שלמה מן | יום כ"ו אב ה׳תש״פ 16.08.2020

משלחת חב"ד ניחמה את בניו של האדמו"ר מסדיגורה זצ"ל • תיעוד

חבר בי"ד רבני חב"ד הרב יוחנן גוראריה ומזכ"ל אגו"ח הרב אריאל למברג ערכו היום ניחום אבלים בחצר סדיגורה • הרב גוראריה סיפר לבני האדמו"ר ז"ל על הימים שבהם גר בשכנות לזקניהם בקראון הייטס ושיתף בזיכרונות מהלימוד יחד עם אביהם • הבנים סיפרו כי קראו את הדברים שדוברו ביחידות המפורסמת של סבם אצל הרבי 
משלחת חב
הרב גורארי' בניחום אבלים (צילומים: שוקי לרר ובאדיבות המצלמים)

משלחת חב"ד מצומצמת, בשל מגבלות נגיף הקורונה, הגיעה היום (ראשון) לניחום אבלים בבית המדרש של חסידות סדיגורה בבני ברק

מטעם בית דין רבני חב"ד הגיע רב העיר חולון וחבר בית דין רבני חב"ד הרב יוחנן גוראריה, שזכה ללמד את האדמו"ר מסדיגורא ז"ל, ומזכ"ל אגו"ח הרב אריאל למברג, כנציג אגודת חסידי חב"ד.

חסידות סדיגורה קשורה בקשר חם והדוק עם חסידות חב"ד. האדמו"ר הקודם היה נוהג להגיע באופן קבוע להתוועדויות הרבי ואף זכה ליחידויות מיוחדות, ונציגי המשלחת ניחמו בשם חסידות חב"ד כולה.

הרב גוראריה סיפר לששת בני האדמו"ר זצ"ל על הימים בהם גר בשכנות לסבם האדמור זצ"ל ואבי סבם, שבמשך שנים היה מקום בית מדרשם בטבורה של שכונת קראון הייטס.

"הסבא שלכם, ה"אביר יעקב", ביקש ממני ללמוד עם אביכם האדמו"ר זצ"ל גמרא", סיפר הרב גוראריה, "היינו יושבים שעות ארוכות והייתי מלמד אותו, כך גם לוויתי את הסבא רבה שלכם האדמו"ר למקווה והייתי דואג להוציא את הנוכחים לפני כניסתו, וכך גם בטישים היה מבקש ממני לחזור ווארט מהרבי".

הבנים סיפרו כי קראו את הדברים שדוברו ביחידות המפורסמת לה זכה סבם האדמו"ר זצ"ל להיות אצל הרבי בספר "בצל החכמה" וגילו בקיאות בנאמר בה.

האדמו"ר מסדיגורא זצ"ל נולד בד’ באב תשט”ו, בארצות הברית לאדמו”ר רבי אברהם יעקב פרידמן ולציפורה פייגא לבית פלדמן. הוא נקרא על שם אבי שושלת רוזין, רבי ישראל מרוז’ין ועל שם דוד-סבו האדמו”ר מבויאן קראקא, רבי משה פרידמן זצ”ל. בילדותו עלתה משפחתו לישראל. למד בישיבת קמניץ ובישיבת פוניבז’.

בשנת תשל”ט נישא לרבנית שרה, בת דודו, הרה”ח רבי חיים משה פלדמן, מנגידי חסידי ויז’ניץ בלונדון, ולאחר נישואיו עבר לגור בלונדון, שם שימש כרב ודיין בקהילה בבירה הבריטית.

לפני 7 וחצי שנים, בי”ט בטבת תשע”ג נפטר אביו האדמו”ר זצ”ל, והוא התמנה תחתיו לאדמו”ר מסאדיגורה – ועבר מלונדון להנהיג את החסידות שמרכזה בבני ברק.

לאורך השנים שמר האדמו"ר ז"ל על קשר קרוב עם רבני חב"ד והשלוחים, ותמיד ציין את ההתפעלות מעבודתם. הן בעת מגוריו בלונדון והן בשנים מאוחרות יותר, בשמשו כאדמו"ר. הוא אף ביקר אצל הרבי לא אחת.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
הסבא היה העקבי אבירים ודודו של הסבא
כ"ו אב ה׳תשפ״ג
רבא הכנסת מרדכי היה האביר יעקב אחי הקדושת אהרון בן האור ישראל בן רבי אברהם יעקב שנקרא אצלם אדה''ז בן הרוז'נער הקדוש בן ר שלום שכנא מפרוביטש בן ר''א המלאך בן המגיד ממעזריטש
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.