שלמה מן | יום כ"ג אב ה׳תש״פ 13.08.2020

מנהלי JEM מספרים על הישומון 'אשרינו' שמנגיש שיחות הרבי

"בשנים שלאחר ג' תמוז", מסביר מנהל JEM הרב אלקנה שמוטקין, "גילינו את הצורך הדחוף באיסוף כל המדיה הוויזאלית וקטעי השמע מהרבי למקום אחד. בנוסף, על הארכיון נדרש להישמר ביעילות, בכדי לעצור את הריקבון של המדיה המגנטית עם הזמן. אך המטרה הסופית היא להבטיח שהחומר יהיה נגיש ומנוצל"
מנהלי JEM מספרים על הישומון 'אשרינו' שמנגיש שיחות הרבי
צילום: JEM

בתחום המתפתח של שחזור וידאו ואודיו, מעט ארגונים מותאמים לעבוד עם ארכיוני JEM. עם 40 שנה של הקלטות מהרבי שנאספו ונשמרו, אוסף חומרי שמע שערכם לא יסולא בפז נשמרו, מוגנים מהאבק של ההיסטוריה.

"בשנים שלאחר ג' תמוז", מסביר מנהל JEM הרב אלקנה שמוטקין, "גילינו את הצורך הדחוף באיסוף כל המדיה הוויזואלית וקטעי השמע מהרבי למקום אחד. בנוסף, על הארכיון נדרש להישמר ביעילות, בכדי לעצור את הריקבון של המדיה המגנטית עם הזמן. אך המטרה הסופית היא להבטיח שהחומר יהיה נגיש ומנוצל".

לפני כשנתיים, JEM השיק את 'אשרינו', פלטפורמה אינטרנטית לארגון ואספקת שימוש קל בקטעי שמע מלאים מהרבי. כדברי מנהל התוכן ר' שניאור איטצינגר, "המטרה הייתה לשפר את איכות כל קטעי האודיו הקיימים מהרבי ולהעלותם לרשת באופן מקוון".

חוקרי הארכיון

עם הצטברות עצומה של הקלטות שמע מקורית במשך תקופה של 20 שנה, עדיין נדרשה כמות אדירה של עבודות מחקר וחיפוש. "קיימות הקלטות רבות מהעשורים הקודמים, אך רובן נמצאות במצב רגוע, והיו לרוב פערים בשמע", נזכר מנהל 'אשרינו' ר' ישראל סלונים. "נדרשים מספר שלבים ועבודה רבה של צוות ייעודי המחויב להשלים את הסט המלא של הקלטות האודיו מהרבי לכל התוועדות".

הצעד הראשון קשור עם ההקלטות הפיזיות בפועל. אנשי הארכיון, ר' דוד ליב לפקיבקר ור' מוטי חזן קטלגו את הקבצים, זיהו את הזמן, התאריך והמקור, מבטחים שהאוסף מסודר כראוי. כיון שההקלטות מיושנות לעיתים קרובות והם נוצרו במכשירים עתיקים, הטכנאי ר' זלמן וילהלם יעביר בזהירות את סלילי השמע כך שלא יאבדו נתונים.

בנקודה זו, העורך ישראליק שם טוב ינתח ביסודיות כל הקלטה, מגיע לאיכות הצליל ולמהירות הטובים ביותר. באמצעות תוכנות מתקדמות לזיהוי שמע, רעשי רקע מבוטלים ומאפשרים אתה חוויית ההאזנה הטובה ביותר.

לא ניתן להגזים בשמחה שישנה בשמיעת מילותיו של הרבי בבהירות עוצרת נשימה כזו. העובדה שאלפי משתמשים מעבירים שעות באפליקציה מידי שבוע היא העדות האולטימטיבית לכך.
פריצת דרך טכנולוגית.

במשך תקופה ממושכת פעלו מנהל הטכנולוגיה יעקב רוזנבלט וצוות הפיתוח בכדי לפתור בעיה עיקשת: כיצד לספק ניווט קל וממשק אינטואיטיבי באלפי קבצי שמע, תוך הצגת אירועים שאורכם לעיתים מגיע לשש שעות. אחרי מספר חודשים של ניסוי וטעייה ועשרות ניסיונות חוזרים, הצוות המציא את מערכת הניווט המופיעה כעת. "עיצוב טוב גורם לך לחשוב על המוצר ולא על הפלטפורמה.

'אשרינו' מספקת את היכולת לחוות את האירועים הנצחיים הללו עם הרבי בצורה אינטואיטיבית להפליא. התוצאה הייתה התמקדות מחודשת בתוכן, תוך התגברות על קשיי גלישה קודמים בחיפוש בחומר.

מאמץ חדש

כשההצלחה של השחזור ההיסטורי גדלה, 'אשרינו' התחייבה להשלים את שחזור שני העשורים הראשונים לנשיאותו של הרבי. בסה"כ נותרו 46 התוועדויות, בתקווה להשלימם בעתיד הקרוב.

בכדי לסייע להפוך את אוצר זה זמין לעולם, הצוות התחיל בקמפיין מימון המונים בכדי לזרז את התהליך.

עלות השחזור היא 950$ להתוועדות. תומכים נדיבים כבר הבטיחו לכסות חצי מהעלות.

ב'אשרינו' פונים כעת לאלפים שנהנו מהאפליקציה ומהאתר, ומבקשים שיסייעו להם להגיע ליעד, ולהביא את דברי הרבי לקהלים חדשים, בקול ברור וצלול.

לתרומה לקמפיין - לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.