שלמה מן | יום כ"א אב ה׳תש״פ 11.08.2020

רבים שואלים: מה הייתה תגובתו של הרבי לאירוע כמו ה'קורונה'

JEM
מחשבה אחת שמנקרת במחשבתם של החסידים ברחבי העולם. מה הייתה תגובתו של הרבי לאירוע כזה? מה הרבי היה אומר במקרה של מגיפה המשתוללת בעולם? חסידים גם דנו בשאלה, האם הרבי ירד לעניין המתחים הבין-גזעיים שרוחשים על פני השטח בארצות הברית • לרובן המכריע של השאלות התייחס הרבי בשיחות הקודש ובהתוועדויות • פרויקט 'אשרינו' של JEM מנגיש את קטעי האודיו בצורה בהירה. כעת הם צריכים עזרה
רבים שואלים: מה הייתה תגובתו של הרבי לאירוע כמו ה'קורונה'
הרבי בהתוועדות (צילום: JEM)

במהלך החודשים האחרונים, כשהעולם מזדעזע לנגד עינינו - ישנה מחשבה אחת שמנקרת במחשבתם של החסידים ברחבי העולם. מה הייתה תגובתו של הרבי לאירוע כזה? מה הרבי היה אומר במקרה של מגיפה המשתוללת בעולם.

חסידים גם דנו בשאלה, האם הרבי ירד לעניין המתחים הבין-גזעיים שרוחשים על פני השטח בארצות הברית. הם תהו כיצד תיראה נקודת מבטו של הרבי על אסונות הטבע שהעולם חווה, לצד המעשים הנעשים על ידינו.

את התשובות לרובן המכריע של השאלות הללו, ניתן למצוא בתורתו של הרבי.

כשההיסטוריה חוזרת על עצמה, ואירועים שאנו חווים היום מהווים השוואה לאירועי העבר, ניתן למצוא בתורה של הרבי בנוגע לאותם אירועים, את ההשראה והעידוד הדרושים בכדי לעבור את הזמן הלא פשוט בו אנו נמצאים.

כידוע, לימוד מתוך ספר או מילים כתובות, אינו בר השוואה לשמיעת השיחה המקורית כפי שהיא נאמרת בקולו הקדוש של הרבי. להקשיב לטון בו הרבי מדבר, ולנימים הדקים שהרבי מעביר בגוף השיחה, מסייע לנו לחיות מחדש את השיחה כדבעי, ולשאוב מוטיבציה וכוח מהמילים הקדושות.

בכדי לתת לכל חסיד את היכולת להקשיב לאותן הקלטות יקרות ערך, חברת JEM הציבה לעצמה מטרה קדושה בשנים האחרונות, לשחזר את כל קטעי השמע מהרבי הנמצאים תחת ידה. קטעי שמע מהתוועדויות ושיחות שבעבר היו מלאים ברעשים סטטיים והיו קשים לשמיעה, שוחזרו על-ידי שימוש בתוכנות שחזור שמע מתקדמות. היה עליהם להתעסק במספר שיחות שהיו מפוזרות במספר הקלטות ולחברן יחד, כיון שכל אחת מהן הכילה חלק מסוים מההתוועדות. הם השקיעו עבודה רבה בעניין.

בכדי להעלות לשלב הבא, ב'ג'עם' השיקו את אפליקציית 'אשרינו'. תודות לאפליקציה, השיחות נגישות לכל אחד שנדרש להן. מעבר להצגת השימוש בהקלטות, ב'אשרינו' חילקו את כל ההתוועדויות לפי שיחות, מאמר וניגונים, כך שהם מאפשרים לכל אחד לבחור בדיוק בקטע מתוך ההתוועדות בו הוא חפץ לשמוע. בנוסף, לפני כל 'יומא דפגרא' נוצרת רשימת השמעה (פלייליסט) המכילה קטעי שיחות וניגונים השייכים לאותו היום. 



עם זאת, עדיין נותרו עשרות התוועדויות שלא שוחזרו לע"ע. ובמקום לשחזר אותן לאט אחת אחרי השנייה, ב'ג'עם' בחרו לקחת יוזמה ולהתחיל לשחזר התוועדויות רבות בכל פעם. הפרויקט הנוכחי יתמקד בשני העשורים הראשונים לנשיאותו של הרבי. 46 התוועדויות מלאות נותרו לשחזור, והתקווה היא שיוכלו להשלימן בעתיד הקרוב.

בכדי לסייע להפוך את השיחות יקרו הערך הללו לנגישות יותר, 'אשרינו' השיקו קמפיין בכדי לכסות את העלויות של שחזור 46 ההתוועדויות במהלך החודשים הקרובים. עלות השחזור של כל התוועדות היא 950$. בעזרתם של תומכים נדיבים הצליחו 'אשרינו' לכסות חצי מהעלות של השחזור, 475$ לכל התוועדות.

'אשרינו' פונים כעת לאלפים שנהנו מהאפליקציה ומהאתר, ולאינספור האנשים שהצליחו להאזין בבירור להתוועדות של הרבי במהלך השנים האחרונות: עזרו להם להשלים את הצעד הבא, להנחיל את תורתו הנצחית של הרבי לקהלים חדשים, ולתת את היכולת לאותן שיחות – שכעת נחוצות יותר מתמיד – להישמע בבהירות יתירה.

לתרומה במסגרת הקמפיין > לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.