שלמה מן | יום כ' אב ה׳תש״פ 10.08.2020

החלטה אומללה של בג"ץ • האב השכול בדמעות: "מרגיש מושפל"

בלתי נתפס:  בג"ץ ביטל את צו ההריסה לביתו של המחבל שרצח את החייל עמית בן יגאל הי"ד לפני כשלושה חודשים • האב השכול אמר בדמעות בעקבות הפסיקה: “הרגע הורדתי את דגל ישראל לחצי התורן, שיראו כל עם ישראל” • עוד בכתבה: הקשר הקרוב שהיה לעמית הי"ד עם חב"ד
החלטה אומללה של בג
עמית הי"ד בציונו של הרבי בגיל בר מצווה (באדיבות המשפחה)

ברוך בן יגאל, אביו של החייל עמית בן יגאל הי”ד, שנפל בכפר יעבד בשומרון לפני שלושה חודשים, בעקבות פגיעת אבן של מחבל נתעב – הגיע היום (שני) לחלקה בה טמון בנו, לאחר פסיקת בג”ץ שביטלה את צו ההריסה לביתו של המחבל הרוצח.

האב השכול אמר בעקבות הפסיקה, בדמעות: “הרגע הורדתי את דגל ישראל לחצי התורן, שיראו כל עם ישראל”.

הוא הוסיף: “דיברתי עם נפתלי בנט שהיה שר הביטחון בזמן שעמית נפל, אמרתי לו: ‘אני מרגיש מושפל’. הנה דגל ישראל בחצי התורן, הוא לא צריך להיות למעלה ביום הזה.

“זה יום לא טוב למדינת ישראל, זה יום לא טוב לחיילי צה”ל הלוחמים הטהורים שלנו. יש לנו צבא נהדר, יש לנו צבא מצוין, עם רמטכ”ל מצוין, מפקדים נהדרים ולוחמים נהדרים”.

קשר קרוב היה לעמית הי"ד ולאביו לחסידות חב"ד ולרבי. בראיון למענדי קורטס שפורסם ב'כפר חב"ד' שבוע וחצי לאחר הרצח, סיפר האבא: "כשעמית הגיע לגיל בר מצווה, לקחתי אותו לציון של הרבי בניו יורק. זה היה אקט סמלי של הכרת הטוב לרבי על כל מה שהעניק לי בנערותי, כאשר איבדתי את אבי.

"בהמשך ביקרנו גם ב-770, והראתי לעמית היכן בדיוק התקיים המפגש שלי עם הרבי.

"עמית גדל בצלע הזו שנקראת חב"ד", הוסיף האב השכול. "אני והוא סובבנו סביב חב"ד בשורה של צמתים מרכזיים בחיינו. חב"ד היא בתוך הנשמה שלנו, היא מעצמה.

"במהלך השבעה קיבלתי מהצבא את רשימת החפצים האישיים שהותיר עמית אחריו. לא תאמין, אבל אחד החפצים היה ספר חת"ת. היה שם גם דף מנויילן של תפילת הדרך ותפילה לשלום החיילים עם תמונה של הרבי. עמית שמר על התמונה הזו מכל משמר בתוך הארנק שלו. אמרתי לאמא של עמית - ערכנו חלוקה בינינו מי יקח אילו חפצים - שאני רוצה את ה'תפילת הדרך' הזו בעבורי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.