צבי סופר | יום י"ב אב ה׳תש״פ 02.08.2020

תלמידי 'חנוך לנער' בצפת סיכמו שנה מאתגרת וקיבלו תעודה

בישיבת 'חנוך לנער' בצפת, חתמו את שנת הלימודים במבחנים בהלכות שבת, כשרות ושחיטה. הרב ישעיהו הרצל רבה של נוף הגליל שבחן את הבחורים התפעם מידיעותיהם והעניק להם תעודות 
תלמידי 'חנוך לנער' בצפת סיכמו שנה מאתגרת וקיבלו תעודה

בישיבת חנוך לנער – צפת חתמו את שנת הלימודים בהצלחה.

למרות תקופה של שבועיים בבידוד בשל המצאות חולה קורונה בישיבה, המשיכו התלמידים בתקופת המבחנים בלימוד אינטנסיבי בצורה אישית עם צוות הרבנים, המשפיעים והשלוחים דרך הטלפון וההצלחה במבחנים היתה ביטוי למאמץ הלימודי.

הראשונים שנבחנו היו תלמידי המתיבתא הצעירים בראשות הר"מ הרב יצחקי זקס. התלמידים הגו במהלך השנה בלימוד מצוות היום כגון תפילין, ציצית, בית הכנסת.

התמימים נבחנו פעמיים אצל ראש מוסדות חנוך לנער הרב אליעזר וילישנסקי כשאת המבחן המסכם עשו בסיום שנה עם הרב רפאל שוואב, דיין בקהילת חב"ד בצפת ובעל מחבר ספר הלכתי בענייני מצוות היום. הרב שוואב התפעל מהידיעות של התלמידים הצעירים וחתם על התעודות שקיבלו.

תלמידי שיעור א' עמלו השנה על לימוד הלכות שבת. כיתה אחת בהנהגת הר"מ הרב ישראל מרנץ למדו את ההלכות לפי הדרישות של מכון 'למען ילמדו', התלמידים נבחנו במהלך השנה בעל -פה ובכתב ובימים האחרונים השלימו את לימודיהם ונבחנו את המבחן המסכם.

התלמידים הצליחו לעבור בהצלחה את מבחני המכון וזכו לתעודה.

כיתה נוספת בשיעור א' בהנהגת הר"מ הרב שניאור רותם למדה את הלכות שבת לפי ספרו של הרב גדסי ונבחנו אצל הרב יצחק פראנק מעכו שהתפעל מהשליטה וההבנה של התלמידים בהלכות שבת.

תלמידי שיעור ב' כולם עמלו השנה על לימוד כשרות. התלמידים למדו בשקידה והתמדה גדולה את כל רזי ההלכות באופן העיוני והמעשי ועברו כמה מבחנים במהלך השנה בליווי רבני השיעור הרב שניאור נבון, הרב אפרים ברנשטיין והרב אברהם רבינוביץ.

את המבחן הסופי עברו אצל הרב רוזנבלט רבה של גבעת אבני והגליל התחתון שבמשך שעתיים התפלפל עם התלמידים והתפעל מרמת הידע וההבנה של התלמידים בהלכות כמו הגעלת כלים, הגעלה ועוד.

תלמידי שיעור ג' בישיבה בראשות הרבנים הרב ישראל משה והרב שניאור שחר והרב סלמן שלמדו במשך השנה את הלכות שחיטה כולל העמדת סכין והתנסו בשחיטה בפועל, נבחנו גם הם, והראו בקיאות וידע מעשי. התוכנית כולה לוותה בידי השוחט הרב אסף לוי.

עתה כשהגיעו לסיום שנה נבחנו אצל רבה של נוף הגליל הרב ישעיהו הרצל שהתפעל והתפעם אף הוא מידיעותיהם העמוקות וזיכה אותם בתעודות.

"תלמידים לא ויתרו לצוות, למרות שבנינו פורמט של למידה עם הרבנים לזמן מסוים ביום, כי היינו בטוחים שיותר מזה יהיה קשה ללמוד בצורה וירטואלית, הביקוש ללמוד יותר הגיע מהם.

תלמידים רבים ביקשו יותר זמן, ואל המאמץ הלימודי הצטרפו כל צוות הישיבה, משפיעים, שלוחים, מדריכים, כל אחד אימץ כמה בחורים", מתאר מנהל המערך הלימודי בישיבה הרב שלום גרוזמן.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מדהים!
י"ג אב ה׳תש״פ
כל הכבוד! עלו והצליחו והמשיכו לעשות נחת לרבי וקידוש ה'!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.