מערכת COL | יום כ"ד סיון ה׳תשס״ה 01.07.2005

המסמרים שבדרך

העיתונאי קובי אריאלי הקדיש את טורו השבועי בעיתון 'מעריב' לפריקת העול של קבוצות בשולי מחנה חב"ד שאינם מקבלות עליהם את מרות בית דין רבני חב"ד. "רב סהרורי סובב בין ערי ישראל. חסר מעמד וחסר תוחלת. הוא קנאי ושוחר קרבות. הוא חב"דניק. האמין ברבי מליובאוויטש בחייו וגם כיום. הוא מוכשר, הוא כריזמטי, אבל ללא שום משמעות בקהילה שלו. הוא קוריוז. רוחות מיסטיות אדירות מפעמות בתוכו, שאפתנות חסרת גבולות אופפת אותו, הוא רוצה להתקדם, להצליח, להשפיע".... תגובת הרב דוד-מאיר דרוקמן לטורו של קובי אריאלי והמשך הטור ב'כתבה מלאה'
המסמרים שבדרך
איור: יוחנן לקיצביץ'

-------------------
עש"ק קורח ה'תשס"ה
ר' יעקב (קובי) אריאלי


הסבו את תשומת ליבי למאמר שכתבת ב"מעריב"  היום.

 לא את כבודי אני דורש - היות ולפי תיאורו של אותו רב שאתה מצייר - אינך מתכוון מסתמא אלי - אלא אל ידידי...  (וזה חמור לכשעצמו!).

...אתמול בבוקר התראיינתי אצל אברי גלעד ולינוי בר גפן בתכנית הבוקר בערוץ 10 בטלביזיה. הצהרתי וביארתי שאין לי כל ספק שאין שום קשר בין חב"ד-כפר חב"ד לבין הפשע של הנחת מסמרים ושפיכת שמן על כביש מספר 1 (והוספתי שלמיטב הכרתי זוהי פרובוקציה של הסטרא דשמאלא). סיפרתי את הסיפור הידוע על הרב שיצאה שמועה על אחותו שסרחה, ועתה לא נותר לרב אלא לצעוק "אין לי אחות". – וכך נותר לאנשי חב"ד לצעוק – זה לא אנחנו!

שם, במקום עבודתך בטלביזיה קיבלו את דברי בתשומת לב ראויה, ולפני החדשות של 8:00 בבוקר הם שוב הציגו את הקטע מדברי בו אני מצהיר שאין שום קשר בין חב"ד לבין הפשע הנ"ל.

ויודגש; הדברים שהיצגתי לערוץ 10 – לא היו רק כצורך תקשורתי, אלא אני באמת ואכן סבור, בהכירי את המציאות, שאין שום קשר בין חב"ד לבין הפשע הנ"ל!

... ברוח שבת פרשת קורח, אשאל אותך; אתה שפיקח אתה, מה ראית לשטות זו?! עדיין לא מאוחר; אני מצפה ומחכה להתנצלותך מעל אותה בימה בה העללת וביזית!

בברכת שבת שלום
הרב דוד-מאיר דרוקמן

הראיון בערוץ - 10 לחצו כאן.

