מערכת COL | יום כ"ו סיון ה׳תשס״ה 03.07.2005

משלא נענים - תוקפים

הבוקר הגיע לשולחן מערכת COL דברים שנשא הרב יוסף-יצחק גוטניק, בבית הכנסת '770' במלבורן, אוסטרליה בהתוועדות שבת מברכים החודשית. בדברים שאמר הרב גוטניק הוא תקף את רבני חב"ד ואת מזכירו של הרבי הרב יהודה-לייב גרונר. "אני מתפלא על רבני חב"ד והרב לייבל גרונר שנענו לבקשתו של ראש הממשלה ונפגשו אתו ועל ידי זה נותנים לו לגטימציה למעשיו... במקום שהיו צריכים להוציא אותם באלונקות לאמבולנסים מהתרגשות... במקום זה כששאלו את דובר הרבנים האיך היתה הפגישה, ענו שזה היה באוירה טובה... מפאת כבודו של הרב גוטניק המוכר גם בתוארו "שליחו של הרבי לעניני שלימות הארץ" לא פרסמנו את העובדה כי רק לפני חודש וחצי (!!!) בר"ח אייר בעת ששהה גוטניק בישראל הוא פנה מספר פעמים במכתבים ובפניות בעל-פה והפציר לסדר לו פגישה עם ראש הממשלה אריאל שרון. גוטניק אף האריך את שהותו בארץ בשבוע ימים בתקווה שראש הממשלה יאות לקבלו. לאחר שתגובת הרב גוטניק פורסמה במקומות שונים, הרשנו לעצמנו לחשוף את העובדות. לאחרונה, אנו נתקלים ברבנים ובעסקנים המנסים להתקבל לפגישה אצל ראש הממשלה "בכדי להביע באוזניו את דברי הרבי בקשר לתוכנית ההתנתקות", כדבריהם, משלא נענים וכל בקשותיהם לפגישה נדחות על הסף, הם ממהרים לתקוף את חברי בית דין רבני חב"ד, שאותם ניאות ראש הממשלה לקבל... ב'כתבה מלאה' קטע מהראיון שהעניק הרב גוטניק שפורסם בשבועון 'משפחה' בראשית חודש אייר בו הוא מספר על רצונו להיפגש עם ראש הממשלה. "אני לא מתנתק מראש הממשלה", הוא מספר.
משלא נענים - תוקפים
שימו לב לתאריך הידיעה. רק לפני חודש וחצי...
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
פגישה
כ"ו סיון ה׳תשס״ה
שמעתי מגוף ראשון של חסיד ששאל את הרב לייבל גרונר ישירות - מה ראה להיפגש עם ראש הממשלה?

הרב גונר ענה לו בתדהמה על עצם השאלה: הרי הרבי ציווה עלינו למחות על מהלכים שיש בהם סכנת פיקוח נפש. באתי אל ראש הממשלה, ביחד עם כל חברי המשלחת, ובמשך למעלה משעה, הוכחתי אותו באופן נוקב ביותר, תוך שאני מצטט באזניו קטעים שלמים משיחותיו הק' של הרבי, בנושא הזה.

כולנו ראינו איך הדברים עשו עליו רושם עצום. האם יכולה להיות מחאה טובה מזו - במישירין למי שמחזיק במושכות?

האם מחאה שנאמרת לאדם שכרה אזנו לשמוע את הדברים, כוחם חלש ממחאה שצועקים ברחוב, אשר ספק אם היא בכלל מגיעהלאזניו של מי שהמחאה מכווונת אליו?

ובכן, לגולשים הפאסיביים בפורום הזה, שלא מרבים ליטול חלק בוויכוח ורק קוראים את דברי המצדדים והמנגדים, לא קל לזהות את שתי המחנות, אלה שתמיד ואוטומטית נגד כל פעולה של הממסד, ואלה שתמיד ואוטומטית בעד כל פעולה של הממסד.

דיון לגופו של ענין קשה למצוא, שכן במערכת רוויית קנאה ושנאה, למה כבר אפשר לצפות?

