שלמה מן | יום כ"ט אב ה׳תש״פ 19.08.2020

האם שלט 'בית חולים לוינשטיין' ישונה בקרוב? הפרופסור מפתיע

פרופסור חגי אמיר, מנהל המרכז הרפואי 'לוינשטיין', שזכה לקירובים מיוחדים כילד אצל הרבי, התארח בישיבת הקיץ 'צעירי ליובאוויטש' - וסגר מעגל • הוא נזכר בהקפות אצל הרבי, בשיחות האישיות עם הרב חיטריק - והסביר מה צריך לעשות בכדי שהשלט 'בית חולים' המתנוסס ב'לוינשטיין' ישונה • צפו בקטע המלא - בלעדי ב-COL
האם שלט 'בית חולים לוינשטיין' ישונה בקרוב? הפרופסור מפתיע
פרופסור אמיר בשיחה עם 'צעירי ליובאוויטש'

סגירת מעגל מיוחדת ומרגשת ב"צעירי ליובאוויטש": כמיטב המסורת בישיבת הקיץ, מדי יום יש תוכנית "וואס געדיינקסטו", בה עולה חסיד לספר זכרונותיו מהרבי.

ביום שני האחרון נערכה בישיבת הקיץ 'צעירי ליובאוויטש' תוכנית מרתקת. הרב זושא וולף, מנהל jem בארץ הקודש, אירח שלושה יהודים שזכו לסיפור אישי נפלא מהרבי.

הראשון הוא פרופסור חגי אמיר, מנהל ה"מרכז הרפואי לוינשטיין", שזכה לקירובים מיוחדים כילד אצל הרבי. השני הוא ר' יוסף יצחק גרין מגבעת שמואל - הראשון שנקרא על שם כ"ק אדמו"ר הריי"צ, שזכה ליחידות מופלאה ביותר אצל הרבי, והשלישי - ר' אפרים קרסיק שזכה שהרבי קנה לו תפילין והעניק לו אותם במתנה.

הסיפור של פרופסור אמיר היווה גם סגירת מעגל מיוחדת. הורי הפרופסור דרו בשליחות חינוכית בריו די ז'נירו בברזיל. כשבאו לשם הם קנו משליח הרבי הרב צבי הירש חיטריק את מיטת התינוק ששימשה את בנו יוסף יצחק עבור בנם הקטן חגי.

כעבור שנים, אביו של הפרופסור, אברהם אמיר שמילא תפקידים חינוכיים רבים, הגיע לשליחות בניו יורק עם משפחתו. הם הצטרפו למשלחת הישראלית שבאה לרבי להקפות בשמחת תורה תשכ"ט. בזמן ההקפות קנו פסוק בסכום רב עבור הרבי. הרבי הורה לכבד את אברהם אמיר. בפסוק נוסף הרבי הורה לכבד את הבן הצעיר חגי. לאחר מכן הורה הרבי לכבד את הילד חגי בהקפה. ולקראת סיום ההקפות הרבי הורה לכבד את אברהם אמיר בהקפה יחד עם בניו, וכשאמרו שחגי כבר קיבל, הרבי הורה שיקבל שוב, כך שהוא קיבל פסוק ושני הקפות.

בצאתם מההקפות ניגש אליהם הרב צבי הירש חיטריק, מתברר שהוא זה שקנה את הפסוק שהרבי כיבד אותם בהם. סגירת מעגל ראשונה...

כעבור שנים, בחורף האחרון, הרב יוסף יצחק חיטריק היה מאושפז בבית לוינשטיין, פרופסור חגי אמיר סיפר זאת לאמו, ואז אמו אמרה לו. אתה ישנת על מיטה שלו כעת הוא  אצלך...



במהלך תקופת ההחלמה המוצלחת ברוך ה' נערכה פגישה של הרב חיטריק עם פרופסור חגי אמיר. לפגישה התלוו הרב בערל לאזאר רבה של רוסיה, והרב מנחם מענדל חיטריק השליח לטורקיה. בפגישה הם הראו לו את הוידיאו של הרבי בו הרבי דורש לשנות את השם מבית חולים לבית רפואה ואם כן ביקשו לשנות את השם ל"מרכז הרפואי לוינשטיין".

הפרופסור נזכר מיד בפגישותיו עם הרבי ונעתר לבקשה. לאחרונה, כפי שדווח ב-COL, הוא קיבל את אישור ה'כללית' ושינה את שם המוסד מ"בית חולים לוינשטיין" לשמו הרשמי החדש – "מרכז רפואי לוינשטיין".

אולם, רק דבר אחד נוסף נותר בכדי לבצע ולממש את רצון הרבי. מעל למתחם הגדול של המרכז הרפואי מתנוסס שלט ענק עם הכיתוב הישן "בית חולים לוינשטיין", הצופה על הכבישים הראשיים בהם חולפים מידי יום מאות אלפי בני אדם. בכדי לשנות את השלט זה דורש עלות של כמאתיים אלף שקל, דבר שהמרכז הרפואי לא נערך לו ואין באפשרותו לתקצב כעת.

פרופסור אמיר פנה באמצעות התוכנית המיוחדת אל ציבור אנ"ש בארץ ובעולם כולו, ולכל מי שדברי הרבי יקרים ללבו, להיות שותפים בתהליך החלפת השלט כרצון הרבי, ולתרום להחלפת השילוט ולהכריז על השם החדש כרצונו הקדוש של הרבי.

מרכז התקשורת החב"דית מגיש את שיחתו המלאה של פרופסור אמיר עם התמימים בישיבת הקיץ 'צעירי ליובאוויטש'. 

ישיבת הקיץ מתקיימת על ידי מפעלי הקיץ גן ישראל בארץ הקודש ומרכז חב''ד ליובאוויטש תל אביב

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.