שלמה מן | יום י"ב אב ה׳תש״פ 02.08.2020

COL חושף: תיעוד וידאו מהכנסת הס"ת הראשון של ילדי ישראל

היסטוריה בחב"ד: COL חושף תיעוד וידאו נדיר בן 9:30 דקות, מחגיגת הכנסת ספר תורה הראשון של ילדי ישראל בירושלים, בכ' מנחם אב תשמ"א • באירוע השתתפו עשרות אלפי גברים, נשים וילדים, רבנים חשובים, אדמו"רים וראשי ישיבות • הרבי אף שלח נציג מיוחד ואישי - רבה של קראון הייטס הרב זלמן שמעון דבורקין • צילום: מרדכי ברון
COL חושף: תיעוד וידאו מהכנסת הס
מימין לשמאל: הרב יעקב לנדא ז"ל, הרב זושא וילמובסקי ז"ל, הרב שמואל אלעזר הלפרין ז"ל והרב מרדכי שמואל אשכנזי ז"ל

כמעט 40 שנה אחרי, תיעוד וידאו נדיר מחגיגת הכנסת ספר תורה ראשון של ילדי ישראל בירושלים - נחשף.

את קטעי הוידאו שנחשפים הערב צילם הצלם החסידי מרדכי ברון, שתיעד מאות אירועים חב"דים לאורך השנים בישראל ובחצרות קודשנו.

כתיבת ספר התורה הושלמה בכ' מנחם-אב תשמ"א, יום ההילולא של רבי לוי יצחק ז"ל, אביו של הרבי. כתיבת חמשת האותיות האחרונות נעשתה בטקס מיוחד בבית-הכנסת "צמח צדק" בעיר העתיקה שבירושלים, ולאחריה התקיימה חגיגת "סיום" מרשימה ברחבת הכותל המערבי.

הרבי שלח לאירוע את הרב זלמן שמעון דבורקין, רבה של שכונת קראון הייטס, כנציג מיוחד מטעמו. הרב דבורקין כובד בכתיבת האות האחרונה בספר התורה הראשון והאות הראשונה בספר השני. הרב דבורקין הביא עמו 1,200 דולר מהרבי, כהשתתפות אישית בהוצאות הכתיבה ורכישת הדיו והקלף של ספר התורה.

הרבי שילם גם על רכישת שני מעילי קטיפה עבור הספר, בצבעים כחול ולבן, ומסר סכום נוסף לנתינה לצדקה. הוא שיגר עם הרב דבורקין גם בקבוק וודקה שנשלח אליו מהתוועדות של חסידים מעבר למסך הברזל, ברוסיה הסובייטית.

באירוע השתתפו עשרות אלפי גברים, נשים וילדים. רבנים חשובים, אדמו"רים וראשי ישיבות נטלו אף הם חלק בחגיגה הגדולה.

ספר התורה החדש נישא בשירה ובזמרה, בתהלוכה ענקית, אל הכותל המערבי, בטרם הושב אל משכנו הקבוע בבית-הכנסת "צמח צדק".

גולת הכותרת של החגיגה היתה שידור חי מניו-יורק של התוועדות שערך הרבי ב-770 לרגל כ' מנחם אב. הרבי דיבר על ספר התורה שהושלם זה-עתה, ואמר בין הדברים כי כתיבת ספר התורה של הילדים הוסיפה רבות לאחדות של עם ישראל, משום שהתורה היא גורם מאחד בין כל היהודים, גם בין אלו שנראה כי הקשר שלהם אליה רופף.

כעת COL חושף את תיעוד הוידאו הנדיר מהאירוע ההיסטורי.

תודת המערכת לר' שמואל גרייזמן מנהל ארגון ספר התורה של ילדי ישראל.

צפו:

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
עוד נראים..
י"ג אב ה׳תש״פ
הגאון החסיד הרב דבורקין זצ"ל שליח הרבי לאירוע, הגאון החסיד הרב יעקב לנדא זצ"ל, הגאון החסיד הרב טרבניק זצ"ל, הגאון החסיד הרב חנזין זצ"ל, הגאון החסיד הרב רלב"ג זצ"ל, הגאון החסיד הרב סלונים זצ"ל, הרה"ח ר' בערקע חן ז"ל, הרב פריימן ז"ל, ר' חנוך גליצנשטיין ז"ל, הצלם לוי"צ פריידין ז"ל, ר' עמוס קרניאל ז"ל.
יבדלח"ט כ"ק אדמו"ר מביאן שליט"א, הגאון החסיד הרב ירוסלבסקי שליט"א, הגאון החסיד הרב הלפרין שליט"א, הגאון החסיד הרב דייטש שליט"א, הגאון החסיד ר' אליהו לנדא זצ"ל, הסופר ר' שלמה אהרון הניג שי'
ועוד ועוד
אלי' לנדא
י"ג אב ה׳תש״פ
הרב אלי' לנדא שליט''א
2.
מרגש מאוד!!!!
י"ג אב ה׳תש״פ
את הספר תורה השביעי בע״ה יכניס המלך המשיח!!! אבל צריך לסיים אותו וזה בידי כל אחד ואחת מאתנו, להיות ערניים ולשים לב כמה ילדים יש במשפחה, בעבודה, בשכונה שרק מחכים שנציע להם לרכוש אות בספר התורה
נכון מאוד!!
י"ג אב ה׳תש״פ
זה מטרת פרסום המודעה, לעורר אותנו ולא רק להתרפק על נוסטלגיה, כל הרבנים החשובים שאנחנו רואים כאן אם היו חיים היום זה מה שהיו אומרים לנו להמשיך ולפעול במבצע החשוב של הרבי
3.
געגוע
י"ג אב ה׳תש״פ
נוסטלגיה מלאת געגועים: הגאון החסיד רבי יעקב לנדא זצ"ל מסיים את האות האחרונה בספר התורה, הגאון החסיד רבי שמואל אלעזר היילפרין זצ"ל נואם חוצב להבות, הגאון החסיד רבי זלמן שמעון דבורקין זצ"ל אורח כבוד ושליח הרבי למעמד, הגה"ח רבי דוד חנזין זצ"ל, הרה"ח זושא וילימובסקי ז"ל עם בהקבוק משקה בידיו, איזו גלריה איכותית.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.