צבי סופר | יום ב' אב ה׳תש״פ 23.07.2020

סגן השר מאיר פרוש בכנסת: "הרבי זעק נגד האוטונומיה"

במהלך נאום של סגן שר החינוך מאיר פרוש אתמול במליאת הכנסת הוא התייחס לסכנה בתכנית המאה של הנשיא טראמפ, והזכיר את דבריו של הרבי לגבי תכנית האוטונומיה: "צעד ראשון למסירת חלקים מארץ ישראל"
סגן השר מאיר פרוש בכנסת:

 

במהלך נאום של סגן שר החינוך מאיר פרוש אתמול במליאת הכנסת הוא התייחס לסכנה בתכנית המאה של הנשיא טראמפ, והזכיר את דבריו של הרבי לגבי תכנית האוטונומיה: "צעד ראשון למסירת חלקים מארץ ישראל".

הנה דבריו של סגן השר פרוש:

"מועצת גדולי התורה בשנת תרצ"ז, כאשר פיל הציג את התוכנית שלו, הם אמרו דברים ברורים: אף אחד לא יכול לוותר על שום דבר מארץ ישראל, כי ארץ ישראל היא נחלת אבותינו, ניתנה לנו על ידי הקדוש ברוך הוא; או כאשר הגיע אלינו אוסלו, באה מועצת גדולי התורה ואמרה שוב לחברי הכנסת פה להצביע נגד; או בהתנתקות – אמרו לנו תצביעו נגד.

"אני מזכיר את דברי הרבי מליובאוויטש, שהוא אמר תמיד, והוא דיבר על זה בחריפות כשהייתה על הפרק תוכנית האוטונומיה: הדיבורים האלה של לעשות הסדר על תוכנית אוטונומיה, זה יהיה צעד ראשון למסירת עוד ועוד חלקים מארץ ישראל. ולא יהיו רק חלקים קטנים, זה יגיע בסוף גם לחלקים גדולים – יהודה, שומרון – כמו שאנחנו יודעים גם היום כאשר מדברים אתנו. 

"טראמפ ודאי זכור לטוב, מכיוון שעוד לא היה נשיא של ארצות הברית שיהיה כל כך טוב לעם היהודי. אבל בכל אופן, אנחנו יודעים היום את מה שמתגשם, לצערנו: כאשר מדברים על דבר כזה או אחר, אז מייד צריכים למסור חלקים לערבים שהם יקימו כאן מדינה פלסטינית, וזה ודאי שכולם לא רוצים שהדבר הזה יקרה. כמובן שאם זה יובא לפה, בוודאי שמועצת גדולי התורה תורה לנו מה לעשות.

"אבל גם כאשר אנחנו רוצים את שמירת התורה, אנחנו גם מבקשים על שלמות ארץ ישראל, הכל זה חלק אחד. אמר פעם הגאון הרב מנחם זמבה: כמו שספר תורה, אם חסר בו יו"ד, האות הכי קטנה, ספר התורה פסול, בארץ ישראל אם חסרה לך חתיכה קטנה מאוד, כמו יו"ד בתורה, זה לא ארץ ישראל שלמה.

"הרבי מליובאוויטש אמר שעצם הדיבורים על כך שיתנו חלקים מארץ ישראל, זה עניין של פיקוח נפש, כי אנחנו מכירים בדיוק עם מי אנחנו מתעסקים," סיכם סגן השר.

לצפיה בוידאו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.