צבי סופר | יום ג' אב ה׳תש״פ 24.07.2020

במגבלות הקורונה: ברית מילה בקרגנדה הרחוקה

ברית מרגשת נערכה אתמול (חמישי) בקרגנדה שבקזחסטאן, המובילה בעולם בהתפרצות מגיפת הקורונה • ההורים הנרגשים הרב אשר ורחל תומרקין, מקרגנדה שבקזחסטאן, חיכו לילד תשע שנים, והאבא שיתף בהתוועדות בסגירת המעגל הפרטית שלו • טסו מאלמא אטא: המוהל הרב אלחנן הכהן יחד עם הרב הראשי לקזחסטאן הרב ישעיה אלעזר הכהן, ומנורסולטן הגיע השליח הרב שמואל קרנאוח
במגבלות הקורונה: ברית מילה בקרגנדה הרחוקה

 

ברית מרגשת נערכה אתמול (חמישי) בקרגנדה שבקזחסטאן, שמובילה בעולם בהתפרצות מגיפת הקורונה ההורים הנרגשים הרב אשר ורחל תומרקין, מקרגנדה שבקזחסטאן, חיכו לילד תשע שנים, והאבא סגר מעגל מרגש.

הרב אשר ורחל תומרקין, שלוחים בקרגנדה שבקזחסטאן, חיכו לילד תשע שנים.

הרב תומרקין גולל את סיפורו האישי לחבריו בארוכה בפוסט מרגש:

"ניסינו סגולות וברכות, טיפולים וכו' אך הילד הודיע: 'נולדתי בזכות המקווה!' תאריך הלידה שלו הוא יום חתימת החוזה ותחילת בניית המקווה ט' בתמוז..."

אחד המשתתפים בברית המרגשת, מגולל ל-COL את מה שאירע שם:

"תשעה חודשים וחמש ימים לפני הלידה, בתאריך ה' תשרי התש"פ הגיע נציגו של  קרן המקוואות בניו יארק המשגיח הרב פלמן ויחד עם הרב אלחנן הכהן שהגיע מאלמא אטא סידרו את התיקונים האחרונים להכשרת המקווה.

לא מזמן פורסם גם על הברכה החסידית שקיבל באותו חודש בשמחת תורה בזמן ההתוועדות.

אין ספק שזכו למתנה מיוחדת, ומובן שנסיעה אל הברית כזו  היא יוצאת דופן ומאד מרגשת.

על אף המגבלות ובשמירה על הכללים טסו מאלמא אטא המוהל הרב אלחנן הכהן יחד עם הרב הראשי לקזחסטאן הרב ישעיה אלעזר הכהן, ומנורסולטן הגיע השליח הרב שמואל קרנאוח יחד עם זוגתו.

האחים טסו במיוחד לברית המרגשת: מימין, הרב ישעיה כהן, משמאל, המוהל הרב אלחנן כהן

 

בעקבות המגבלות השתתף מניין מצומצם במקום, ובזום הצטרפו עוד כחמישים משפחות, כולם חיכו לשמוע את השם של השליח החדש.

ניחשתם נכון, "לוי יצחק". ע"ש אביו של הרבי, המקובל האלוקי הרה"ח ר' לוי יצחק שניאורסון זצ"ל, שמקום מנוחתו באלמא אטא שבקזחסטאן.

*

"בהתוועדות סיפר האבא בהתרגשות: לפני 18 שנה בגיל 14, הייתי חניך בקעמפ גן ישראל ובתאריך של שהיום ב' מנחם אב, עשו לי ברית מילה.
משתתפים נוספים הצטרפו והעלו זכרונות על ברית המילה שהם עשו בגיל מבוגר:

שלווה סיפר: "הייתי בגיל 8, ומשום מה נסחב ונמשך וההורים לא מיהרו, יום אחד שאלו אותו חברים, מה איתך האם אתה מהול?... 
"נכנסתי בנחישות לבית ושאלתי את ההורים "למה אני לא מהול?"

"הם התחילו לתרץ את עצמם, שמקרה גרר מקרה ולא הסתדר... אמרתי להם "אני דורש עכשיו ברית", וכאשר ראיתי שההורים לא 'זורמים' לקחתי סכין ואמרתי אם אתם לא מסדרים את העניין אז אני עושה את זה לעצמי עכשיו!!!"

"זה היה ערב פסח, מנקים את הביית כפי המסורת אצל יהודי גרוזיה שמקפידים על חג הפסח ביתר שאת, הורי ראו שאני רציני וסיכמו עם מוהל ועשיתי ברית בחול המועד פסח.

*

ישראל סיפר: בגיל 24 ביקרתי אצל הרב יהודה קובלקין בעיר אסטנה. הייתי מאד קרוב ומיודד עם הרב, ובין השיחות הוא שואל אותי "מה עם ברית?" עניתי שאני לא מהול. הוא אומר חכה כמה דקות אברר משהו, הוא חוזר אלי ושואל "תוכל להתעכב ליומיים אצלי?" אני אומר אם צריך כמובן, אז הוא ממשיך ואומר לי "בעוד יומיים מגיע לכאן המוהל הרב אלחנן כהן, ותוכל לסיים עם הסיפור". 

"הסכמתי בשמחה מעורבת בחששות כמובן, אך זה קרה ויחד איתי נימול יהודי נוסף שמבוגר ממני כמעט פי שלוש, חגגנו ושמחנו יחד וב"ה בכל פעם שאני שומע מי שנימול זה מוסיף לי אושר ונחת.

שמחה גוררת שמחה: בזמן הברית קיבלנו טלפון מחבר קהילה מר דוד שוסטר מקישנוב, תלמיד של הרב אבלסקי ע"ה, המתגורר עכשיו באלמאטי, עם בשורה בפיו, נולדה לי בת ממש עכשיו! הוצאנו ספר תורה ועשינו קריאה, העלינו את האבא על הקו והילדה קיבלה שם יהודי - 'מיכל'.

"השלוחים המשיכו בהתוועדות, ושוחחו על המצב, קיבלו החלטות על התקופה הקרובה איך להמשיך את העזרה לחברי הקהילה במצב הנוכחי, כידוע שקזחסטאן נמצאת כרגע ראשונה ברשימה העולמית בעניין הקורונה ה"י.

"מובן מאליו שהתפללנו עבור כל חולי עם ישראל, וביקשנו מהשם שתעצר המגיפה בזכות אליהו מלאך הברית, ונזכה כולנו לראות בעינינו את ביאת משיח צדקנו תיכף ומיד ממש."

*

יש לציין שגם הרך הנימול לוי יצחק וגם האב השליח הרב אשר תומרקין נימולו ע"י מוהלי הארגון העולמי ׳ברית יוסף יצחק׳, שביצעו עשרות רבות אלפי בריתות במשך עשרות שנים וממשיכים לפעול ביתר שאת ללא הפסקה.

המוהל שמל את הרב תומרקין היה ר' דר׳ ישעיה שפיט המוהל של הארגון ברוסיה, והמוהל שמל את בנו לוי״ק, היה הרב אלחנן כהן המוהל של הארגון בקזחסטאן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.