שניאור דייטש | יום י"ג אב ה׳תש״פ 03.08.2020

מתגבש 'מתווה קפסולות משופר' שיתן מענה לעולם הישיבות

 במל"ל ומשרד הבריאות עמלים בימים אלו על 'מתווה קפסולות משופר', שיתן מענה לקראת החזרה ל'זמן אלול' בישיבות, וזאת כהפקת לקחים משנת הלימודים תש"פ, בה חלק משמעותי מהבחורים נותרו מחוץ למסגרת הישיבתית • איך זה יעבוד? כל הפרטים
מתגבש 'מתווה קפסולות משופר' שיתן מענה לעולם הישיבות
מחיצת 'קפסולה' בישיבה. באדיבות המצלם

 

בעקבות נתונים מדאיגים, מהם עולה כי אחוז משמעותי מבחורי הישיבות נותרו מחוץ למסגרת הקפסולות ומחוץ למסגרת הישיבתית (רק ב'למידה מרחוק') בשנת הלימודים החולפת תש"פ,  עמלים בימים אלו במל"ל ובמשרד הבריאות על גיבוש "מתווה קפסולות משופר", שיתן מענה מלא לכלל הבחורים.

המצב בו רק חלק מן התלמידים שהו במסגרת ישיבתית מלאה, של 'קפסולות' או במסגרת 'ישיבות איזוריות', ואחוז ניכר מהבחורים נותר בבית ורק עם ה'למידה מרחוק', מדירה בימים אלו שינה מעיניהם של הורים רבים, כמו גם ראשי ישיבות שמודאגים מהמצב.

בחלק מהישיבות, ההערכות והאישורים להקמת 'קפסולות' גזלו זמן יקר, קפסולה נפתחה ואחרת נסגרה, ובנתיים אחוז ניכר מן הבחורים נותר בבית – רק עם שיעורים בטלפון.

יש לציין שלמרות מגבלות הקפסולות והוראות הבריאות, בחלק מישיבות חב"ד בארץ נערכו היטב לתת מענה לכלל הבחורים, באמצעות הקמת 'ישיבות איזוריות' , כגון בישיבת תות"ל לוד, קרית גת, צפת ישיבה גדולה וקטנה, ועוד.

החלוקה היתה ברורה: בחורים מאזורים שבהם אין ריכוז אנ"ש, צוותו ל'קפסולות' והשאר שולבו במסגרת לימודית מלאה מהבוקר ועד הלילה, ולינה בבית.

איש חינוך וותיק עימו שוחח COL, הגדיר את המצב בצורה חריפה: "אחד הבעיות הגדולות של הקורונה, היא בחורים שנשארים בבית. יש הרבה בתים שבהם לא היה אינטרנט עד הקורונה, ובגלל כל ה'למידה מרחוק' ותכניות ה'זום', גם אם בדברים חיוביים וטובים, זה יצר בעיות רוחניות קשות מאוד. מצב שבו אחוז ניכר מהבחורים נותר בבית - אסור שיימשך".

*

כעת כאמור, עמלים במל"ל ובמשרד הבריאות, יחד עם הנהלת הישיבות על הקמת מתווה קפסולות משופר, שיתן מענה לסוגיה כבר בחודש אלול הקרוב.

ל-COL  נודע כי מדובר בניסיון להגיע למתווה בו תאושר קפסולה סגורה של 50 בחורים,  - ולא רק 26 כמו שהיה – ובכך לשלב את כלל הבחורים במתווה.

ר' מאיר אשכנזי מנחלת הר חב"ד שמעורב בתהליך, אומר ל-COL: "חשוב מאוד להתאים את המתווה החדש כדי שהוא יצליח: "לבחורים בישיבות גדולות – קפסולה לתקופה ארוכה יותר, ולבחורים בישיבות קטנות – להם יש להתאים קפסולה למשך זמן קצר יותר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.