שלמה מן | יום י"ח תמוז ה׳תש״פ 10.07.2020

משרד הרווחה דן בהכפלת סיוע למיזם המשותף עם 'כולל חב"ד'

עיתון 'הארץ' מדווח כי המועצה הלאומית לביטחון תזונתי ממליצה להכפיל את היקף הסיוע במזון שהמדינה מעניקה, כך שיינתן לכ-25 אלף משפחות • מיזם הלאומי לביטחון תזונתי, המופעל על ידי משרד העבודה והרווחה בשיתוף 'כולל חב"ד' ו'לקט ישראל', החל לפני מספר שנים ובמסגרתו נהנות משפחות רבות, ובהם מהערים החרדיות, מכרטיס נטען לרכישת מזון, ועוד, זאת לצד השתתפות בסדנאות מזון וכלכלה ייעודיות
משרד הרווחה דן בהכפלת סיוע למיזם המשותף עם 'כולל חב
בתמונה: הרב מנדי בלוי מ'כולל חב"ד' על רקע אירוע עירוני של המיזם לקבוצת משפחות | צילום: כולל חב"ד

האם פעילות ארגון החסד 'כולל חב"ד' תוכפל בקרוב?

עיתון 'הארץ' מדווח כי המועצה הלאומית לביטחון תזונתי ממליצה להכפיל את היקף הסיוע במזון שהמדינה מעניקה, כך שיינתן לכ-25 אלף משפחות.

כיום מסייע "המיזם הלאומי לביטחון תזונתי" לכ-11 אלף משפחות, ולפי נתוני המועצה, מספר המשפחות המוגדרות נזקקות נע בין 140 ל-150 אלף, רובן עם ילדים. כלומר, שגם אם הבקשה של המועצה תאושר, יינתן הסיוע הנדרש לפחות מעשרים אחוז מהמשפחות הזקוקות לו.

על פי הדיווח, בימים אלו דנים במשרד הרווחה בהמלצות המועצה. יצויין כי שר הרווחה איציק שמולי, מהתומכים הגדולים ביותר במיזם המבורך, המתנהל בשטח בשיתוף פעולה עם ארגון החסד הוותיק 'כולל חב"ד'.

מיזם הלאומי לביטחון תזונתי, המופעל על ידי משרד העבודה והרווחה בשיתוף 'כולל חב"ד' ו'לקט ישראל', החל לפני מספר שנים ובמסגרתו נהנות משפחות רבות, ובהם מהערים החרדיות, מכרטיס נטען לרכישת מזון, ועוד, זאת לצד השתתפות בסדנאות מזון וכלכלה ייעודיות. המיזם זוכה להצלחה גדולה והוא מתפרש על פני 36 רשויות ועלותו השנתית נאמדת ב-60 מליון שקלים. מטרת התוכנית הינה יצירת תשתית למעבר ממודל סלי מזון לתמיכה קבועה לאורך ימות השנה.

במועצה לביטחון תזונתי, זועמים על פוליטיקאים מנותקים שמנותקים מהמשבר הכלכלי הפוקד את העם, מה שמשליך ישירות על התזונה של מאות אלפים.

בתחילת 2020, הופסק המיזם, לאחר שלא עוגן בבסיס התקציב. בעקבת לחץ אדיר שהפעילו חברי כנסת, שרים, וראשי ערים, ניתן תקציב על ידי משרד האוצר. כאמור, כעת במשרד הרווחה בוחנים אפשרות להכפלת הסיוע. "המיזם לביטחון תזונתי הוא חשוב וקריטי עבור האוכלוסיות החלשות", צוטט שר הרווחה שמולי ב'הארץ', "במיוחד בעת זו של משבר כלכלי וחברתי חמור". לדברי השר, "נאבקתי והצלחתי להאריך את המיזם עד סוף השנה ובכוונתי לעשות הכל כדי שיגדל ויתן מענה לעוד אוכלוסיות שנמצאות בעוני עמוק".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.