צבי סופר | יום ו' אב ה׳תש״פ 27.07.2020

הרב ירוסלבסקי בראיון נדיר: "מי שעושה ופועל - חוטף אבנים"

בעקבות מצב התחלואה בנחלת הר חב"ד וקריאתו של המד"א ומזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי שלא לפתוח את הישיבות וקייטנות הקיץ, שוחח COL עם הרב ושמע ממנו התייחסויות נדירות על המצב בנחל'ה בפרט וארץ הקודש בכלל • מה עונה הרב על קושי ההורים ללא קייטנות? האם הרב מגבה את 'חמ"ל קורונה' ופעולותיו בנחל'ה, ואת העומד בראשו? • האם התייחסויות של הרב לתושבי קהילתו במשבר קורונה משליכים גם לכלל חסידי חב"ד? • ומה המסר של הרב ירוסלבסקי בתקופה קשה זו?
הרב ירוסלבסקי בראיון נדיר:

ביום שישי האחרון, קרא רב קהילת חב"ד בנחלת הר חב"ד ומזכיר בי"ד רבני חב"ד לתושבי קהילתו שלא לפתוח את ישיבות הקיץ והקייטנות.

קריאה זו של הרב ירוסלבסקי, מגיעה בשל התפרצות הנגיף בשכונה החב"דית ובקרית מלאכי בכלל. 'חמ"ל קורונה' שהוקם בשכונה החב"דית והורכב עם אנשי מקצוע וקבוצת מתנדבים תושבי השכונה, בראשותו של מ"מ ראש העיר קרית מלאכי ר' בצלאל מזרחי, 'לקחה פיקוד' על התמודדות עם התפשטות הנגיף.

הרב ירוסלבסקי עצמו, מתאושש מאירוע רפואי שעבר לפני כחודש, עת נפל בחצר ביתו ונזקק לניתוח ברגלו. הוא עבר להחלמה והתאוששות, ולפני כשבוע חזר לביתו, אך עדיין ממשיך בטיפולי פיזיוטרפיה.


קריאת הרב ירוסלבסקי לתושבי נחל'ה שלא לפתוח את ישיבות הקיץ והקייטנות:


ממרומי גילו, והאחריות העצומה הרובצת על כתפו, הן בתפקידו כמרא דאתרא באחד מיישובי חב"ד הגדולים והמרכזיים בארץ הקודש, והן בתפקידו כמזכיר בי"ד רבני חב"ד, הוא חזר במהירות לקלחת העשייה, וממשיך לנהל את ענייני קהילתו ביד רמה, גם בצל משבר קורונה, שלא פסח על קהילתו.

*

הרב יצא ביום שישי האחרון בקריאה לתושבי קהילתו שלא לפתוח את ישיבות הקיץ והקייטנות. מה הסיבה לקריאה הגורפת? יש הורים שיתקשו להתמודד.

הרב ירוסלבסקי: "לצערינו הרב, פרצה בנחל'ה תחלואה גדולה. זה החל כנראה באחת השמחות, שם נדבקו הרבה מאנ"ש. הוריתי שלא לפתוח את ישיבות הקיץ והקייטנות לאחר התייעצות עם רופאים מומחים. מי יכול לקחת אחריות במצב כזה? חייבים לעשות כל שביכולתנו למנוע ולסכן נפשות מישראל. מדובר בפיקוח נפש".

לגבי טענות הורים שלא יוכלו להתמודד ללא קייטנות וישיבות קיץ, עונה הרב: "כל הורה שימצא את הפתרון הטוב ביותר עבורו. בסך הכל רוצים שלא תמשך 'שרשרת ההדבקה' ח"ו."

הרב מרוצה מ'חמ"ל קורונה' שהוקם בנחל'ה ודרכי הפעולה שלו?

""הרבי אף פעם לא היה מרוצה, תמיד תבע מאיתנו יותר ויותר. עובדים יחד, ובכל עניין מתייעצים עם אנשי המקצוע, ולפי זה פועלים. אני סומך ידי על הפעולות שהם עושים, אלו אנשים שיודעים ומונחים בזה, צריך לאפשר להם לפעול".

'חמ"ל קורונה' בשיחת 'זום' בהשתתפות הרב ירוסלבסקי


יש גם טענות שלא כל הגורמים המקצועיים שולבו בחמ"ל.

"אין בסיס לטענות, עובדים ביחד. תמיד יכולות להיות טענות על מי שעושה. בסך הכל רוצים לפעול ולעצור את שרשרת ההדבקה."

"נציג חב"ד ר' צלי מזרחי מרכז טיפול בכל הנושא, אני סומך את ידי עליו. מי שעושה ופועל, תמיד חוטף אבנים... לתת ביקורת זה הכי קל."

*

במיוחד בתקופת משבר קורונה, כמרא דאתרא, הרב פונה לאנשי קהילתו ומנחה אותם מעת לעת בשורת עניינים שעל הפרק. חסיד חב"ד שלא גר בנחל'ה, האם זה מחייב גם אותו, כהוראה של מזכיר בי"ד רבני חב"ד? או שמא מדובר בהוראות מקומיות של הרב כמרא דאתרא לבני קהילתו בלבד?

הרב ירוסלבסקי: "כשאני יוצא בקריאה בעניין מסויים לבני קהילתי, אני לא כופה את דעתי על כל מרא דאתרא של קהילות אנ"ש, שהם יודעים מה הכי טוב ומתאים לבני קהילתם בהכירם את המצב אצלם. מאידך, לפני כל החלטה אני מתייעץ עם רופאים ואנשי מקצוע, ובוחן את הדברים לפי ההלכה. אדרבה, מי שרוצה להחמיר יותר ממני - יכול... אסור לזלזל בהוראות, אלו לא ההחלטות שלי, זאת דעת ההלכה של 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".

בתקופה קשה זו, נבקש מהרב מספר מילות חיזוק לאנ"ש.

"כולם רואים שיש נגף כזה בעולם שפוגע בכולם. צריך להתחזק ולהתקרב לקב"ה. למרות הקושי, להקפיד על תפילה במניין, להוסיף בקביעות עיתים לתורה, וגם לערוך חשבון נפש. איך קורה דבר כזה נורא? בתי כנסת סגורים, אנשים מתפללים בחוץ. "ויצעקו אל ה", שיקח מאיתנו את הנגף הזה, ויביא לנו כבר את הגאולה השלימה. צריך להתחזק בתורה ומצוות, כל אחד יודע טוב מאוד במה עליו להתחזק ולתקן."

בעניין האחדות בנחל'ה ואצל חסידי חב"ד בכלל, הרב ירוסלבסקי מתבטא בחריפות: "אם כולנו נתחזק יחד ובאחדות - נביא את הייעוד של הגאולה כמו שהרבי רצה. יש כאלו שחושבים שפעולות של היפך אהבת ישראל, זהו רצון הרבי.

"לא צריך לחפש מעבר לים, כל אחד שיהיה בעצמו בסדר ויהווה דוגמא לשני איך צריך להתנהג". 

 

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
יאריך ימים על ממלכתו
ו' אב ה׳תש״פ
שבעז"ה תיהיה לרב רפו"ש וימשיך להורות את הדרך ל תושבי נחה"ח וכלל חסידי חב"ד באה"ק
2.
תגובה
ו' אב ה׳תש״פ
יאריך ימים על ממלכות מתוך בריאות איתנה
3.
יאריך ימים על ממלכות מתוך בריאות ואריכות...
ו' אב ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.