מנדי ברגר | יום ג' אלול ה׳תש״פ 23.08.2020

ארגנטינה: שרת התפוצות במפגש עולמי לצעירים דוברי ספרדית

שרת התפוצות עומר ינקלביץ השתתפה במפגש-וירטואלי-עולמי שהועבר בשידור ישיר למאות סטודנטים דוברי ספרדית מ-20 מדינות בעולם • בתחילת דבריה הודתה השרה לשליח הרב חיים אוירכמן ולמוסדות חב״ד בדרום אמריקה על הזכות הנפלאה שהעניקו לה להשתתף באירוע עצום שכזה, לחזק את תפקידם של הצעירים בתפוצות ואת הרגשת הגאוה היהודית והזיקה שלהם לארץ ישראל, ולברך את הפעילות המדהימה של חב״ד בעולם הנעשית ברוחו, בדרכו ובעוצמתו של הרבי 
ארגנטינה: שרת התפוצות במפגש עולמי לצעירים דוברי ספרדית
צילום: מתוך הווידאו

מרכז ״חב״ד לצעירים״ בבואנוס איירס בראשות הרב שלמה לוי ארגן השבוע מפגש-עולמי-ווירטואלי לצעירים וסטודנטים מ-20 מדינות ברחבי העולם: ארגנטינה, ספרד, אורוגוואי, פראגוואי, וונצואלה, קולומביה, פנמה, מקסיקו, ברזיל, פרו, אקוודור, בוליביה, צ׳ילה, קוסטה ריקה, ישראל, ארה״ב, קנדה ועוד.

מדובר בפרוייקט ״פגישה״ שבימים כתיקונם מאחד למעלה מ-1500 צעירים וסטודנטים שמגיעים מדי שנה למפגש בן ארבעה ימים שכולו עשיר בתוכן וחוויה יהודית ומתקיים בעיירת נופש בארגנטינה לצד הרים ונופים פסטורליים, במטרה לקרבם ליהדות ולקיום תורה ומצוות בפועל.

עד עתה כבר התקיימו כ-30 מפגשים כאלו, אך השנה מפאת מגיפת הקורונה העולמית לא התאפשר לארגן מפגש פיזי כבשנים קודמות ועל כן המארגנים עמלו לילות כימים על מנת להפיק אירוע ווירטואלי עם תוכנית מלאה ועשירה למשך ארבעה ימים, שכולו מלווה בפעולות ותוכניות שעוצבו וכוונו במיוחד לדור הצעיר, באווירה מיוחדת ובלתי פורמלית, בצורה חכמה ונבונה, פתוחה ונינוחה.

האירוע נפתח על ידי השליח הראשי ויו״ר מוסדות חב״ד בארגנטינה הרב צבי גרינבלאט ולאחר מכן נמשך בהרצאות ופאנלים מפי מרצים בכירים ורבנים ומנהיגי קהילות שונות שנתנו הדרכה מעשית ותשובות לשאלות בחיים היומיומיים של הצעירים ובחיזוקם הרוחני.

בחלק המרכזי של האירוע השתתפה שרת התפוצות עומר ינקלביץ שבתחילת דבריה הודתה לשליח הרב חיים אוירכמן ולחב״ד בדרום אמריקה שהזמינו אותה להשתתף בפעולה המדהימה הזו, ובהמשך עודדה וחיזקה את הצעירים בתפקידם החשוב בתפוצות ועוררה אותם להרגיש ׳מנהיגים׳ בעצמם ולחזק את עצמם ואת הסובבים אותם בזהות ובגאווה היהודית ולקשר ולחבר את הזיקה שלהם לארץ ישראל.

כמו כן השתתף בחלק זה שר הבטחון ושר התפוצות לשעבר, חה״כ נפתלי בנט שדיבר על השאיפה והכח האדיר של הצעירים בני ימינו, ליצור עולם טוב ומשובח יותר. היה גם חלק מרגש בו דיברו על השואה ועל הלקחים ממנו, ובו השתתפה ניצולת השואה גב׳ מוניקה דווידוביץ ששיתפה את תולדות חייה וריתקה את המשתתפים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.