| יום י"ב אב ה׳תש״פ 02.08.2020

זוג חב"די ממרכז הארץ על מכון פוע"ה: "הם הצילו לנו את החיים"

"מכון פוע"ה היו שם עבורנו בצומת מאוד משמעותי בחיים וסייעו לנו להקים משפחה. מבחינתנו זו היתה הצלת חיים לכל דבר וענין" אומרים חני ומענדי, זוג ממרכז הארץ, המהווים את אחד מתוך 65,000 זוגות שנעזרו במכון פוע"ה עד היום. לאחר שבע שנות ציפייה ארוכות הם זכו לפרי בטן בזכות הכוונת ותמיכת המכון וכיום חובקים ארבעה ילדים בסייעתא דשמיא.
זוג חב

מאה אלף הילדים של מכון פוע"ה למעלה מ 100,000 תינוקות שנולדו ליותר מ 65,000 זוגות – אלו המספרים עליהם מדברים במכון פוע"ה, מכון המסייע ומייעץ לזוגות מבחינה רפואית והלכתית מזה 31 שנים.

בראש המכון עומד הרב מנחם בורשטיין שליט"א, המתרגש בכל פעם מחדש לראות כיצד הפך החזון למציאות.

"לפני שלושים שנה, כשהרב אליהו זצ"ל מונה לרב הראשי הספרדי", מספר הרב בורשטין, "הוא פנה אליי ושאל אותי אם אני מוכן לעזור לו להקים את המכון ולהעניק כתף תומכת ומענה רפואי הלכתי לזוגות המתמודדים עם אתגר הפוריות. ובאמת מאז ב"ה עשינו הסטוריה".

כיום מתקבלות במכון כ-300 פניות בכל יום המקבלות מענה מ-13 הרבנים המומחים של המכון המיומנים באבחון, ייעוץ והדרכה, מתוך יחס אישי והתאמה לצרכי הפונה ולסגנון חייו בכל תחומי המשפחה.

עבור זוגות רבים, המכון ופועלו הם הצלת חיים של ממש. רבני המכון מוסרים את נפשם יום ולילה ללא הפסקה, והעזרה שלהם חובקת עולם. פעילות המכון הינה חינמית ללא עלות לציבור. צוות הרבנים מיומן באבחון, ייעוץ והדרכה מתוך יחס אישי והתאמה לצרכי הפונים ולסגנון חייהם.

"אנחנו נותנים לזוגות מענה שהוא גם הלכתי וגם רפואי וזכינו והרב אליהו זצ"ל ליווה את המכון מיומו הראשון ועד פטירתו לפני עשר שנים".

קחו חלק, תנו חיים
מופת הקטורת של הרב בורשטין

הרב בורשטין עצמו זכה לסיפור של 'מופת' מהרבי, ומאז הוא מעיד על עצמו שהפך למעריץ גדול.

"לפני מספר שנים ערכתי מחקר בנושא הקטורת ואספתי צמחים שזוהו כסממניה. חקרתי גם את נושא מצוות התכלת ופרסמתי ספר בנושא. כשהגעתי לרבי, נתתי לו את הספר וערכה ובה כל הבשמים של המקדש. שאלתי את הרבי מה לעשות והרבי הורה לי להרצות בנושא מפעם לפעם.

אחרי שהלכתי קרא לי הרב גרונר. הרבי החזיר לי את הערכה של הקטורת ואמר 'שלא ילך לאיבוד'. אמרתי: 'הרב, יש לי הרבה ערכות' אבל הרב גרונר אמר 'הרבי נותן לך. תיקח'".

הרב בורשטיין עוצר ומסביר כי בכל פעם שהוא מגיע לארה"ב, הוא נוהג למסור שיעור ביום חמישי ב-770. "עד יום חמישי באותו שבוע כל החסידים כבר ידעו את מספר הטלפון שלי וכל הזמן התקשרו ושאלו אותי למה הרבי החזיר לי את הערכה, מה זאת אומרת 'ילך לאיבוד', ולמה הרבי לקח את הספר – הספר לא ילך לאיבוד? אפילו היה מישהו ששאל בחוצפה: 'אולי לא נתת בלב שלם?' נתתי לו מנה כזאת! מסכן..." הוא צוחק.

ביום חמישי בארבע לפנות בוקר קיבל הרב בורשטיין הודעה טלפונית ובה נאמר לו שהחדר שבו אוחסנו כל המתנות שניתנו לרבי באותו שבוע עלה באש. "הספר הועבר לספרייה, אבל המתנות עלו באש, ואז גם ליטוואק כמוני מודה שזה מופת אמיתי".

הרב בורשטין מקיים עד היום את הוראת הרבי כשהוא לא עסוק בענייני פוריות, ומרצה על הקטורת, התכלת ובית המקדש.

מכון פוע"ה הוקם לפני 31 שנה, על ידי הרב מנחם בורשטין מתוך מטרה לגשר בין עולם הרפואה והמחקר המתקדם לעולם הפסיקה ההלכתית לדורותיה בתחומי המשפחה, כדי לסייע לכל הפונים בארץ ובעולם בתחומי הפוריות, הגינקולוגיה, גנטיקה, טהרת המשפחה ועוד. המכון מקיים שיתופי פעולה רבים עם קהילת חסידי חב"ד בארץ ובעולם. בין השאר: הרצאות, הפניות של זוגות, מוקדי פניות ועוד.

בין המכון לחב"ד יש הערכה הדדית רבה והמכון קיבל הסכמות ממכלול רבני חב"ד וביניהם את ברכת הרבי מליובאוויטש עצמו.

בימים אלו יוצא המכון לקמפיין גיוס המונים (צ'ארידיי) במסגרתו מקווים לגייס סכום שיסייע להרחבת פעילות המכון לטובת אלפי הזוגות הקיימים במאגר והגעה לזוגות נוספים.

יש לכל אחד ואחד מאיתנו הזכות להיות שותף להוספת חיים ולהרחיב את תחומי הפעילות.

קחו חלק, תנו חיים 

בזכות הסיוע שלך נוכל: • להגדיל משמעותית את המענה במכון עם פתיחת קו נשים מקצועי בנושא אישות, פסיכותרפיה, אמצעי מניעה ושימור פוריות.

• להקים קרן סיוע כספי לזוגות במצוקה למימון טיפולי פוריות.

• לפתוח סניפים בצפון, בדרום ובמרכז, דבר שיקרב את המכון לעוד הרבה זוגות

• להתאים את מבנה המכון להיקף הגדל של מספר פגישות הייעוץ לזוגות.

לתרומה לארגון לחצו כאן

___________________________________________________________________________

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.