מערכת | יום ט' אב ה׳תש״פ 30.07.2020

תשעה באב באולפן 'קול חי': תכנית מיוחדת על גלות וגאולה

בתשעה באב אירח באולפן קול חי הרב מנחם ברוד את הרב שניאור אשכנזי, רב בית הכנסת האשכנזי בראשון לציון, עם הרב יחיאל גלוכובסקי, שליח חב"ד בפארק המדע ברחובות, לשיחה על משמעות היום. במהלך התוכנית סיים את מסכת מועד קטן הרב אברהם-ברוך פבזנר, רב קהילת חב"ד בפריז

"כולנו נכנסנו להלם שסגרו לנו את הישיבות ובתי הכנסת. עלינו להבין שאנחנו כבר בבידוד 1952 מאז חורבן הבית. אנחנו לא במקום הטבעי שלנו. זה בעצם החורבן הגדול, ומכאן באה הציפייה הגדולה לגאולה - שנחזור למקום הטבעי שלנו, לבית המקדש" – אומר הרב שניאור אשכנזי.

הרב יחיאל גלוכובסקי סיפר כי השבוע פנה אליו יהודי ושאל אותו אם מותר למי שאינו מהול להניח תפילין. תשובתו הייתה כי כמובן שמותר, אבל למה הוא לא מהול? מזה הדברים התגלגלו לכך שמחר אי"ה הוא אמור לעבור ברית מילה.

הרב פבזנר, שערך את סיום מסכת מועד קטן, סיפר על הוראה שקיבל מהרבי לחוש אחריות אישית לעריכת סיום המסכת ליד הכותל המערבי, ולכן גם היום, כשהוא נמצא בפריז, הוא מרגיש מחויבות לעשות סיום מסכת בתשעה באב.

הרב ברוד הסביר כי התרגלנו למציאות הגלות ולכן איננו חשים עד כמה היא אינה נורמלית. הוא המחיש זאת במשל לקהילה יהודית שחיה בניתוק ואינה יכולה להשיג אתרוג. ברור שבכל שנה בחג הסוכות היו בני הקהילה מצטערים וכואבים על שאינם יכולים לקיים את המצווה.

"אם זה כך במצווה אחת, קל וחומר שעלינו להצטער כשאיננו יכולים לקיים כשני שליש ממצוות התורה, בגלל שאין לנו בית המקדש. בוודאי שזה מצב לא נורמלי שעלינו לייחל בכל רגע כי יתבטל", אמר.

להאזנה לתוכנית לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.