מנדי ברגר | יום כ"ה תמוז ה׳תש״פ 17.07.2020

"אם תסייע לחבר שקשה לו - יהיה לך יותר קל" • מסר לשבת

חברים יקרים, כולנו נמצאים בתקופה הזו במסע מאוד מאתגר, שמכאיב לכל אחד במקום אחר. אם אנחנו רוצים להצליח במסע המיוחד הזה, אנחנו צריכים לבחון איך אנחנו עוזרים לאחרים • הטור השבועי במגזין שישי של COL: הרב שמואל רסקין, שליח הרבי בבית חב"ד קרן אור בבודפשט, על פרשת מטות-מסעי

שחר, חייל צעיר מספר: כשהייתי בטירונות בצבא, באחד הימים יצאנו למסע של 80 קילומטרים. קצת אחרי 40 קילומטרים הרגשתי כאבים חזקים ברגל ימין, ואמרתי לעצמי: "אני לא אוכל לסיים את המסע". נורא הצטערתי על זה. המפקד הסתובב אליי תוך כדי ריצה ושאל אותי: "שחר, מה קורה איתך?". אמרתי לו: "המפקד, יש לי כאבים חזקים ברגל, אני לא אוכל לסיים את המסע הזה".

הסתכל אליי המפקד ואמר לי: "שחר, רק אם תוך כדי המסע תעזור לחיילים אחרים, אתה תוכל לסיים את המסע המאתגר הזה". הסתכלתי אחורה וראיתי חיילים שצריכים עזרה, ומיד עזרתי להם. לאחד בעידוד ומוטיבציה, לאחר דחיפה, כל אחד מה שהוא היה צריך. כך עברו עשרה קילומטרים, עד שהצלחתי לסיים את כל המסע, שלא האמנתי שאוכל להשלים.

חברים יקרים, כולנו נמצאים בתקופה הזו במסע מאוד מאתגר, שמכאיב לכל אחד במקום אחר. אם אנחנו רוצים להצליח במסע המיוחד הזה, אנחנו צריכים לבחון איך אנחנו עוזרים לאחרים. אנחנו נמצאים בימי בין המצרים, ימי האבל על חורבן בית המקדש - שנחרב בגלל שנאת חינם. הדרך לתקן את זה - זה על ידי אהבת חינם.

השבת אנחנו נסיים את חומש במדבר, ונקרא את פרשיות מטות-מסעי. בפרשת 'מסעי' מונה התורה את כל המקומות בהם חנו בני ישראל במשך ארבעים שנות הנדודים. הבעל שם טוב מלמד כי ארבעים ושניים המסעות שהיו אצל בני ישראל קיימים גם אצלנו, בחיי כל אדם. כל מסע מביא אותנו לדרגה חדשה בעבודת ה'. המסר החד משם הפרשה "מסעי": על יהודי להיות כל הזמן ב'מסע', בתנועה מתמדת של עליה והתקדמות, אף פעם לא לעמוד במקום. חזק חזק ונתחזק!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.