שלמה מן | יום כ"ג אב ה׳תש״פ 13.08.2020

בסימן 40 שנה: הספר החדש של 'ועד הנחות בלה"ק' לחודש תשרי

חג הסוכות הקרוב, יעמוד בסימן 40 שנה לתנופה המחודשת שהכניס הרבי בקיום מצוות שמחת בית השואבה בזמן הזה • מידי לילה, לאחר תפלת ערבית, היה הרבי אומר שיחת קודש כ'פתיחה' לריקודים ולשמחה שהתקיימו בהוראתו בבית חיינו, ומשם לרחובה של עיר, עד אור הבוקר בהשתתפות אלפי יהודים מכל רחבי העיר • שיחות אלו שנאמרו בסגנון מיוחד, היו "מעייני הישועה" מהם שאבו הכל את הכוח לשמחת בית השואבה • ועד הנחות בלה"ק מוציא לאור את האוסף המלא של שיחות הקודש בי"ב שנים אלו משנת ה'תשמ"א – ה'תשנ"ב, בספר חדש "תורת מנחם – מעייני הישועה" ומכריז על מבצע מיוחד
בסימן 40 שנה: הספר החדש של 'ועד הנחות בלה
שולחן העבודה ב'ועד הנחות' (צילום ארכיון)

השנה הקרובה, שנת ה'תשפ"א הבאה עלינו ועל כל ישראל לטובה ולברכה, תעמוד בסימן 40 שנה לשנת ה'תשמ"א, שנה מיוחדת במינה בדברי ימי בית חיינו, ובתנופה אדירה בכל תחומי הפעילות בניצוחו של הרבי בכל רחבי תבל.

היתה זו שנת "הקהל", במהלכה עורר הרבי על כך ריבוי פעמים, וכפי שמובא ב'שלשלת היחס' במבוא לספר 'היום יום': "מעורר שהשנה היא שנת הקהל את העם, האנשים והנשים והטף"; כך גם כזכור במעמד ההיסטורי של "ברכת החמה" בחודש ניסן קישר הרבי את ההתאספות של אלפים ורבבות בכל מקום, למצוות הקהל.

היתה זו השנה בה ייסד הרבי את ארגון הנוער העולמי לכל בני ובנות ישראל, בשם "צבאות השם", ואף הקדיש עבורם 'הקפה' מיוחדת; באותה שנה גם ייסד ותיקן את המבצע לרישום ילדי ישראל בספר תורה מיוחד עבורם.

באותו חודש תשרי, החלה גם הנהגת קודש מיוחדת, כאשר לראשונה מאז קיבל עליו את נשיאות חב"ד ליובאוויטש, נשא הרבי דברים בפני הקהל בביהכנ"ס וביהמד"ר בית חיינו 770 אודות "שמחת בית השואבה", המצוה שהיתה בזמן שבית המקדש היה קיים, ועורר על כך שענין זה קיים גם בזמן הזה, והורה לצאת ולרקוד, עד לרחובה של העיר ממש.

לאחר ג' תמוז ה'תשנ"ד, כאשר נתגלו ה'רשימות' הק', עלה מהם שכבר החל משנת ה'תרצ"א, יובל שנים לפני כן, היה הרבי מתוועד בשמחת בית השואבה בחצר כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע, ה'רשימות' מהתוועדויות אלו יצאו לאור ופוענחו בידי מערכת ההו"ל של ועד הנחות בלה"ק; בשנים הראשונות לבואו לחצי כדור התחתון, היתה מתקיימת התוועדות מיוחדת בא' מלילות חג הסוכות לתלמידי הישיבות מכל רחבי העיר, והרבי היה מתוועד בפניהם; גם בשני העשורים הראשונים לנשיאותו, התוועד הרבי בסוכה הראשית בחצר בית חיינו במוצאי יום ב' דחג הסוכות, עד שנעשה המקום צר מהכיל את האלפים שהגיעו מכל קצווי תבל, ונוהג זה פסק.

החל משנת ה'תשמ"א ואילך זכינו להתגלות אור ושפע חדש "ממעייני הישועה", כאשר בכל לילה ולילה מלילות חג הסוכות, לאחר תפילת ערבית, השמיע הרבי שיחת קודש שארכה כשעה תמימה ואף יותר. באותן שיחות שנאמרו בעמידה על בימת התפילה, היה הרבי מזכיר את ה"אושפיזין", הן האושפיזין הכלליים והן האושפיזין בשלשלת נשיאי חב"ד, ואח"כ היה מבאר את הקשר ביניהם, הבריח התיכון במהותם והדמיון בהנהגתם; מגלה היכן הדברים רמוזים בשיעורי היום בחת"ת (והחל משנת תשמ"ה ואילך גם ברמב"ם), וקישר כל ענינים אלו למנהג ישראל תורה הוא, לעשות זכר לשמחת בית השואבה.

