מערכת COL | יום א' אב ה׳תש״פ 22.07.2020

השליח משתף: מה הביא אותו ללמד רמב"ם ברשתות החברתיות

השליח בזכרון יעקב הרב יוסף יצחק פריימן, החל פרוייקט של לימוד הרמב"ם, שמשודר בערוצי המדיה, וברשתות  החברתיות • בראיון ל-COL הוא מספר איך הכל החל, העצה של העיתנאי, מה עשתה הקורונה, ואיך זה מדבר גם לחסידי חב"ד? • "הקורונה בצד הטוב גרמה לנו לפקוח את העיניים ולעשות 'ופרצת' בסגנון שלא עשינו עד היום"
השליח משתף: מה הביא אותו ללמד רמב

שליח חב"ד בזכרון יעקב הרב יוסף יצחק פריימן, החל פרוייקט של לימוד הרמב"ם, שמשודר בערוצי המדיה, וברשתות  החברתיות. הבוקר הוא החל בשיעור הראשון, וגם פתח קבוצת ווטסאפ למעוניינים לקבל קישור יומי להשתתפות בשיעורים.

צפו בשיעור הראשון במחזור הלימוד היומי ברמב"ם, שמסר הבוקר הרב פריימן:

בראיון למרכז התקשורת החב"די COL הוא מספר איך הכל החל:

זה החל לפני כמה שנים. באחת השבתות, מסרתי דרשה לפני קריאת התורה בית הכנסת. היה מלא מפה לפה, אנשים עמדו גם בחלונות. ניגש אלי העיתונאי ואיש התקשורת דוד זולדן, ואומר לי: "אתה לא בסדר".

שאלתי אותו: מה, לא מוצאת חן בעיניך הדרשה? הוא עונה: "לא, הדרשה בסדר גמור. אתה יושב פה עם האנשים בבית הכנסת ולא יוצא לציבור הרחב, אתה מבוזבז". מה אתה רוצה שאעשה? שאלתי. "תצלם את השיעורים ותפיץ ביו טיוב ובמדיה שאנשים ממעגלים רחבים יותר יוכלו לראות."

לקחתי את ההערה הבונה שלו ברצינות, התחלתי שיעורי גמרא, תניא, ליקוטי שיחות.

הרב פריימן ממשיך לתאר איך התגלגל הרעיון: "לאחרונה החלה התעוררות גדולה ללימוד הרמב"ם בפעם ה-40. דיברתי עם אנשים כמה זה חשוב ללמוד את הרמב"ם בתקמנת הרבי וללמוד את התורה כולה, והיתה התעוררות אצלינו בקהילה סביב העניין הזה.


כל התורה לכל יהודי: הלוגו של הפרוייקט

"אנשים התנדבו: אחד צילם, השני העלה לרשת. והתחלנו. ולהפתעתי ולשמחתי גם אנשים שלא פוקדים את בית כנסת ולא מגיעים לשיעורי תורה, מקבלים השיעור בכל בוקר לומדים ונהנים וזה נחמד מאוד. אותו השיעור יכול להגיע למאות אנשים במאמץ די קטן."

אי אפשר להתעלם מהעובדה שהקורונה שינתה את המימשק הישן. במקום שיעור רגיל, עוברים לשיעור במדיה.

הרב פריימן: "חוץ מהדברים הרעים שהקורונה עשתה, בצד הטוב היא גרמה לנו לפקוח את העיניים ולעשות 'ופרצת' בסגנון שלא עשינו עד היום. יש אנשים שלא יבאו לשיעור תורה  כי יש להם מחסום מסויים ומרוב בושה אפילו לא יעזו לשאול שאלה. ואם ישאלו הם בטוחים שזה ישמע מביך, ושכולם יודעים את התורה והם לא. בשיעור מצולם מרגישים בנוח ואני מאוד מופתע מהם, אלו סוגי אנשים מצטרפים לשיעור."

ולהמחשה, מספר הרב פריימן: "צלם עיתונות ידוע השתתף בקביעות בשיעור בבית חב"ד. כשהתחלנו לצלם הפסיק להגיע. למה? הוא הסביר: "כי בבית יותר נוח לי. אם אני לא מבין משהו, אני מחזיר את השיעור אחורה, ומקשיב שוב עד שאני מבין."

יום אחד, מתקשר מקורב לרב פריימן. על הקו, מקורב שהרב פריימן התראה איתו בהזדמנות אחת ובמשך דקות ספורות. הוא מתכנן להתחתן ומבקש: "אתה תהיה הרב שלנו". מסתבר שהקשר התחזק בעיקר באמצעי המדיה, ולאחר שנתיים שבהן שמר על קשר והתקדם בתורה ומצוות, הוא חזר בתשובה שלמה.

יוזמה חשובה מאוד לציבור הכללי. האם השיעורים במדיה של הרמב"ם יעניינו גם את חסידי חב"ד?

"התשובה היא כן. משתדל בשיעור להביא ביאורים מהרבי וזה יכול לעניין גם צופה חב"די.

"יש לי מסר לצופה החבד"י: כשהרבי יצא עם התקנה בשנת תשמ"ג, חשבנו שהרבי פונה בעיקר לאנ"ש, ופחות לציבור הכללי. כעת אנו רואים הענות גדולה מאוד בציבור שהוא לא דווקא משתייך אפילו לציבור מתפללי בתי הכנסת. מתעניינים, שואלים ולומדים. 

"אל תפחד להציע ללמוד רמב"ם"

"המסר שלי לחסיד חב"ד: אם אתה יוצר קשר עם מישהו, אל תפחד להציע לו ללמוד רמב"ם! רק לאחר 40 שנה  "קאי איניש אדעתי' דרבי" - אנחנו מבינים סוף-סוף מה הרבי רוצה מאיתנו. רואים שהרבי כיוון שהתקנה מיועדת לכל יהודי! "גם זום לטובה", כל אחד בדרך שלו.

לקראת סיום, הרב פריימן לא שוכח גם לפרגן:  "מודה על התמיכה והעצה שאני מקבל ממנהל מטה הרמב"ם היומי הרב דוב קוביטשעק, לחתני השליח הנמרץ והאהוד בשכונת 'חלומות זכרון' הרב שרגא פרידמן, ואחרונים חביבים: יואב קיזלר ואיתם יעקב, שמשקיעים שעות מזמנם בצילום ובהעלאת החומרים".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כל הכבוד לרב פריימן!
ב' אב ה׳תש״פ
אין עליו! שליח מסור לענייני הרבי ומאיר פנים לכל אחד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.