צבי סופר | יום ה' אב ה׳תש״פ 26.07.2020

יומן של התקשרות: המכתבים של מרת בריינדל אוירכמן ע״ה

במלאות ימי השבעה והקמת המצבה על קברה של מרת בריינדל אוירכמן ע״ה, אמם של יבלחטו״א האחים השלוחים הרב נתן יצחק אוירכמן מעכו והרב משה שמואל אוירכמן מהקריות, החליטו בני משפחתה לפרסם לעילוי נשמתה יומן מיוחד המלא בביטויי רגשות וחוויות רוחניות שכתבה לעצמה לאחר אחד מביקוריה אצל הרבי
יומן של התקשרות: המכתבים של מרת בריינדל אוירכמן ע״ה

במלאות ימי השבעה והקמת המצבה על קברה של מרת בריינדל אוירכמן ע״ה, אמם של יבלחטו״א האחים השלוחים הרב נתן יצחק אוירכמן מעכו והרב משה שמואל אוירכמן מהקריות, החליטו בני משפחתה לפרסם לעילוי נשמתה יומן מיוחד המלא בביטויי רגשות וחוויות רוחניות שכתבה לעצמה לאחר אחד מביקוריה אצל הרבי.

*

מרת אוירכמן ע״ה היתה אישה עדינה, שקטה ומיוחדת ואם מסורה לבניה, אהובה על הבריות ובעלת מידות טובות, וזכתה לבנים, נכדים, נינים ובני נינים משלוחי הרבי ברחבי תבל.

במשך שנים רבות היא כתבה מאות מכתבים לרבי ושמרה לעצמה את ההעתקים שלהם, ביחד עם המכתבים שכתב אביה ר׳ *חנוך העניך יוסף שטיינהרט* ע״ה אל הרבי וכן מכתבי הרבי אליו. כמו כן התכתבה רבות עם בניה כששהו בחצרות קדשינו ואף כתבה לעצמה יומנים אישיים מביקוריה אצל הרבי.

עד לפטירתה - נמנעו בני משפחתה לפתוח ולקרוא את מכתביה האישיים, ועתה כשפתחו - נחשפו לגודל התקשרותה לרבי ולגודל ענוותנותה, לדאגה לבניה השלוחים ולמוסדות חב"ד שבניהולם, וגם לביטויים המיוחדים והמלאים אמונה חזקה ויוקדת ברבי.

הנסיעות לחצרות קדשנו הותירו אצלה רושם מיוחד, וכשחזרה מאחד הביקורים, כתבה יומן בו תיארה את התחושות והחוויות שעברו עליה.

מצורף בזה קובץ שיצא לאור לקראת סיום השבעה והקמת המצבה ובו קטעים נבחרים מתוך היומן וממכתבים נוספים שכתבה במקור באידיש ומובאים כאן בתרגום ללה"ק.

להורדת הקובץ>>>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.