ה'תשמ"א היתה גם השנה, בה נוסד באופן רשמי בית ההוצאה לאור של תורת הרבי בלשון הקודש 'ועד הנחות בלה"ק', שמאז זכה להוציא לאור ולהדפיס כמות עצומה של ספרים מתורתו של הרבי – תורת מנחם, שנפוצו ימה וקדמה צפונה ונגבה. במהלך ארבעים השנים האחרונות הודפסו מיליון ושש מאות אלף ספרים!

אוסף ראשון של שיחות אלו, שיש בהם ניחוח מיוחד במינו, יצא לאור לקראת חג הסוכות ה'תשמ"ז, וכלל את השיחות מהשנים ה'תשמ"א-ה'תשמ"ו. בשנה הבאה יצאה מהדורה נוספת שכללה גם את שיחות שנת ה'תשמ"ז, ובכל שנה שלאחמ"כ יצא 'קונטרס' השלמה שכלל את שיחות השנה האחרונה.

הייחודיות בספר זה, הוא האופן בו הועלו על הכתב דברות קודשו של הרבי, בצורה שונה מאשר בספרי "תורת מנחם – התוועדויות" הרגילים. מבנה הספר מחולק לכמה מדורים, כאשר כל נושא מרכזי בא במדור בפני עצמו.

חיבה יתירה נודעה לאסופה זו במעון קודשו של הרבי, והספר היה מונח תדיר בתוך הסוכה שנבנתה לצד השביל המוליך אל תוך בית חיינו, מעדות המשב"קים עולה שהרבי עיין בזה כו"כ פעמים בימי ולילות החג. כמו כן, הזכיר הרבי ליקוט זה בשיחותיו הקדושות, כאשר היה מציין שדברים מסויימים נאמרו בעבר בהרחבה והודפסו וכיו"ב, והיה ניכר לעין כל הנחת רוח הגדולה מחיבור זה. זאת בנוסף לברכות ולעידודים שזכו לקבל ה'מניחים' וה'חוזרים' שעסקו בהוצאה לאור של שיחות אלו בדווקא.

לקראת מלאות 40 שנה לאותה תקופה חדשה, בצורה ובאופן שבה רומם הרבי את חג הסוכות כולו וקיום מנהג שמחת בית השואבה בפרט, אצל האלפים שבאו לחודש השביעי לחצרות קדשנו ואתם כל בני ובנות ישראל בכל מקום שהם, עמלו במכון ההו"ל להכין מהדורה חדשה מפוארת ומורחבת של הספר, המאגד את כל שיחות הקודש של י"ב שנים אלו, מחודש תשרי ה'תשמ"א עד חודש תשרי ה'תשנ"ב.

ביום ההילולא כ"ף מנחם אב, ע"ו שנה להסתלקות כ"ק הרה"ק רבי לוי יצחק שניאורסהן ע"ה, הוכרז על מבצע מיוחד, במסגרתו ניתן להזמין את הספר מראש במחיר של 12 $ בלבד, או 40 ש"ח בארה"ק, ולבוא לאסוף אותו בנקודות החלוקה לקראת חודש החגים ה'תשפ"א.

בארץ הקודש יהיה ניתן לאסוף את הספרים ביום הבהיר ח"י אלול בשלושה מוקדים, ע"פ בחירה בעת ההזמנה: 1) בחנות קה"ת בכפר חב"ד. 2) בספריית החסידות "היכל מנחם" בירושלים. 3) בחנות הספרים בצפת עיה"ק. עקב המצב, לא תהיה אפשרות של משלוחים ברחבי הארץ.

בארצות הברית יהיה ניתן לאסוף את הספרים בימים רביעי וחמישי כ"ז וכ"ח אלול, במחסני לה"ק בקראון הייטס. כמו כן, ישנה אפשרות להזמין משלוח (ב-50 המדינות של ארה"ב) והמשלוח יגיע אי"ה קודם חג הסוכות – ארבעים שנה.

קהילות אנ"ש מחוץ לגבולות ארה"ק וארה"ב המעוניינות להתארגן להזמנה משותפת של כמות ספרים, יכולים ליצור קשר עם המשרד הראשי בדוא"ל – [email protected]

הזמינו עוד היום את הספר שלכם – www.lahak.org/simcha

בארץ הקודש: כפ"ח - הזמנה טלפונית: 03.9606.018; ירושלים - הזמנה טלפונית: 02.670.0770 או באתר - www.heichal.co.il; צפת - הזמנה טלפונית: 052.440.9770

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.