מנדי ברגר | יום ל' אב ה׳תש״פ 20.08.2020

נתונים מדאיגים: מתחילת עונת הרחצה 34 איש טבעו למוות

מתחילת עונת הרחצה (20.5) ועד היום (20.8) צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ל-199 בני אדם שנמשו מהמים בחופי הרחצה, בבריכות ובמאגרי המים • מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אנחנו בעיצומו של הקיץ, אני פונה לציבור הרחב לנהוג במשנה זהירות על מנת שנסיים את החופש בהנאה וללא טרגדיות נוספות"
נתונים מדאיגים: מתחילת עונת הרחצה 34 איש טבעו למוות
צילום: מד"א

עונת רחצה עמוסה עוברת על צוותי מד"א ברחבי הארץ, על רקע גל הקורונה השני. במהלך החודשים האחרונים, עמדו כוחות מד"א בכל רחבי הארץ בכוננות והעניקו טיפול רפואי ל-199 בני אדם שנמשו מהמים.

מאז תחילת עונת הרחצה (20.5) עומד מספר בני האדם שטבעו למוות בחופי הרחצה, בבריכות ובמאגרי מים על 34. כוחות מד"א ברחבי הארץ העניקו טיפול רפואי מציל חיים ל-165 בני אדם נוספים, בהם 6 במצב אנוש לאחר שנזקקו לפעולות החייאה, 9 במצב קשה, 24 במצב בינוני, ו-126 במצב קל.

מדובר בעליה של 51% בהשוואה לתקופה זו אשתקד (20.5-20.8.2019) בה החובשים והפראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לסה"כ 132 בני אדם שטבעו בחופי הרחצה, בבריכות ובמאגרי מים, בהם 25 שטבעו למוות, 5 במצב אנוש שנזקקו לפעולות החייאה, 3 קשה, 15 בינוני ו-84 במצב קל.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "כוחות מד"א נמצאים במהלך הקיץ בהיערכות מיוחדת לנוכח הסכנות הרבות בעונה זו, בהן גם סכנת הטביעה כשהמוני בית ישראל נופשים בים, בבריכות ובמאגרי המים השונים. אנו בעיצומו של הקיץ והנתונים המצביעים על עלייה של עשרות אחוזים במקרי הטביעה מדאיגים ביותר. כל אחד ואחת חייב לעשות ככל יכולתו על מנת למנוע את המקרה הטרגי הבא. אני פונה לציבור הרחב להישמע להוראות המצילים בחופים ובבריכות, להקפיד על כללי הזהירות בבריכות הפרטיות ולהימנע מסיכונים מיותרים על מנת שנסיים את הקיץ בהנאה וללא אסונות נוספים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.