צביקה קעניג | יום ה' אלול ה׳תש״פ 25.08.2020

היום לפני 29 שנה: היחידות האחרונה בחדרו של הרבי

היום לפני 29 שנה בד' אלול תשנ"א, חצי שנה בלבד לפני כ"ז אדר תשנ"ב, נערכה ה"יחידות" הפרטית האחרונה בחדרו של הרבי. מי נכנס ל'יחידות' המיוחדת ומה היה בה?
היום לפני 29 שנה: היחידות האחרונה בחדרו של הרבי
צילומים מתוך דיווח ב"בית חיינו" מאלול תשנ"א

היום לפני 29 שנה בד' אלול תשנ"א, חצי שנה בלבד לפני כ"ז אדר תשנ"ב, נערכה ה"יחידות" הפרטית האחרונה שנערכה בחדרו של הרבי. היה זה ביום רביעי אור לה' אלול תשנ"א. חברי אגודת חסידי חב"ד בחבר העמים וחברי המשלחת המיוחדת להשבת הספרים מרוסיה הרב שלמה קונין והרב יוסף יצחק אהרונוב הגיעו ל-770 עם תיק החקירה של רבי לוי יצחק נ"ע אביו של הרבי שנמסר לאגו"ח על ידי הקג"ב.

לעת תפילת ערבית עמד הרב שלמה קונין ליד ה'מזרח' וכאשר הרבי נכנס שר בהתלהבות את ניגון ה'הקפות' של רבי לוי יצחק נ"ע כשכל הקהל מצטרף אליו. השירה גברה כאשר הרבי התקרה למקומו הקבוע והניף את ידו הק' בעוז לעבר הרב קונין כשעל פניו הק' שורה שמחה גלויה.

לאחר חלוקת דולרים קצרה אמר מזכירו של הרבי הרב יהודה לייב גרונר לרב אהרונוב ולרב קונין שהרבי קורא להם לחדרו הק'. השניים נכנסו לחדרו, הרב גרונר יצא והם נשארו לבד ביחידות. הם מסרו לרבי את תיק החקירה והרבי דיפדף בתיק מיד עם קבלתו. הרבי דיבר על החזרת הספרים כשהוא מתייחס למונח "פדיון שבויים" ואמר שבנוגע לפדיון שבויים יש חשיבות לכל רגע". היחידות האחרונה בחדרו של הרבי ארכה כעשר דקות.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.