מנדי ברגר | יום ו' אב ה׳תש״פ 27.07.2020

ואתחנן: בכח התורה להפוך "לילה" וחושך לאור • צפו בשיעור

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו השלושים ושתים בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", הנלמד כחלק ממפעל ה"ליקוטי שיחות" העולמי • והשבוע: שיחה לפרשת ואתחנן, בה הרבי מעמיק בהבדלים שבין פעולת מצוות קריאת שמע ומצוות לימוד התורה, אשר בכח לימוד התורה להפוך גם מצד של "ערב" וחושך, למצב של אור וגילוי אלוקי
ואתחנן: בכח התורה להפוך

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו השלושים ושתים בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", הנלמד כחלק ממפעל ה"ליקוטי שיחות" העולמי.

השבוע: שיחה לפרשת ואתחנן, בה הרבי מעמיק בהבדלים שבין פעולת מצוות קריאת שמע ומצוות לימוד התורה, אשר בכח לימוד התורה להפוך גם מצד של "ערב" וחושך, למצב של אור וגילוי אלוקי.

המכנה המשותף שבין מצוות קריאת שמע ומצוות לימוד תורה וההבדל המהותי שבין מצוות אלו. משילוב מצבי "ערב" ו"בוקר" נוצר "יום אחד". המטרה: גילוי אחדות הקב"ה גם בתוך מציאות העולם המעלימה על הקדושה.

 האם הקב"ה הוא "אחד" או "יחיד"?, גם בעבודת היהודי אמור להיות נרגש השילוב של "ערב" ו"בוקר", הכח לגלות אלוקות בעולם גם במצב של ערב וחושך - מהתורה שנעלית מהעולם, והקשר הנפלא שבין ה"ערב" שבפתיחת הש"ס ובין "שונה הלכות בכל יום" בסיום הש"ס. ביאור נפלא ומחודש בפעולתה של מצוות קריאת שמע, ובמשמעות הפסוק בפרשתנו "שמע ישראל . . ה' אחד".

מתוך השיעור השבועי ב"ליקוטי שיחות" לנשות כפר חב"ד. לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.

טעמו וראו:

 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.