שניאור דייטש | יום י"ד אב ה׳תש״פ 04.08.2020

הצעה לביטול חוק המגביל תנועה בצפון השומרון: "זה תיקון עוול"

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, וח"כ בצלאל סמוטריץ' הגישו הצעה לביטול סעיף בחוק ההתנתקות מיישובי צפון השומרון המגביל חופש תנועה לישראלים, אך אינה כוללת את יישובי גוש קטיף • בהנהלת מוזיאון גוש קטיף מברכים על הצעת החוק: "גם ביטול חלקי של ההתנתקות מצפון השומרון תהיה תחילת הדרך להכרה בטעות הבלתי נסלחת"
הצעה לביטול חוק המגביל תנועה בצפון השומרון:
ממראות ההתנתקות. צילום: ישראל ברדוגו, ארכיון COL

 

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, וח"כ בצלאל סמוטריץ' הגישו הצעת חוק לביטול סעיף בחוק ההתנתקות.

הצעת החוק מבקשת לבטל את הסעיף בחוק ההתנתקות המגביל את חופש התנועה של ישראלים באזורים שנעקרו בגירוש בצפון השומרון. אזורים אלו נשארו כולם בשליטה ישראלית מלאה, שלא כמו ביישובי גוש קטיף – שהועברו לשליטה פלסטינית מלאה.

ח"כ מיקי זוהר: "מדובר בהצעת חוק חשובה שתתקן עוול שנגרם למתיישבים רבים ביהודה ושומרון, אנחנו צריכים לבטל את אותה גזרה איומה על האנשים היקרים הללו למען ארץ ישראל.

"כשנבחרתי לתפקיד יו"ר הקואליציה חרטתי על דגלי והתחייבתי שבענייני ארץ ישראל, אני לא אתפשר, ואני אאבק מול כל גורם שצריך כדי להביא לארץ ישראל את ההישגים שמגיעים לארץ הקדושה שלנו. ולכן הצעת החוק הזו היא אחת המשימות הכי חשובות שלי ונעשה הכל כדי להשלים את המהלך".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון: "15 שנה מהגירוש אין יום, אין יום אין לילה שאני לא כואב את הגירוש. זה לא עוול פרטי כלפי כאזרח שגורש מביתו או כראש המועצה האזורית שומרון, הגירוש היה פשע, וחוק ההתנתקות הוא אות קין בספר החוקים של מדינת ישראל.

"אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו כל יום שעובר שאות הקין הזו הפשע הזה רשום בספר החוקים זו בושה למדינת ישראל, בושה לכל אדם ציוני.

"אני קורא לראש הממשלה, אמץ את הצעת החוק הזו אין תשובה נכונה יותר לרצחנות מעזה לרצחנות מסוריה, אין תשובה נכונה יותר לשונאי ישראל. אני משוכנע שהפעם נצליח להעביר את הצעת החוק הזו בדרך להקמת הישובים מחדש".

 

*

במוזיאון גוש קטיף מיהרו לברך על ההצעה לביטול חוק ההתנתקות:

"מוזיאון גוש קטיף בירושלים מברך את ח"כ מיקי  זוהר ובצלאל סמוטריץ' על יוזמת החקיקה לביטול חוק ההתנתקות.

"מדובר בחוק שהוא אות קין על מדינת ישראל ועל כל אזרח שחי בה מימין ומשמאל. פצע המדמם של הגירוש פגע בכולנו ובביטחונה של ישראל.

"גם ביטול חלקי של ההתנתקות מצפון השומרון תהיה תחילת הדרך להכרה בטעות הבלתי נסלחת של גירוש אלפי יהודים מבתיהם.

"אנו קוראים בימים אלו לאזרחי ישראל  לבוא ולבקר במוזיאון ולחוות את גוש קטיף והיסטוריית יהדות חבל עזה למען ידעו הדורות הבאים."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.