צבי סופר | יום כ' תמוז ה׳תש״פ 12.07.2020

חרף המצב: עשרות קייטנות ה'רשת' נפתחו ברחבי הארץ

חרף האתגרים הרבים שאפיינו את שנת הלימודים האחרונה ובמרכזם 'משבר קורונה' שאילץ לסגור לראשונה את שערי מוסדות הלימוד, מסכמים במוסדות החינוך של רשת אהלי יוסף יצחק שנת לימודים מוצלחת ופותחים את 'קייטנות ההקיץ' המסורתיות של רשת חינוך חב"ד. COL חושף את התכנית לראשונה: התכנית לבתי הספר, לגני הילדים, ולמשפחות בבית
חרף המצב: עשרות קייטנות ה'רשת' נפתחו ברחבי הארץ


חרף האתגרים הרבים שאפיינו את שנת הלימודים האחרונה ובמרכזם 'משבר קורונה' שאילץ לסגור לראשונה את שערי מוסדות הלימוד, מסכמים במוסדות החינוך של רשת אהלי יוסף יצחק שנת לימודים מוצלחת ופותחים את  'קייטנות הקיץ' המסורתיות של רשת חינוך חב"ד. 

קייטנות הקיץ 

מה שבעולם מכונה ה'חופש הגדול', הוסב בקריאתו הקדושה של הרבי ל'הזדמנות' לנצל את זמן הקיץ ללימוד בדרכים חווייתיות להשריש בקרב התלמידים את תכני הלימוד באופן משמעותי וקרוב לעולמם. במשך השנה כולה פועלים אגפי החינוך החברתי ברשת חינוך חב"ד להציע פתרונות חינוכיים לניצול זמני החופשות.

כובד הפעילות מושקע בזמני חופשת סוף השנה, אשר מחד מנסים כל העת ברשת לפעול להארכת זמני הלימוד השיגרתי ככל הניתן, ומאידך להפקת תוכניות קיץ חווייתיות עבור יתר החופשה. 

קייטנות הקיץ של הרשת אשר הקנו לעצמם שם דבר בקרב צוותי החינוך והתלמידים, הם תוכנית מעטפת מוכנה עבור המרכזים והמדריכים את הקייטנות. התוכנית הכללית וסדר היום מתחלקת לשלושה פלחים מרכזיים: בתי הספר היסודיים, כיתות ז' ח' ב'על יסודי', וגני הילדים. 

לכל אחד מאלו תוכנית מיוחדת ומפורטת בעלת נושא ייחודי בהפקה עליה עובדים מזה חודשים רבים:

התוכנית לבתי הספר:

השנה נושא התוכנית הוא 'פלאי פלאות' – הגאולה בכף ידך אשר שמה דגש על היכולת המיוחדת שהעניק הרבי לכל ילד וילדה ולכל יהודי באשר הוא, לחולל שינויים עצומים בסביבתו הקרובה ובעולם כולו ולהביא גאולה לעולם.

הרעיון מועבר בדרך חווייתית של הקבלה לעולם של 'טריקים ואחיזת עיינים' המעביר לילד את התחושה שביכולתו להשפיע על תודעת הסובבים אותו. בכל יום, ילמדו על היכולת שלהם לבצע קסם – לבצע שינוי, כיצד בידם להפוך את הכל ולהביא גאולה. בדרך הם ילמדו על ערכים שונים, כיצד לבצע קסמים בעצמם וישמעו מהשליח ואומן החושים – הרב ויקטור עטיה על דברים מרתקים שניתן ללמוד מקסם.

המעטפת שמעניקה הרשת לכל מוסד וקייטנה כוללת:  - תכניה כללית-סיפור מסגרת וחלוקה לימים,

ערכת פעילות הכוללת: מצגות לימוד, סרטונים והמנון, פלייר פרסום מותאם אישית, חוברות תוכן מורחבות למדריכות, חוברות 'רשת של יצירות' וחומרי לימוד מונגשים באתר 'מעלין בקודש'.

התוכנית מותאמת ומסונכרנת לזמני 'בית הספר של החופש הגודל' של משרד החינוך.

התוכנית לגני הילדים:

במשך כל חודשי השנה מלויים את ילדי גני חב"ד בארה"ק הצמד 'אורי ואורית' דמויות אשר מלוות את הילדים ומלמדות אותם על הנושא השנתי 'שבעים שנים שמאירות' לכבוד ובעקבות 70 שנות נשיאותו של הרבי, בכל חודש עוסקים הילדים בלהאיר תחום אחר בחייהם על ידי לימוד מאורחתיו והנהגותיו של הרבי.

מעטפת קייטנת הקיץ של הרשת ממשיכה את מסלול האור של הצמד בנושא הקייטנה ' מאירים את הקיץ עם אורי ואורית'. בעזרתם מעבירים ילדי הגן את ימי הקיץ באווירה חינוכית מיוחדת ולומדים בכל יום יחד עם הדמויות ובעזרת האביזרים המלווים – להאיר עוד פרט בחיי היום יום. 

ערכת הקייטנה לגני הילדים מאובזרת ב: מדריך מפורט לגננת – מערכים מפורטים ל18 ימי פעילות מלאים, המנון מוקלט, בובות מלוות, שמשוניות אווירה ונספחים ליצירות, תוכן ואביזרים מלווים.

הקייטנה מגיעה לכל בית!

 המצב המאתגר עמו אנו נכנסים אל ימי הקיץ בצל השפעת נגיף קורונה אינו מאפשר בכל מקום להנות מהקייטנות המסורתיות, משפחות ספונות בבית, מדריכים ומדריכות אינם מובילים כעת שיירות של ילדים וילדות המכריזים סיסמאות חינוכיות בהתלהבות. ובעיקר, הילדים לא חווים את שעות ההנאה והנופש להן הם ציפו משך שנת הלימודים.

ברשת חינוך חב"ד הרימו את הכפפה. ערכת הקייטנה משווקת באופן פרטי לכל משפחה המעוניינת להזמין אותה ומאפשרת שעות של הנאה וזמן איכות חסידי בקייטנה הביתית.

באגפי רשת חינוך חב"ד נערכות כעת הכנות קדחתניות והערכות מערכתית יחד עם מנהלי המוסדות וצוותי החינוך לקראת שנת הלימודים הבאה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.