אהרן דב הלפרין | יום י"ח תמוז ה׳תש״פ 10.07.2020

הרבי עלה לפתע על קו הטלפון: "את זה בוודאי יכניסו לראיון"

העורך הראשי של השבועון 'כפר חב"ד', הרב אהרן דב הלפרין, משתף בסיפור אישי ומיוחד, מיוחד למגזין שישי של COL, שסופו קשור עם רצון הרבי לפרסם את לימוד הרמב"ם • "הרב חודקוב אמר לי, כי ידוע לנו שבדעתו של הרב טייץ לבקר אצל פלוני בן פלוני בבני-ברק ואחרי השטיפת מוח שהוא יקבל שם, ייתכן שלא כל כך יתחשק לו לתת ראיון ל'כפר חב"ד'. ולכן צריך למהר לתפוס אותו ולראיין אותו בהקדם האפשרי" • מוגש לרגל תחילת מחזור הארבעים
הרבי עלה לפתע על קו הטלפון:
הרב הלפרין (צילום ארכיון: יהודה גוזובסקי)

ימים ספורים לאחר תשעה באב תשד"מ. בסביבות השעה 3 לפנות בוקר, צילצל הטלפון בביתי.

הופתעתי לשמוע מעברו השני של הקו את הרב חדקוב. הוא שאל בנימוס "וואס מאכט מען?" ואז אמר לי כך:

"כשמתקשרים מכאן בשעה כל כך מוזרה של בין הלילה לבוקר, יכולות להיות לכך שתי סיבות: א. כדי להדגיש, בעצם הצלצול בשעה לא שגרתית, את החשיבות והדחיפות שמייחסים לנושא. ב. משום שבאמת מדובר בנושא שלא סובל דיחוי וחייבים מיד לטפל בו. הטלפון הזה, בשעה הזאת, נובע משתי הסיבות גם יחד".

לאחר דברי ההקדמה, ניגש הרב חדקוב לעניין עצמו:

לפני כשבוע שאלת את הרבי אם לצאת נגד ההפגנה הגדולה שאמורה להתקיים בתל-אביב בקשר ליהודי רוסיה, והרבי ענה לך שלא להתייחס לזה ולא לכתוב על זה מילה. זאת, למרות שדעתו של הרבי היא נגד ההפגנות הללו, כי לרבי יש סיבות מדוע בקשר להפגנה הזאת אין עניין שליובאוויטש תביע את עמדתה הרשמית. ואולם, הרבי ביקש להבהיר שיש בעיתון "כפר חב"ד" מדור בשם "ראיון השבוע", ואחת המטרות של המדור הזה היא שגם דברים שליובאוויטש לא יכולה להביע בהם את עמדתה הרשמית – ולכן אי אפשר לכתוב זאת ב"דבר העורך" וכדומה – אפשר יהיה להביא את העמדות הללו דרך "ראיון השבוע" כשהמתראיין מביע את דעתו שלו.

ואז הרב חדקוב מספר לי שהגיעה לרבי ידיעה שהרב טייץ יצא בדרכו לארץ הקודש [הרה"ג הרב פנחס טייץ ז"ל היה גאב"ד אליזבת, ניו-ג'רזי, ומחשובי הרבנים באמריקה]. אומר לי הרב חדקוב: "הרב טייץ, שמבקר הרבה ברוסיה ויש לו קשרים עם הממשלה שם, מתנגד בחריפות להפגנה שאמורה להתקיים, ולכן כדאי שתעשה אתו ראיון ושם הוא יביע את דעתו הברורה נגד ההפגנה הזאת. ואולם, ידוע לנו שבדעתו של הרב טייץ לבקר אצל פלוני בן פלוני בבני-ברק ואחרי השטיפת מוח שהוא יקבל שם, ייתכן שלא כל כך יתחשק לו לתת ראיון ל"כפר חב"ד". ולכן צריך למהר לתפוס אותו ולראיין אותו בהקדם האפשרי. איננו יודעים היכן הוא מתאכסן. צריך לבדוק בבתי המלון ואולי אצל בני משפחתו".

לאחר שסיימתי לשוחח עם הרב חדקוב, לא המשכתי לישון. הזעקתי מיד את הרב יוסף יצחק אהרונוב, מנהל העיתון. חילקנו בינינו את רשימת בתי המלון בארץ ואת מספרי הטלפון ששם משפחתם טייץ והתחלנו בעבודה... בסוף נודע לנו שיש בית-מלון חדש בירושלים, 'רמדה-רנסנס', ושם מצאנו אותו.

בשעה אחת-עשרה כבר היינו במלון בירושלים. התקשרתי לחדרו מה'לובי', ואמרתי שברצוני לראיין אותו בקשר להפגנה שאמורה להתקיים. הרב טייץ הסכים מיד, בשמחה, ואמר לי שאכן הוא מעוניין להשמיע ברבים את דעתו החריפה בעניין זה.

השיחה בחדרו שנמשכה למעלה משעתיים, התנהלה באווירה מצויינת ולבבית. מלבד הנושא הנידון, הרחיב הרב טייץ בדבריו על רוסיה, על חב"ד, ועל המהפך שהרבי חולל באמריקה, ובמיוחד דיבר בהתרגשות על ההשפעה העצומה של הרבי ומסירות-הנפש של חסידיו ברוסיה. הוא סיפר על פגישות מחתרתיות עם צעירים יהודים, בני קומוניסטים, שמוסרים נפשם להפצת תורה ויהדות רק בכוחו של הרבי. שעה ארוכה סיפר לנו על מופתים ועל קשר שמימי של המוני צעירים עם "הדוד מענדל" – כפי שהרבי היה מכנה עצמו במכתביו הסודיים ליהודים ברוסיה.

כשחזרתי לכפר-חב"ד בשעות אחר הצהריים, טלפנתי לרב חדקוב. כשהוא שמע שאני על הקו, אמר לי: תמתין רגע. כעבור שתי דקות הוא אומר לי: ר' אהרן דב, תספר מה היה. התחלתי לספר לפי סדר העניינים, על הדברים בקשר להפגנה וגם על הנושאים האחרים שהועלו. לפתע אני שומע בקו הטלפון את קולו של הרבי, קול רם וצלול: "וואס נאך?" [=מה עוד?] והרב חדקוב אומר לי מיד: "וואס נאך?" ואז סיפרתי על דבריו וסיפוריו בקשר להשפעה הגדולה של הרבי ברוסיה ושבזכותו רבים מאוד התקרבו ליהדות. לפתע אני שומע שוב את קולו של הרבי: "דאס טאר מען ניט שרייבן" [=את זה אסור לכתוב]. והרב חדקוב חזר על מילים אלו.

לאחר מכן אני שומע שוב את קולו של הרבי שואל "וואס נאך?", ושוב חוזר הרב חדקוב על השאלה. אמרתי שכשהרב טייץ דיבר על התקנה החדשה שהרבי חולל השנה ללימוד הרמב"ם, הוא סיפר שכשנכנס למטוס, ראה יהודים שמחזיקים רמב"ם קטן ולומדים בו בעת הטיסה. ואז אני שומע שוב את קולו של הרבי: "דאס וועט זיכער אריינגיין אין דער אינטערוויו" [=זה בוודאי ייכנס לראיון].

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מדהים
כ"א תמוז ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.