שלמה מן | יום א' אלול ה׳תש״פ 21.08.2020

לרובאש, סגן שר החוץ של איחוד האמירויות, יש חברים חבד"ניקים

עומאר סאיף רובאש, סגן שר החוץ של האמירויות, העניק השבוע ראיון למוסף לשבת של 'ידיעות אחרונות' • גילה: "יש לי חברים טובים בחב"ד, עוד מהתקופה שהייתי שגריר האמירויות במוסקבה" • על הסוגיה הפלסטינית: "אני מצהיר כאן שלא נכרוך את ההתקדמות בתהליך השלום עם ישראל במשא ומתן עם הפלסטינים"
לרובאש, סגן שר החוץ של איחוד האמירויות, יש חברים חבד
עומאר סאיף רובאש (צילום: מסך יוטיוב)

סגן שר החוץ של האמירויות, עומאר סאיף רובאש, העניק השבוע ראיון למוסף לשבת של 'ידיעות אחרונות', במסגרתו חשף כי עומד בקשרי ידידות עם חסידי חב"ד.

בתגובה לשאלה מתי תפתח בדובאי מסעדה ישראלית, השיב רובאש: "אני מכיר את הקהילה היהודית פה היטב ויש לי חברים טובים בחב"ד, עוד מהתקופה שהייתי שגריר האמירויות במוסקבה".

באשר לסוגיה הפלסטינית הנפיצה, אמר רובאש בראיון: "אנחנו לא יכולים להיתקע מאחור עם השאלה הפלסטינית, בעניינים שבכלל לא קשורים לשאיפות הלאומיות של הפלסטינים אלא לביורוקרטיה ולמאבקים הפנימיים שלהם".

רובאש הוסיף: "אנחנו לא נישאר בני ערובה של הבעיות הפנימיות של הפלסטינים. אם הפלסטינים לא יכולים להסכים על דרך קדימה - אחרי שעזרנו להם שוב ושוב לאורך השנים - אנחנו צריכים לבחור את הדרך הנכונה לנו. הדרך הזו יכולה לפתוח אפשרויות לפלסטינים ולעולם הערבי ולהראות להם שאין מה לחשוש".

המראיין, יניב חלילי, אמר לרובאש: "הסכם השלום איתכם שינה את הפרדיגמה. בעבר ההנחה הייתה 'שלום עם הפלסטינים ואז עם שאר העולם הערבי'. אתם הפכתם אותה".

רובאש הגיב: "אכן, ביצענו החלטה עצמאית, בלי להתייעץ עם אף מדינה באזור. הרעיון שהפלסטינים צריכים לעשות שלום ואנחנו נלך בעקבותיהם היה יכול לעבוד לו הם היו מאוחדים...

"יש לנו בעיה אמיתית עם השחיתות ברשות, בפרט לאור היותנו תורמים נדיבים מאוד שרוצים לתמוך באוכלוסייה ולא בשחיתות. אז במקום לתרום עוד ועוד, החלטנו לחשב מסלול מחדש - ואולי ההסכם ינער אותם.

"אנחנו אומרים להם: 'תתחילו לזוז קדימה'. אני גם מצהיר כאן שלא נכרוך את ההתקדמות בתהליך השלום עם ישראל במשא ומתן עם הפלסטינים. אנחנו מעודדים את הפלסטינים להתקדם, אבל לא דוחפים אותם. עכשיו זה בידיים שלהם - והבהרנו זאת גם לידידינו באירופה".

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
מדהים!
ב' אלול ה׳תש״פ
איזה אומץ של הבן אדם
2.
מתברר שהוא בכלל מנעוועל, ושמו המקורי רוב...
ג' אלול ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.