צבי סופר | יום ל' אב ה׳תש״פ 20.08.2020

בג"ץ קבע: הרב הבלין לא ייחקר בפרשיית עובדי הקייטרינג

בג"ץ בהרכב שלושה שופטים דחה על הסף את עתירת קייטרינג לי-בר בעיר כנגד הרב משה הבלין, להעמידו לדין פלילי בשל דרישתו להוכחת יהדות לעובדים העוסקים בבישול מזון
בג

פרשיית הקייטרינג: לפני כחצי שנה, בג"ץ הורה למחוק את העתירה כנגד הרב משה הבלין, רב הערים קריית גת ושדרות, לאחר שקייטרינג בעיר טעון כי הפלה לרעה עובדים בני העדה האתיופית ודרש מהם להוכיח את יהדותם כתנאי להעסקתם בבישול מזון. סך התביעה הכספית נגד הרב היה מליון שקלים.

הבוקר, שופטת בית המשפט העליון יעל וילנר, דחתה עתירה שביקשה להורות לנקוט הליכים פליליים ומשמעתיים נגד הרב משה הבלין, בטענה שהתנהג בצורה גזענית.

חברת ההסעדה לי-בר קייטרינג טענה, כי בשנת 2018 הורה הרב הבלין לאפשר למועצה הדתית ולמשגיחי הכשרות לצפות במצלמות האבטחה כתנאי למתן תעודת כשרות, בשל החשש שעובדים שאינם יהודים עוסקים בבישול.

טענה נוספת נגד הרב, כי הרב הבלין העלה ספק לגבי יהדותם של עובדים והורה שלא להעסיק אותם בתפקידי בישול עד שתוכח לו יהדותם. חברת הקייטרינג דרשה להעמיד את הרב הבלין לדין פלילי.

כאמור, השופטת וילנר דחתה את העתירה. במישור הפלילי, בשל אי-מיצוי הליכים ובשל היותה מוקדמת. ואילו במישור המשמעתי, נימקה השופטת כי אין פסול בהחלטת שרי המשפטים ושירותי הדת להמתין עד להחלטה במישור הפלילי.

השופטים ניל הנדל ומני מזוז הסכימו עם דעתה של השופטת וילנר. את את הרב הבלין ייצג עו"ד אביעד הכהן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.