שלמה מן | יום כ"ד תמוז ה׳תש״פ 16.07.2020

התרופה למגיפה הכלכלית: אגרת קודש מהרבי - בפרסום ראשון

בתקופה זו, כאשר הבלבול גדול, ובין גל ראשון לגל שני של הנגיף, רבים אובדי עצות בנוגע למגיפה הכלכלית שנולדה מתוך המגיפה הבריאותית, מתפרסם מענה של הרבי בפרסום ראשון • בקונטרס 'התוועדות' היוצא לאור לשבת הקרובה, ש"פ מטות-מסעי, שבת חזק, מברכים החודש מנחם-אב, מופיעה גם אגרת קודש מט"ז מרחשוון ה'תשט"ז, בה מקשר הרבי את צמצום הפרנסה בגשמיות, ועיכוב ברכות השי"ת בתחום עם עיכוב מתמשך בתשלום החוב להדפסת ספרי חסידות
התרופה למגיפה הכלכלית: אגרת קודש מהרבי - בפרסום ראשון
צילום ארכיון: סער יעקב, לע"מ

בקונטרס השבועי מבית מכון ההוצאה לאור של תורת הרבי בלשון הקודש 'ועד הנחות בלה"ק', מתפרסמת התוועדות מש"פ מטות-מסעי ה'תשל"ג, מתוך הכרכים של "תורת מנחם" הנמצאים כעת בעריכה.

בפתח אותה התוועדות עורר הרבי על אודות הנוהג בשבת מברכים מנחם-אב, בעוד שישנן קהילות שעושות בה שינויים בעקבות ימי בין המצרים, הרי מנהג חב"ד הוא שלא משנים ואדרבה מוסיפים בו בשמחה בכדי לשלול מנהג הנ"ל.

בהמשך ביאר הרבי את המעלה בקביעות כזו, כאשר בשבת מברכים מנ"א קורים בו את פרשיות מטות-מסעי ובמיוחד את פרשת מטות, וההוראה מכך בעבודתו הפרטית של כאו"א מישראל.

לאחר אמירת מאמר (כעין שיחה) ד"ה וידבר משה אל ראשי המטות וגו', התעכב הרבי כמנהגו מידי ש"ק על פירש"י, בפרק ל' פסוק י"ז, ובין הדברים אמר: "לכאורה אפשר לומר – כפי שדובר פעם (בשיחת ש"פ מטו"מ, מבה"ח מנ"א ה'תשכ"ו) – שאמנם כללות ענין הנדרים מובן ע"פ שכל ... אבל באמת אי אפשר לומר כן, ולפלא, שלמרות שעברו שבע שנים מאז שנתבאר כן, הנה עד היום הזה לא העירו על כך!"

בהמשכה של אותה התוועדות, כשהגיע הרבי לחלק הביאור בתורת אביו הרה"ק הרב לוי יצחק ז"ל, אמר: "הנה על הזהר דפרשת השבוע אין הערות מאאמו"ר, אבל בהערות על הזהר דפרשת שלח, מובא ענין השייך לפרשת מטות... ובהקדם המדובר כמה פעמים, שבגלל הצמצום בנייר ודיו, הוכרח אאמו"ר לכתוב בקיצור הכי נמרץ, וסמך שכל השאר יתפסו לבד".

לקראת סיום ההתוועדות הכריז הרבי: "כיון שמחר יכולים עדיין לאכול בשר ולשתות יין וכו', הנה בהמשך להתוועדות זו ישתדלו לערוך מחר התוועדות גדולה מתוך "שטורעם". ועל ידי יפעלו פריצת כל הגדרים, ועד "יעלה הפורץ לפנינו".  ונתן שיירי המזונות והיין עבור ההתוועדות, ואמר "שתהיה בשמחה ובטוב לבב".

בסופו של כל 'קונטרס' היוצא לאור, מיוסד על הנהגתו הק' של הרבי, ישנה 'הוספה', בדמות אגרות קודש בפרסום ראשון המגיעים לשולחן המערכת, העוסקת בהוצאתם לאור הסדירה של כרכי אגרות קודש על סדר השנים, וכרכי המילואים.

השבוע, מתפרסם מענה יוצא דופן בחריפותו, מהתאריך ט"ז מר חשון ה'תשט"ז:

"... לא טובה השמועה אשר הגיעתני שכנראה ממשיך עדיין בפרעון חובו בקשר עם הדפסת ... ועד מתי יצמצם פרנסתו בגשמיות ויעכב בהמשכת ברכת השי"ת בזה למטה מעשרה טפחים?

וגם על זה קאי פסק רז"ל כל דפשיט מעלי טפי, ויה"ר שאם לע"ע אין הענין מתקבל אצלו ע"פ טעם ודעת הנה יעשה זה מתוך קבלת עול,

והלואי והי' עושה זה בשנה שעברה, וואלט ער פאשפארט אסך עגמ"נ ודאגות בהנוגע ל... וכו' וד"ל.

בברכה".

להורדת הקונטרס בצורת קריאה – לחצו כאן

להורדת הקונטרס בצורת הדפסה – לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.