מנדי ברגר | יום כ' תמוז ה׳תש״פ 12.07.2020

אנטישמיות בגרמניה: עשרות קברים יהודיים ומצבות נופצו וחוללו

הקהילה היהודית בגרמניה בהלם לאחר שאלמונים השחיתו וחיללו עשרות מצבות בבית העלמין היהודי העתיק בעיר וורמס (וורמייזא) המפורסמת • הרב מנחם מרגולין: מצפים מממשלת גרמניה לפעול לא רק לשיפוץ בית העלמין אלא במאבק באנטישמיות • הרב יוסף הבלין: "עליה מטרידה באנטישמיות במרחב הציבורי כולו"
אנטישמיות בגרמניה: עשרות קברים יהודיים ומצבות נופצו וחוללו
הכניסה לבית הקברות במנטובה, איטליה

הקהילה היהודית בגרמניה בהלם לאחר שאלמונים השחיתו וחיללו עשרות מצבות בבית העלמין היהודי העתיק בעיר וורמס (וורמייזא) המפורסמת גם בשל היותה מקום מגוריו של רש״י. 

בבית העלמין היהודי הנחשב מהעתיקים באירופה מבקרים אלפי מתפללים יהודים בכל שנה. בין הקברים המחוללים חולל גם קברו של המהר"ם מרוטנבורג שכיהן כאחד מראשי רבני אשכנז בימי הביניים (1220-1293) ונודע בהנהגה מהפכנית כאשר בין היתר כתב גם דברים חריפים נגד הכאת נשים שאולי לא היו מובנים מאליהם באותה תקופה.

יו״ר "איגוד הארגונים היהודים באירופה" ו"מרכז רבני אירופה" הרב מנחם מרגולין , הביע זעזוע מהמשך העליה באנטישמיות ברחבי היבשת. ״אין ספק שמשבר הקורונה הביא עמו עליה חדה בשיח האנטישמי ברשת וכעת משהוסרו מרבית הסגרים אנו רואים לצערי איך השיח הרעיל ברשתות החברתיות הופך להתקפות פיזיות על מוסדות וסמלים יהודים. אנו מצפים מממשלת גרמניה לפעול לא רק לשיפוץ בית העלמין אלא להצהיר רשמית על קבלת התוכנית המקיפה למאבק באנטישמיות שיזמנו הכוללת לצד תגבור האכיפה גם שינוי מהותי בתוכנית הלימודים שבמערך החינוך הממלכתי״.

 הרב יוסף הבלין, ראש בית הדין של פרנקפורט הסמוכה לוורמס וחבר איגוד רבני גרמניה הביע זעזוע על חילול בית העלמין וציין: ״אנו עדים ולא בפעם הראשונה לחילול בתי עלמין בגרמניה לצד עליה מטרידה באנטישמיות במרחב הציבורי כולו. אנו קוראים לממשלת גרמניה להכריז על מאבק ללא פשרות באנטישמיות על מנת לוודא שמעשים כאלו לא יחזרו״

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
הבארה!
כ"א תמוז ה׳תש״פ
ה' ירחם צריך גאולה! כדי מאוד מאוד להציב שומר שישמור שאף אחד לא יוכל להיכנס!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.