צבי סופר | יום ה' אלול ה׳תש״פ 25.08.2020

המאבק על 'מתווה החגים' בבתי הכנסת בצל הקורונה

קבינט הקורונה אישר כי מגבלות ההתקהלות בזמן הקורונה, שתוקפן אמור היה לפוג מחר, יהיו בתוקף עד יום שני הבא • לגבי מתווה בתי הכנסת בחגים, עדיין לא הושגו הסכמות
המאבק על 'מתווה החגים' בבתי הכנסת בצל הקורונה
אילוסטרציה: מתוך 'פרוייקט החצרות' ב-COL. צילום: חיים טויטו

קבינט הקורונה אישר כי מגבלות ההתקהלות בזמן הקורונה, שתוקפן אמור היה לפוג מחר, יהיו בתוקף עד יום שני הבא.

על פי המגבלות, שאושרו טלפונית על ידי קבינט הקורונה, כוללות הגבלת ההתקהלות בשטח פתוח עד 30 אנשים ובשטח סגור עד 20. בכל התקהלות יש לשמור על מרחק של כשני מטרים זה מזה.

חל איסור לקיים אירועים כמו כנס, מסיבה, פסטיבל, טיול מאורגן, טקס (כולל טקס דתי) שמספר המשתתפים בהם עולה מגבלות ההתקהלות. האיסור על קיום אירוע בניגוד למותר, חל גם על אירועים במרחב הפרטי או הציבורי, וגם על אירוע  שמתקיים בתוך מקום ציבורי או עסקי. הכללים הללו לא חלים על אנשים הגרים יחד ועל מלווה לאדם עם מוגבלות.

בנסיעה ברכב פרטי, מותרים 2 נוסעים בנוסף לנהג. פעילות במתקני כושר, מתקני שעשועים בגנים ציבוריים ובגנים ופארקים ציבוריים תתאפשר תוך שמירה על ריחוק פיזי ומניעת התקהלות. הרשות המקומית תציב שלט לעניין חובת עטית מסיכה ושמירת מרחק סמוך למתקני שעשועים ציבוריים.

בעת מחלה: אסור לצאת מהבית אם יש חום, ויש להמתין כ-48 שעות אחרי שהחום חלף. אין להיכנס למקום ציבורי או עסקי בעת מחלת חום או בעת הופעת תסמינים נשימתיים.

כמו כן חל איסור לקיים כל פעילות בה מספר המשתתפים עלול לעלות על המספר המותר. האיסור כולל בין היתר חתונות, הופעות, פסטיבלים, טיולים ועוד, הן במרחב הפרטי והן במרחב הציבורי.

ירושלים שמזה זמן כיכבה בראש רשימת הערים האדומות, "ירדה" היום באופן רשמי מרשימת הערים האדומות. גם העיר החרדית מודיעין עילית, שנמצאת מחוץ לרשימה כשתי יממות. העיר ביתר עילית שגם היא היתה במשך תקופה בראש הרשימה הלא מחמיאה, ירדה לפני כשבועיים ל'ערים הכתומות' וממוקמת נמוך מאוד יחסית בטבלה הארצית.

הערים האדומות שנותרו: הן בני ברק, טירה, כפר קאסם, ג'דיידה מכר, עיילוט, דאליית אל כרמל, כפר ברא, חריש, כוכב יעקב, עוזייר, עספייא, תפרח, עמנואל, קרני שומרון, שייח' דנון, יקיר, גבעת ברנר, משהד, נאעורה.

'מתווה בתי הכנסת' בחגים

בישיבה שנערכה בקבינט על סוגיית נסיעת חסידי ברסלב לאומן לקראת ראש השנה, השתתפו השרים החרדים דרעי וליצמן.

סוכם כי בתי כנסת ב'ערים אדומות' יוכלו להכניס שתי קפסולות של 10 אנשים לכל היותר, תחת מגבלה של 4 מ"ר למתפלל.

למרות ההחלטה, השרים דרעי וליצמן דורשים לאפשר גם בערים אלו לאפשר לבתי הכנסת להכניס שתי קפסולות של 25 איש, ולא רק 20 מתפללים בסה"כ. על כך עדיין לא הושגה הסכמה.

שרי הקבינט ממתינים להבנות שיושגו בין פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו לחרדים על מתווה מוסכם למתפללים בחודש החגים בבתי הכנסת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.