שלמה מן | יום ט"ו אב ה׳תש״פ 05.08.2020

ט"ו אב: חגיגת חומש של תלמידי חיידר 'אוהלי תורה' בכפר חב"ד

 חגיגת חומש לילדי חדר "אהלי תורה - אהלי מנחם" התקיימה בכפר חב"ד. התלמידים ישבו עטורים בכתרים ולבושים בבגדים מיוחדים, ושרו יחדיו בצוותא שיר באידיש המספר על שמחתם על כך שלומדים בחיידר של הרבי, ומאחלים שיזכו הוריהם לרוות מהם נחת חסידי. ומוסיפים כולם יחד באידיש "אשרינו שזכינו לכך". בהמשך החלו ללמוד החומש באידיש • COL עם תיעוד נרחב
ט
ממראות החגיגה (צילומים: ניתאי אבל)

לרגל ט"ו באב, הקשור עם הוספה בלימוד התורה, התקיימה היום חגיגת חומש לילדי חדר "אהלי תורה - אהלי מנחם" בכפר חב"ד.

התלמידים ישבו עטורים בכתרים ולבושים בבגדים מיוחדים, ושרו יחדיו בצוותא שיר באידיש המספר על שמחתם על כך שלומדים בחיידר של הרבי, ומאחלים שיזכו הוריהם לרוות מהם נחת חסידי. ומוסיפים כולם יחד באידיש "אשרינו שזכינו לכך".

אווירת התרוממות וציפיה שררה באולם בשעה שהמחנך הרב פישל הניג הכריז: "עכשיו מתכוננים אנו ללמוד בפעם הראשונה בחיינו פסוקים מהחומש, והפסוקים המתאימים ביותר לילדים קדושים הם פסוקים מפ' ויקרא "יבואו טהורים ויעסקו בטהורים" שמדברת על קרבנות קדושים".

לאחר מכן התחילו ללמוד את החומש באידיש, כשהמלמדים הרב חיים בורגן ובהטעמתו בטוב טעם של הרב פישל העניג אומרים שורה והתלמידים אחריהם בהתרגשות רבה חוזרים על המילים הקדושות עם התרגום לאידיש.

מנהל החדר הרב בן ציון וישצקי דיבר על כך שצריך להעניק לילדים אהבה וחיבה כדי לתת להם חשק להוסיף בלימוד התורה ובקיום המצוות, וסיפר על היחידות שהיתה לו אצל הרבי בה קיבל הוראה ללמוד בחדר בשפת האידיש, ושילמדו התלמידים על טהרת הקודש .ואיחל לכך שנרווה מהם הרבה חסידישע נחת.

בסיום החגיגה קבלו הילדים שי מיוחד - חומש בראשית מיוחד עם "טייטש".

החגיגה הסתיימה בטעימה מזונות ושתיה מתוך שירת "אשרינו מה טוב חלקנו" כשבלב כולם בוקעת תפילה לרבון עולם שיה"ר שנזכה לראות נחת חסידי יהודי אמיתי מילדינו.

תודה וברכה למנהל החינוכי הרב יוסף הרשקוביץ, סמנכ"ל המוסד הרב שלמה וישצקי ולמלמדים ר' חיים בורגן, ר' פישל העניג, ר' יוסף לייב המבורגר, ר' חיים בן נתן שהשקיעו את מרצם וזמנם על הכנת הארוע ועל השקעתם המרובה להחדיר את החינוך לאהבת התורה בילדי החמד.

צפו בגלריה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.