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
טוב שמישהו בתקשורת מדבר לעניין
כ"ד סיון ה׳תשס״ה
יישר כח על הצגת הדברים כהוויתם, אלה לא חב"ד, אלה חבורת פראי אדם צמאי אקשן
2.
אכן אין שומר בפתח של חב"ד
כ"ד סיון ה׳תשס״ה
מר/ הרב אריאלי (תחליט אתה איזה תואר לקחת), אכן אין שומר בחב"ד. מעשי הפשיעה של נערים כאלו ואחרים, עדיין לא מצדיקים להפוך אירוע שלא ידוע מי מבצעו, לכזה שתכתוב עליו שאחד מהחדרונים של הפנימיה עשו זאת. דיברת על כך שאין שומר בחב"ד? נכון! גם אתה נכנסת ללא כל שומר, כמו כל אחד אחר שנכנס לחב"ד. בעצם כתיבת מאמרך הבוקר במעריב, הפכת למעין חומת בשם חב"ד כי אכן מי שעשה את המעשה זה מישהו מתוכנו. להזכירך גם במשפט הפלילי - אדם נחשב בגדר חשוד כל עוד בית משפט לא קבע את אשמתו, אך אתה מיהרת לחרוץ דין אחד! מדובר בבחור מתוכנו. חבל ומצער אותי שאדם נתפס במילים שטותיות שכאלו. לעצם העניין על מה שכתבת, יש לדובר חב"ד כמו גם להנהגה החבדי"ת הרבה מה לעשות בעניין המחאה שיש עתה. הרבנים צריכים לצאת בהחלטה חד משמעית -מה מותר ומה אסור! האם צריך לארגן מחאה ותפילה בכותל, האם מותר לחסום כביש, וכו'. כל עוד בי"ד רבני חב"ד על שבעת הרבנים לא ישבו והוציאו הודעה מסודרת, אל יתפלאו שם ובארגון צא"ח מאותם משיחיסטים שגורמים לא אחת נזק לחב"ד. לפחות לאחר פס"ד של הרבנים, נוכל להקיא אותם כאיש אחד בלב אחד. בינתיים מתיר לעצמו כל אחד לעשות מה שהוא חושב ייתכן מתוך אותה מחשבה של "הלכה ואין מורין כן".
העיתונאי השכן
3.
רוצה להגן ויוצא מנגן ?!
כ"ד סיון ה׳תשס״ה
כל הכבוד לך קובי... הצלת את "שמה של חב"ד"
..אבל שכחת לציין מאיפה אתה יודע שחב"ד (עכ"פ הלא רשמית) אחראית על פיזור השמן והנינג'ות בכביש.. כל עוד המשטרה איננה יודעת מי אחראי לכך..?!
או שבמעריב יודעים הכל ?!
4.
איפה הנהגת חב"ד?
כ"ד סיון ה׳תשס״ה
נדמה לי שגם קובי כמו ידידו מהצופה שאול שיף הגיעו להחלטה, שהנהגת חב"ד אינה מתייצבת כראוי נגד המשיחיים המטורפים. אולי סוף סוף יזוז משהו?
5.
ישר כח לרב דרוקמן
כ"ד סיון ה׳תשס״ה
הכותב, מר אריאלי, כותב לענין בהצגת המטורפים כמשהו שולי, אך מאין לקח את החוצפה להעליל על כפר חב"ד שייצרו את פירות הבאושים שהעלו שמן ומסמרים על הכביש?!
8.
אוי, דמגוגיה!
כ"ד סיון ה׳תשס״ה
תמיד אמרו אצלנו שכב' הרב דרוקמן הוא בעל כישרון עצום, ועכשיו אני רואה שזה נכון: להסיט את כל העניין החשוב והטעון שבכתבה של אריאלי לעבר הנקודה הזניחה הזו, כאילו הוא 'מעליל' על חב"ד, אחרי שכבר שלושה ימים כל המדינה מדברת על חב"ד הקיצונית - זה באמת כישרון עצום. וחוץ מזה, אריאלי לא כתב לרגע שחבדני"ק עשה את המעשה. הוא מתאר דמות דמיונית שביצעה את הפשע וחתמה בשם חב"ד. נניח, הוא אומר, שזה אחד שכיפה לראשו והוא נחשב בעיני עצמו כחבדני"ק - אז זה אומר שהוא מייצג את התנועה?
דברי אמת, דברי חכמה.
10.
בושה לפרסם את זה
כ"ה סיון ה׳תשס״ה
כל עוד לא הוכח כנכון!!!!!!!!!!
מדובר בפרובוקציה, כי כל מי שיש מעט שכל במוחו מבין שהמעשה הזה מסכן את שלום הציבור ולא מוחים על פיקוח נפש ע"י סכנת אחרים! וכל ילד יודע את זה.
‏‎‏אז למה לעזור לפרובוקציה?!?!?!?!
11.
קובי, אתה אמנם גר בכפר אבל...
כ"ה סיון ה׳תשס״ה
אמנם קובי אתה גר בכפר, אבל עדיין אינך יכול להלביש על התושבים ועל הבחורים של הכפר את מעשה הנבלה שהיה בכביש מספר 1. אם אתה רוצה להאשים מישהו, תאשים עצמך, אל תדבר בשם כלל תושבי הכפר. כולנו בטוחים ומשוכנעים שזה לא מעשה של מי מתושבי הכפר, וגם לא כאלו שמתארחים בכפר. אין ספק שמעשה שכזה הוא ההיפך הגמור של חב"ד. אז אנא מימך אל תבוא ותלביש אלינו את הבגד לא לנו. של נעליך.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.