צבי סופר | יום כ"ט אב ה׳תש״פ 19.08.2020

הרב גרליצקי: "הרב עובדיה זצ"ל כתב לי: "לא לשלום הזה ייחלנו"

חמש עשרה שנה לתוכנית הגירוש מגוש קטיף והשומרון, קיים הרב יוסף שמואל גערליצקי ראיון וידאו לערוץ 7: "דווקא היום זה הזמן, פעם אחת ולתמיד, להגיד  ט ע י נ ו" • וגם: כשהרב עובדיה יוסף זצ"ל כתב לרב גערליצקי במכתב: "לא לשלום הזה ייחלנו"
הרב גרליצקי:

חמש עשרה שנה לתוכנית הגירוש מגוש קטיף והשומרון, קיים הרב יוסף שמואל גערליצקי רב מרכז תל אביב והשליח הראשי לעיר, העומד בראש ארגון 'רבני פיקוח נפש' ראיון מיוחד לעורך של ערוץ 7 מר עוזי ברוך.

הרב גערליצקי העומד בראש הארגון המונה למעלה מארבע מאות גדולי הרבנים מישראל, סיפר על ייסוד הארגון לפני כשלושים שנה לקראת  תוכניות אוסלו האומללים.

הרב  גערליצקי סיפר על ארבע מאות הרבנים החתומים על פסק הלכה  של פיקוח נפש, ביניהם רבני ערים מכל החוגים, וכן רבני מועצת גדולי התורה ומועצת רבנות הראשית וגדולי ישראל של הדור. 

הרב גערליצקי שיתף על פעולתיו של הארגון להפיץ את פסק ההלכה בשו"ע סימן שכ׳ט בפרסומים ענקיים בכל רחבי ארה"ק שאסור למסור אף שטח מארץ ישראל לאויב, כי "ח"ו ׳משם תהא הארץ נוחה ליכבש לפניהם׳". 

בסיום, שיתף הרב גערליצקי את המפגש שערך עם הרב עובדיה יוסף זצ״ל: "הרב עובדיה יוסף זצ"ל בהתחלה אמר שצריכים לוותר למען השלום,  אחר כך באנו אליו לפגישה, והראינו מה קורה בשטח, שה׳שלום׳ הזה גורם ר"ל למאות ואלפי הרוגים ופצועים, ואז  הוא כתב לי במכתב 'לא לשלום הזה ייחלנו, אני שלום וכי אדבר המה למלחמה' והוא  התחרט לגמרי על העניין הזה".

"היום כולם רואים כמה התורה וההלכה צודקים במאה אחוז", אמר הרב גרליצקי. "דווקא היום זה הזמן, פעם אחת ולתמיד, להגיד  ט ע י נ ו  ולבטל לגמרי את המחשבה של 2 מדינות ל2 עמים שהיא אם כל חטאת ולא להעלות על הדעת ח"ו הרעיון של מדינה פליסטינית, ולהתחיל  הכל מחדש, בעמידה איתנה על כל שטחי ארהק, ועי׳ז נזכה להייעוד - ברכת הקב׳ה ׳ונתתי שלום בארץ׳.

צפו בראיון המלא:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.