מתוך אתר חרדים 10 | יום כ"ג תמוז ה׳תש״פ 15.07.2020

ראש הממשלה הכריז על מענקים לאזרחים. כמה כל אחד יקבל?

ראש הממשלה ושר האוצר הציגו תוכנית למתן מענקים לאזרחים ולמשפחות: "אחרי אישור התוכנית אזרחי ישראל יקבלו את הכסף הזה תוך ימים. בטוח שאקבל את תמיכת גנץ" • על הביקורת: "אם טעינו ונתנו קצת יותר ממה שצריך - המחיר הוא קטן" • בנט: "זו לא תכנית אלא פיזור כסף"
ראש הממשלה הכריז על מענקים לאזרחים. כמה כל אחד יקבל?
נתניהו, הערב (צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר הערב (רביעי) כי הוא מתכוון להעניק לאזרחים מענק כספי מיוחד, במסגרת ההתמודדות עם משבר הקורונה.

“אנחנו בעיצומו של הקיץ אבל ענני הקורונה מכסים הרבה מדינות בעולם”, אמר ראש הממשלה. “הגל השני כבר הגיע אלינו ואנחנו נאבקים בו בנחישות ובאחדות”.

לדבריו, “הקו שמנחה אותנו הוא נקיטת צעדים בריאותיים ובמקביל צעדים כלכליים. בריאותיים יעזרו לשמור על החיים והכלכליים יקלו על המצוקה. כפי שאמרתי, נכנס כסף לעצמאים ולבעלי עסקים – המענק הממוצע הוא 4,700 שקלים. אמרנו וביצענו. הערב אני מודיע על צעד משלים – תמיכה כלכלית נוספת לכל אזרחי ישראל, צעד שמתווסף לתוכנית הכלכלית שעשינו לפני שבוע. אני שומע את המצוקה שלכם, אתם לא לבד”.

נתניהו פירט את סכומי המענק: “משפחה של זוג הורים עם ילד אחד תקבל מענק של 2,000 שקלים, משפחה עם שני ילדים תקבל 2,500 שקלים מענק ומשפחה עם שלושה ילדים ומעלה תקבל 3,000 שקלים מענק. כל יתר האזרחים מעל גיל 18 יקבלו 750 שקלים לנפש”.

ראש הממשלה הצהיר: “אנשים יושבים בבית ולא צורכים. ברגע שהם יקנו – העסקים יתרחבו. אחרי אישור התוכנית אזרחי ישראל יקבלו את הכסף הזה תוך ימים. אני בטוח שאקבל את התמיכה של בני גנץ ואחרים כדי שנוכל להסתפק בהחלטת ממשלה. אם נידרש לחוקק את המענק הזה, אני מצפה מכל סיעות הבית לתמוך בו כדי שנוכל להעביר את הכסף אליכם האזרחים במהירות”.

נתניהו סיפר כי ביקש להביא בתוך 48 שעות צעדים נוספים להגבלת והקטנת התחלואה בקורונה. “הנחיתי תוך 48 שעות לשטח את עקומת התחלואה. אנחנו צריכים לראות צעדים נחושים כדי לחזור לשם, ואנחנו עושים הכול כדי להימנע מסגר מלא. צריך את שיתוף הפעולה שלכם במילוי הנחיות כדי שמחר נצליח יחד – חייבים להפוך את הנחיות משרד הבריאות לאורח חיים. אני חוזר ומדגיש שהתנאי היסודי הוא שיתוף הפעולה של אזרחי ישראל”.

בתשובה לשאלת כאן חדשות על הביקורת על תוכנית המענקים – אמר נתניהו: “אם טעינו ונתנו קצת יותר ממה שצריך – המחיר הוא קטן”.

תגובת קבינט הקורונה האזרחי לתכנית חלוקת הכספים: “זו לא תכנית אלא פיזור כסף ללא היגיון. מדוע, למשל, 131,000 המיליונרים שחיים בישראל צריכים לקבל 3000 ₪, בעוד מאות אלפי משפחות מידרדרות לחרפת רעב? מי שלא נפגע כלכלית, היה מעדיף לסייע למשפחות נואשות במקום למשכן את עתיד ילדינו בחובות.

אין כאן יצירת מקומות עבודה. אין כאן עזרה לנפגעי הקורונה.

“במקום לחלק שוברים וזיכויים על סיפון הטיטאניק, תתחילו כבר לסגור דלתות ביטחון ולנווט הצידה מהקרחון. איפה הפרוייקטור? מערך קטיעת ההדבקות? הגדלת קיבולת הבדיקות? אנו קוראים לממשלה להתעשת, להקים מערך למיגור מגיפת הקורונה, ולבנות תכנית אמיתית לשיקום פרנסת אזרחי ישראל”.

שר העבודה והרווחה איציק שמולי: ״עדיף שהמסוקים עם המזומנים יפזרו את הכסף איפה שבאמת צריכים במקום מעל לעננים..80 אלף בעלי עסקים נותרו בינתיים מחוץ למערך הפיצויים, חסרים תקציבי חירום למתווה הנכים, לילדים בסיכון ולקשישים בודדים, העו״סים שובתים כבר 10 ימים. צריך להנחית את המסוקים על קרקע המציאות לפני שכל אלה מתרסקים״

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.