שלמה מן | יום ד' אלול ה׳תש״פ 24.08.2020

במליאת הכנסת: הח"כ מש"ס על מאבק הרבי בנוגע ל'מיהו יהודי'

ח"כ משה אבוטבול בכנסת: "יש עתיד מציעים הצעות לקבל גיורים בסיטונאות. הרבי מחב"ד נלחם בכל הכוח בנושא מיהו יהודי ואף איימו על מוסדות חב"ד בעצירת תקציבים והרבי לא נרתע. עד היום חב"ד נלחמת ע"כ ואני מחזק אותם"
במליאת הכנסת: הח
אבוטבול במליאת הכנסת (צילום: מסך ערוץ הכנסת)

ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) השיב היום במליאת הכנסת להצעת אי האמון של האפוזיציה. בדבריו הזכיר את מאבקו של הרבי בנוגע לתיקון חוק מיהו יהודי.

״יש עתיד מציעים הצעות לקבל גיורים בסיטונאות זה זילות למושג מיהו יהודי, ומכשיל את הרבים. היהדות הצרופה נזהרה בשלשלת הדורות שיהודי הוא אך ורק מי שאימו יהודיה או שהתגייר על פי כל כללי ההלכה והשולחן ערוך״, אמר אבוטבול.

הח״כ סיפר: ״לפני 50 שנה היה ויכוח במדינה וראש הממשלה דאז דוד בן גוריון שלח שאלה תמימה ל-50 רבנים ואנשי רוח, כיצד על המדינה לנהוג במי שאימו אינה יהודיה אבל ההורים מסכימים שילדיהם ירשמו כיהודים? רובם ככולם השיבו שאסור לרשום אותם כיהודים בשום פנים ואופן. אגב שאלתו לא באה בחלל ריק כי בנו של בן גוריון התחתן עם גוייה״.

עוד אמר הח״כ: ״האדמו״ר מליובאוויטש נלחם בכל הכוח בנושא מיהו יהודי, ואף איימו על מוסדות חב״ד בעצירת תקציבים והרבי לא נרתע. עד היום חב״ד נלחמת על כך ואני מחזק את ידיהם״.

הח״כ הדגיש: ״לא ניתן לשלב בהחלטות התורה מניעים לאומיים או להגיד ששירות צבאי גורם להיקרא יהודי, כי גם הדרוזים משרתים בצה״ל עשרות שנים ולא חושבים לדרוש להירשם כיהודים. אפילו אם הנשיא טראמפ שאוהד ישראל ועזר לנו הרבה יגיד פתאום שרוצה להיות יהודי יש כללים. אנו נעמוד כחומה בצורה לא להכניס גויים במסווה יהודים באמצעות חוק כזה או אחר יאמר ברורות מיהו יהודי רק לפי ההלכה הצרופה, יהודי לא נקבע אפילו ע״י חוקים בכנסת״.

צפו:

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
אנו חסידי חבד חובה לחזק את ידיו.
ה' אלול ה׳תש״פ
נא לשלוח לו מיילים אם הודעות חיזוק ופרגון
2.
כל הכבוד!
ה' אלול ה׳תש״פ
משה אבוטבול איש צדיק!
זוכרים את ימיו כראש העיר בית שמש כמה עזר לחב"ד!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.