מכל מקום, בשבת האחרונה יצא לי לקיים שיחה רצינית עם אברך רציני בנושא. החלפנו זכרונות על פעילויות של תנועת חב"ד בנושאים כלל ישראליים. נזכרו במערכת הבחירות למען אגו"י - ג' -, נזכרו בפעילות שהתנהלה עוד לפני שנודע על הסכמי אסולו הנרקמים - קמפיין "ארץ ישראל בסכנה", נזכרנו בפעילות למען מניעת בחירותו של פרס בבחירות 1996, נזכרנו מי הוביל בתש"נ, בהוראת הרבי, את כשלון התרגיל המסריח של פרס. נזכרנו בפעילות המדהימה שנעשתה, בשקט כמעט עד לרגע האחרון במערכה של משאל המתפקדים (לפני כשנה), כאשר תחילה נעשתה ההיערכות שקטנה, ואז,בבום אדיר, יצאו אל כל בתי מתפקדי הליכוד והביאו למהפך הלא צפוי (כמובן, שלא היו הם לבד, אלא בעבודה אינטנסיבית של רבבות פעילים מיש"ע וכו'). אבל את המכה המכריעה, אין ספק שחב"ד נתנה לפחות ב-4 נפעמים שהוזכרו.

אני חייב להודות כי לבנו התמלא גאווה דוקא על הממסד החב"די, קרי: אהרונוב וחבריו בצאגו"ח, ובראשם הרב ישראל הלפרין, השפוי היחיד מבין המשיחיסטים, בנושא שלמות הארץ, וכן ראשי עסקני חב"ד בארץ - חברי אגו"ח, באישור וגיבוי חברי ועד רבני אנ"ש, שידעו תמיד לא להיגרר מוקדם מדי לשום מערכה, למרות הלחץ האטומי שהופעל עליהם מבית ומבחוץ, לשמור על שיקול דעת קר, ולהיכנס למערכה בדיוק ברגע הנכון. הם הוכיחו את כשרונם לאתר את שעת הכושר ואז להסתער ברגע ההכרעה ולהכריע את המערכה.

צריך לקוות ששעת כושר כזו תגיע לפתחנו גם במערכה הנוכחית, וכאז גם כיום, ידעו אותם אנשים, שרוחו של משה בדורנו מרחפת עליהם, להוביל מערכה קצרה ומנצחת למען לא יתרחש אסון ההתנתקות.

זה הזמן לקרוא לכל הכותבים כאן בפורום: אנא מכם, התעלו על הקנאות הקטנות ועל השנאות המטופשות, ודוקא תנו גיבוי למי שהוכיחו את יכולתם כבר יותר מאשר שלושה פעמים(שהוי חזקה).
8.
מהי מחאה?
כ"ו סיון ה׳תשס״ה
מי שלומד את שיחות כ"ק אדמו"ר רואה דבר פלא המחאה היא- צעקה גם על "פיקוח נפש " לא רק רוחני כב"מיהו יהודי" אלא גם בפיקוח נפש ממש כב"מסירת או דיבור על מסירת שטח מא"י "
ולכאורה הרי על פיקוח נפש צריך למסור את הנפש ולא לצעוק ולעמוד מנגד...
ומעולם גם לא בימית -חצר הדר- עצמונה וכו , לא היה ציווי לעצור בגופנו את הפינוי... ,
הווי אומר החובה עלנו למחות בפה "הקול קול יעקב..."ולכן החובה לפגוש בראש הממשלה ולהגיד לו את דברי הנביא ולחזור שוב ושוב על ההלכה בשו"ע ומה זה פועל למעלה זהו חשבונו של עולם ומעניין היכן היו אותם המכונים רבנים כ"וולפא וקותי"מדוע הם לא חוסמים כבישים ונעצרים למה הם לא אומרים אחרי... היכן הדוגמא האישית??? היכן הציות כביכול לדברי הרבי??? והיכן בכלל הרבי אמר כדברים האלה??? צעקה כן אבל בפה!!! בקולו של יעקב ולא בידים שהם ידי וולפא וקותי...
הכותב מלב כואב
שליח כ"ק אדמו"ר שליט"א
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.