד עכבר? לאחר לחצים, ההצעה הורדה מסדר היום של הכנסת
בתום 'מיני דרמה' בכנסת: תיקון סעיף הנכד בחוק השבות - יידחה
ח"כ בצלאל סמוטריץ' על בימת הכנסת (צילום: ערוץ הכנסת)

חברי כנסת מהליכוד והסיעות החרדיות פנו היום (ד') לראש הממשלה נתניהו בבקשה לקדם את הצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ' לתיקון סעיף הנכד חוק השבות.

מדובר בתיקון המבקש לבטל את סעיף הנכד, שמאפשר לנכדיהם של יהודים להגר לארץ ולקבל אזרחות, והוצע על ידי ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

בדף הפייסבוק שלו, תקף אמש סמוטריץ' את סיעת 'ישראל ביתנו' והצהיר כי היום יגיש את הצעת החוק בכנסת.

מתוך מה שכתב סמוטריץ' על לפיד וליברמן: "אוהבים את העולים ומאושרים שהם איתנו. אין לזה שום קשר להבאה ארצה של מאות אלפי מי שאינם יהודים. יש לנו אחריות על עתידו של העם היהודי. על עתיד קיומו. זה הסיפור. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שיעורי התבוללות עצומים כפי שיש בארה"ב ובאירופה. כבר היום יש בישראל למעלה משלוש מאות אלף עולים שאינם יהודים. למרבה הצער מרביתם אינם מתגיירים. המשך הבאה ארצה של מי שאינם יהודים ואין להם שום זיקה ליהדות בחסות סעיף הנכד עלולה לייצר בדורות הבאים התבוללות קשה, לסכן את המשכיות העם היהודי, ולבטל את הרוב והאופי היהודי של המדינה".

חברי 'ישראל ביתנו' ויאיר לפיד לא טמנו ידם בצלחת ותקפו את הצעת החוק.

אלא שהצעת החוק גרמה למבוכה בשורות הקואליציה, כשלא היה ברור מה תהיה עמדתן של המפלגות החרדיות בנושא, כמו גם חברים בליכוד, והאם יצביעו בעד או ימנעו.

אתר 'מקור ראשון' דיווח היום, כי נערך משא ומתן מאחורי הקלעים בין הליכוד לסמוטריץ' לדחיית ההצבעה כדי למנוע מבוכה קואליציונית מול החרדים וגם בתוך הליכוד, כפי שקרה כבר בעבר במקרה דומה.

חלק מהח"כים ביהדות התורה החליטו להיעדר מההצבעה על חוק השבות, כמו גם בש"ס, שלא היה ברור מה עמדתם בנושא, אם ייעדרו או יצביעו נגד ההצעה.

גורמים ביהדות התורה לא נשארו חייבים ותקפו את סמוטריץ': "איפה הוא היה חמש שנים, ולא חשב לקדם את החוק? אנחנו לא בעולם של הצהרות אלא בחקיקה, אין דרך להעביר את התיקונים הללו מהאופוזיציה, כנסו לקואליציה ונעביר את החוק".

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה, יצא בעד הצעת החוק וקרא לח"כים החרדים להצטרף ולתמוך: "חוק השבות  הפך מחוק שמטרתו לפתוח את שערי ארץ הקודש בפני כל יהודי במצוקה, לתעשיית דרכונים לא יהודית. מדינת ישראל הפכה לאופציה נוחה עבור גורמים בינלאומיים, שהדרכון הישראלי פותח להם גבולות דווקא בחו"ל. הצעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' להחזיר את חוק השבות ליעדו המקורי, תחזיר את ארץ ישראל לעם היהודי ותהיה בית חם ואוהב לכל יהודי הגולה המבקשים לבוא ארצה לשלוח ילדיהם ללמוד כאן, לחוג שלש רגלים, להגיע למקומות הקדושים ולחצרות הקודש ולא יקראו להם זרים בארצם".

*

ההר הוליד עכבר? לאחר ה'מיני דרמה ' שהתחוללה בשל הצעת החוק, תיקון חוק השבות הוסר מסדר היום, ויקודם בהסכמה עם הממשלה: לאחר מסע לחצים ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ נענה לבקשת שר הפנים אריה דרעי להביא את החוק לדיון בועדת השרים לחקיקה ע״מ לקדמו בתמיכת הקואליציה.

על פי הנתונים, כיום יש 400 אלף עולים גויים במדינת ישראל – 70 אלף רק משלוש השנים האחרונות – שרבים מהם מגיעים הנה מטעמים כלכליים בלבד.

'חוק הנכד' מרחיב עוד יותר את הפרצה ומגביר את ההתבוללות בעם.

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.