שלמה מן | יום כ"ח אב ה׳תש״פ 18.08.2020

חשש כבד בשכונת קראון הייטס מהתפרצות שנייה של הקורונה

מספר מקרי קורונה חשודים בקראון הייטס מזניק את החשש: שניים שחלו, הבריאו לחלוטין ואובחנו כנושאי נוגדנים - נדבקו שנית • מקרה נוסף חדש הוא של אדם שלא עזב את השכונה. "קיים וירוס זיהומי ששוב מדביק"
חשש כבד בשכונת קראון הייטס מהתפרצות שנייה של הקורונה
שכונת קראון הייטס במבט מלמעלה (צילום ארכיון)

מעקב אחר נתוני התחלואה בקראון הייטס בשבועות האחרונים מעלה תמונה מדאיגה: עוד ועוד חולים חדשים בנגיף, מה שבין היתר מתרחש מתנועה לשכונה מקהילות אחרות.

בימים האחרונים אובחנו מקרים חשודים, הגורמים לסף חדש של לחץ: שני חולים שחלו והבריאו לחלוטין נדבקו שוב. מדובר בשניים שעברו בדיקת נוגדנים והתברר שיש להם נוגדנים. חרף זאת חלו כעת בשנית.

מקרי תחלואה נוספים בשכונה הם בקרב אנשים שמעולם לא חלו בעבר, אך נחשפו לחולים קרובים ששהו בבתיהם. "זה מדאיג", אומרים הרופאים. "כי קיווינו שרמת חשיפה כמו גבוהה לנגיף כפי שהייתה להם תגרום לכך שגופם יחווה את הנגיף וינטרל אפשרות שידבקו שוב. כעת זה מוטל בספק".

באחד המקרים מדובר באדם שלא עזב את השכונה כלל, כך שקיים וירוס זיהומי בשכונה ששוב מדביק. כך לפי הנתונים שמפרסמים אגודת גדליה וד"ר אלי רוזן.

נכון לעתה החולים מגלים סימפטומים קלים, בהשוואה לגל הקשה של הקורונה שתקף את השכונה בחודש ניסן.

כזכור, רופאי השכונה מבקשים בכל לשון מאלו שלא חלו בקורונה, שלא להגיע לחצרות קודשנו לחודש החגים. תלמידי הקבוצה, המתחילים את שנת הלימודים בימים אלה נדרשו להיכנס לבידוד למשך כמה שבועות.

"אנו לומדים באופן עוד יותר בכל יום על המחלה", אומרים הרופאים, "ואנחנו בקשר עם אנשי מקצוע בתחום הרפואה במצבים דומים לשלנו, כמו גם עם מומחים שונים בתחום. למרות שאנחנו כבר כמה חודשים בתוך העניין, עדיין נותרו הרבה שאלות פתוחות, שלכולן השלכות נרחבות על המדיניות במרחב הציבורי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.