מערכת COL | יום ז' אב ה׳תש״פ 28.07.2020

חברת החשמל ל-COL: "לא ניתן להתחייב. נצמצם התופעה"

תושבים ובעלי עסקים בכפר חב"ד מוחים בתקופה האחרונה על 'קפיצות' וניתוקים חוזרים של חשמל בכפר, תוך גרימת נזק ממשי • חברת החשמל מגיבה לפניית COL: "בשבועות האחרונים היו מספר אירועי חיבורים חוזרים בקו המזין את הישוב כפר חב"ד, מה שגרם להפסקה רגעית. לא ניתן להתחייב שתופעת חיבורים חוזרים  תעלם, אך נעשה כל שניתן על מנת לצמצמם"
חברת החשמל ל-COL:
צילום אילוסטרציה: חברת החשמל

 

לפני כחודש ימים פרצה מחאת תושבים בכפר חב"ד לאחר תקופה מתמשכת של 'קפיצות' וניתוקי חשמל לעיתים קרובות.

בתגובה לפניית COL, חברת החשמל ענתה בתגובה כי היא בודקת התלונות ותפעל לאיתור הבעיה, אך מסתבר שהבעיות נמשכו, כך לפי טענות תושבים. בתחילת השבוע שוב דווח על מספר ניתוקים.

הבעיה שבה ועלתה לאחרונה במלוא חריפותה בכפר חב"ד, כשלצד התושבים, גם בעלי עסקים קבלו על התופעה שפוגעת להם ישירות בעסק.

בשיחה שערך COL עם שני בעלי עסקים בכפר חב"ד, ר' חגי חסין ממפעל 'גלאסטיל' ור' שאול בייטש בעל חנות מכולת, עולה כי התופעה מעוללת נזק ממשי.

COL   פנה לחברת החשמל בבקשת תגובה, והנה מה שענו בחברת החשמל:

"בשבועות האחרונים היום מספר אירועי חיבורים חוזרים בקו המזין את הישוב כפר חב"ד. חיבור חוזר גורם להפסקה רגעית ולאחר מס' שניות מתבצע חיבור אוטומטי.

"חשוב להבהיר, כי אנו מודעים לעובדה כי חיבורים חוזרים מטרידים את הלקוחות ואנו מתייחסים לתופעה בתהליך מוסדר ומובנה ופועלים כדי לצמצם את התופעה. כאמור, בשבועות האחרונים היו מס' חיבורים חוזרים ולכן בתאריך 25.06.2020 יצאו צוותי חברת החשמל וסרקו את הקו ובד בבד יצאו קבלני גיזום וביצעו עשרות גיזומים שגרמו למפגעים ברשת החשמל."

בחברת החשמל מציינים כי אכן היו שני 'נפילות' חשמל בכפר, וכי צוותות יצאו לאתר את התקלה: "אמש שוב אירעו שני חיבורים חוזרים ולפיכך צוות של סורקי תרמוגרפיה יצא לזהות מפגעים שאינם נראים בסריקה רגלית. עם קבלת הממצאים ככל שיתגלו,  אנו נפעל במהירות לתקנם גם בשעות חריגות.  בנוסף, לאחר חשיפת  הממצאים ומיד לאחר התיקונים, אנו מתכננים לבצע פעולות מיתוג לצורך העברת חלק מהקו מ"ג המזין את הישוב ולחבר קו אחר כדי לזהות מה גורם לחיבורים חוזרים אם הם ימשכו."

בחברת החשמל לא מוכנים להתחייב על מניעה מוחלטת של התופעה, אך יעשה מאמץ לצמצמם: "יש להדגיש, כי רשת החשמל מורכבת מתמהיל רשתות ( תת קרקעי ועילי) והיא מושפעת מתקלות בתוך הרשת וכאלו שנגרמות גם ע"י צד שלישי ( עצים פרטיים, פגיעות קבלני תשתית, פגיעות כלי רכב וכו'),  כך שלא ניתן להתחייב שתופעת חיבורים חוזרים  תעלם, אך נעשה כל שניתן על מנת לצמצמם.

"חברת החשמל משקיעה משאבים רבים לשיפור רשת החשמל באופן רציף ואנו נמשיך להשקיע ולשפר את איכות החשמל בישוב כפר חב"ד ולכלל לקוחות החברה."

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.