שניאור דייטש | יום כ"ב תמוז ה׳תש״פ 14.07.2020

ביתר עילית 'מככבת' באחוזי תחלואה; בעיר נערך כנס חירום

ביתר 'מככבת' בראש הטבלה הארצית באחוז ההדבקה לנפש בעיר, עם זינוק של 625 חולים פעילים לעומת כ- 280 בשבוע שעבר • בעקבות הזינוק הקשה בתחלואה בעיר נערך הבוקר כינוס חירום בהשתתפות רבני העיר, נציגי משרד הבריאות, נציגי המל"ל וחברי מועצת העיר • תוקם ועדת רבנים יחד עם נציגי משרד הבריאות בנסיון לעצירת הנגף
ביתר עילית 'מככבת' באחוזי תחלואה; בעיר נערך כנס חירום

ביתר 'מככבת' בראש הטבלה הארצית באחוז ההדבקה לנפש בעיר, עם זינוק של 625 חולים פעילים לעומת כ- 280 בשבוע שעבר.

ביומיים האחרונים נוספו בעיר 133 חולים חדשים, ובכך מגיעה העיר למקום הראשון(!) במספר חולים לנפש בישראל - 99 חולים ל-10 אלף תושבים.

אחוז התוצאות החיוביות בשבוע האחרון עומד על 26%. יצוין, כי בביתר מתגוררות כ-700 משפחות חב"דיות.

בעקבות הזינוק הקשה בתחלואה בעיר נערך כעת כינוס חירום בהשתתפות רבני העיר, נציגי משרד הבריאות, נציגי המל"ל וחברי מועצת העיר, ובהם הנציג החב"די ר' משה כהנא.

בכינוס משתתף גם פרופ' איתמר גרוטו ממשרד הבריאות המשיב לשאלות הרבנים והנציגים.

לאחר סקירה מצד משרד הבריאות, המצביעה על עלייה בתחלואה באופן משמעותי, אחד מרבני העיר יצא בקריאה לכלל הרבנים לנקוט בצעדים חמורים, וגינה בחריפות את המצב בקרב קהילות מסויימות, שלא נשמעות להוראות. הנה חלק מדבריו:

"האחריות היא כולה רק שלנו, רבני העיר בראשות המרי דאתרא. לא של העירייה, לא של הצבא ולא של משרד הבריאות. אנחנו מכירים את המספרים על בשרינו, לא רק מהנתונים שמוצגים כאן על הלוח, אלא מקרובי משפחתינו, ומעשרות פניות שאנו מקבלים מידי יום. רק הרבנים יעשו את השינוי! כשיהודי 'מאומת' מגיע בשבת בסעודה שלישית ומשתתף כאילו דבר לא ארע, זאת הפקרות וזלזול! האם שח"ו יתקיימו הלוויות בעיר ביתר אז נוכל אנו הרבנים לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה? יש כאן קהילות שלא נשמעות להוראות כלל, וחייבים לעצור את זה".

 

הרב הציע הצעה קונקרטית ומיידית: "בהסכמת המרי דאתרא כאן, אני מציע להקים מיידית ועידת רבנים, שתעמוד בקשר ישיר עם גורמי הבריאות ותראה כיצד לעצור את הנגף".

בכיר במשרד הבריאות,  הרב ד״ר ציון שלוסברג שגם ידו רב לו בהקמת מתווה ה'קפסולות', הציג סקירה וענה על שאלות שהפנו הרבנים, וטענות על כך מנציגי הקהילות שיש עיכוב בבדיקות, ובפינוי מהעיר, מה שגורם לחוסר אמון מסויים של תושבים במערכת.

אחת השאלות המסקרנות שנשאלו גורמי הבריאות בדיון, היתה האם נכונה ההנחה שב'גל השני' כמות החולים הקשים והמונשמים היא נמוכה יותר. המומחים הסבירו שבניתוח הנתונים כעת אחוז הצעירים החולים גדול יותר לעומת הגל הראשון, מה שיכול להשפיע על התוצאה של החולים הקשים, אך מאידך ככל שאחוז החולים בסיכון והמבוגרים עולה, גם התחלואה הקשה עולה בהתאם.

מפקד פיקוד העורף חשף נתונים על המאמץ האדיר שהוצאת החולים מהעיר, אך הדגיש כי לפי הנתונים עד היום, על כל חולה אחד שיוצא, נוספים בעיר 2 חולים חדשים. "אני קורא לרבנים לסייע במאמצים של פינוי החולים, ולא פחות חשוב מכך לסייע בהגברת המודעות שתמנע את שרשרת ההדבקה".

לסיכום הוחלט על הקמת ועדת רבנים מיוחדת, שתקבל החלטות בהתייעצות רציפה עם משרד הבריאות.

לפי הנתונים והערכות במשרד הבריאות, הסגר על העיר צפוי להמשך עד לירידה ברמת התחלואה בעיר.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.